Davos 2019 – Gjithçka rreth ‘Globalization 4.0.’ Çfarë do të thotë kjo? - Business Magazine Albania

Davos 2019 – Gjithçka rreth ‘Globalization 4.0.’ Çfarë do të thotë kjo?


Organizatorët e Forumit Ekonomik Botëror të këtij viti kanë bërë më të mirën e tyre për të futur një frazë tjetër si temë për mbledhjen vjetore në Alpet Zvicerane, “Globalizimi 4.0”. Por çfarë është “Globalizimi 4.0”?

Së pari, pak histori ekonomike

Bota ka ndjekur disa lloje globalizimi – integrimi i ekonomive nëpërmjet shkëmbimit të mallrave, njerëzve dhe ideve – që nga fillimet e tij. Por, historianët ekonomikë tentojnë të parashtrojnë se kemi parë vetëm tre faza të globalizimit deri tani.

Lexoni: Davos 2019: Investimi në aftësitë njerëzore mënyra më e mirë që të mos mbetesh pas prej ‘Revolucionit të Katërt Industrial’

E para, që daton nga 1820-1914 erdhi së bashku me fuqinë e avullit dhe revolucionit industrial, ndërsa i dyti zgjati nga fundi i Luftës së Dytë Botërore deri në vitet ‘90. Kjo ishte para se të hynim në epokën e fundit – një periudhë e asaj që disa e kanë quajtur “hyperglobalization”që përkon me ardhjen e internetit, rënien e Murit të Berlinit dhe rritjen e ekonomive në zhvillim si Kina dhe India.

Që na sjell në valën e katërt të globalizimit, të cilën disa e argumentojnë se po hyjmë tani. Mënyra më e thjeshtë për të menduar për këtë: Nëse të gjitha valët e mëparshme kanë të bëjnë me tregtinë e mallrave, atëherë tjetra ka të bëjë me shërbimet e aktivizuara në mënyrë dixhitale.

“Kjo është e ardhmja e globalizimit dhe ky është defincioni i Globalizimi 4.0,” tha Richard Baldwin, libri i ri i të cilit “Globotics Upheaval” ofron një kthesë kthjelltësie. “Është hapja e sektorëve të shërbimeve në vendet e pasura për t’i bërë konkurrencë vendeve të varfra me të gjitha pluset dhe minuset në sektorin e shërbimeve që kemi parë në sektorin e prodhimit.”

Baldwin argumenton se të dhënat e shpejta me mjetet e reja të inteligjencës artificiale si machine learning (mendoni në kohë reale Google Translate për botën) po hapin një gamë të gjerë të punëve në shërbimet e kualifikuara në vendet e pasura.

Çdo valë e globalizimit më parë është karakterizuar nga një shitje e njëkohshme në disa tregje bazë, qoftë mbi çmimin e transportimit ose shpenzimet më të ulëta të punës. Aftësitë dhe nevojat për të qenë në një vend të caktuar deri më tani kanë ndihmuar në izolimin e shumë punëve të white-collars nga ndikimi. Por kjo po ndryshon me pasoja potencialisht shqetësuese për vendosjen e Davos.

Lexoni: Shqiptarja Artiona Bogo na tregon eksperiencën e saj në Davos gjatë javës së Forumit Ekonomik Botëror

Zemërimi i punonjësve blue-collar mbi valën e fundit të globalizimit që ndihmoi në ushqimin e populizmit që çoi në Brexit dhe Donald Trump, së shpejti mund të bashkoheshin me një zemërim të white-collar, tregon Baldwin.

Për shumë punonjës zyre, thotë ai, “kjo do të ketë një ndjenjë ndryshe, sepse ju do të shihni këta djem që paguhen një të dhjetën e asaj që po merrni dhe nuk paguajnë taksat dhe nuk i binden standardeve të punës që duhet t’i binden, duke mos paguar çmimet e banesave dhe çmimet e shkollimit. Kështu që mendoj se shumë njerëz do ta quajnë këtë si të padrejtë.”

Dobësitë e mundshme njihen nga WEF në përkufizimin e saj zyrtar të Globalizimit 4.0. Ndryshimet në biznes – ajo që Klaus Schwab, themeluesi i WEF, e ka quajtur Revolucioni i katërt industrial – po vjen së bashku me ndërrime gjeopolitike, pabarazi dhe ndryshime klimatike. Të gjitha këto, argumenton WEF, kanë “ndryshuar botën tonë në një mënyrë që sistemet tona tradicionale nuk janë në gjendje t’i përgjigjen.”

Forumi i këtij viti nuk ishte vetëm për të pranuar se një epokë e re po vjen. Ka të bëjë me gjetjen e një përgjigje që ndihmon në zvogëlimin e dhimbjes dhe të shmangë një reagim të ri, qoftë duke njohur nevojën për rrjeta më të mirë të sigurisë ose duke siguruar që rritja ekonomike të jetë më e qëndrueshme.

*blue collar – Një punonjës i klasës punëtore që kryen punë manuale.
*white collar – Një person i cili kryen punë profesionale, menaxheriale ose administrative.

burimi: bloomberg

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #29 - Korrik 2022

Art në biznes & biznes me art

Ky numër vjen me tema të fushave të paprekura më parë nga ne.

Sipërmarrja gjendet kudo, ndaj këtë radhë u ndalëm tek industria e modës dhe kinematografia. Arti është një fushë ku mund të lulëzojnë shumë sipërmarrje të suksesshme. Përmes investimit në art, jo vetëm bëjmë biznes, por i shërbejmë shumë më tepër identitetit shqiptar, duke krijuar mundësi të promovohen e të njihen në tregje globale, vendi, kultura dhe tradita shqiptare. Pra, të hapet rruga edhe për turizëm dhe eksporte më të mëdha.

Sot vijmë me artikuj dedikuar modës, sfidave aktuale, ndikuar nga kriza e çmimeve të larta, por edhe mundësive për zbulimin e talenteve. Muza Competition, konkursi i artistëve të rinj u kurorëzua me 10 finalistë nga diaspora dhe fitoren e një vajze të re. E sapodiplomuar në Amerikë, Alisa Dudaj, spikati, duke treguar me punimet e saj talentin dhe vlerësimin e traditës. Businessmag beson tek talentet dhe synon të frymëzojë përmes tyre. Në fushën e artit ju mund të nisni një startup, ndaj në faqen kryesore sjellim stilisten e re.

Një tjetër industri që po lulëzon mes vështirësish është ajo e kinematografisë. Financat publike vendase janë të ulëta dhe kineastët kërkojnë vë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0