Çfarë tregon ngjyra e pashaportës - Business Magazine Albania

Çfarë tregon ngjyra e pashaportës

~6 minuta lexim


Pasaporta nuk tregon shumë për pronarin e saj. Është e vështirë të bësh një pozë të mahnitshme në foton e saj (vetëm nëse je një princ), ti nuk vendos dot një thënie që të frymëzon në faqet e pashaportës, dhe ti nuk mundesh të zgjedhësh as ngjyrën e saj.Kjo e fundit, shpjegohet nga Business Insider , pse pasaportat janë në ngjyrë të kuqe, blu, jeshile dhe të zezë. Çuditërisht, edhe pse pse ngjyra e pashaportës nuk përcaktohet nga ndonjë sistem kategorizimi strikt i shtetit – po kjo nuk do të thotë që ngjya është zgjedhur rastësisht.

“Shumica e pashaportave janë në ngjyrë blu dhe nuaca të së kuqes”, thotë zëvendës ministri i marketingut të Passport Index, Hrant Boghossian, edhe pse ka shumë variante ngjyrash. Edhe pse gjeografia, politika, dhe besimi fetar marin pjesë kur shteti zgjedh ngjyrën e pashaportës së tij, nuk ka udhëzime apo rregullo që tregojnë ngjyrën e këtyre dokumentave kombëtare.

“Nuk ka asgjë që e përcakton ngjyrën e pashaportës”, konfirmon Anthony Philbin nga Organizata Civile Internacionale e Aviacionit. E cila vendos standartet e pashaportës madhësinë, formatin, dhe teknologjinë.

Atëherë çfarë mund të themi për ngjyrën e pashaportës? Boghossian thotë se ajo lidhet me identitetin e një kombi.

Pashaporta e kuqe

Pashaportat e kuqerremta përdoren nga pjesëtarët e Unionit Europian (përveç Kroacisë), dhe shtete të cilat aspirojnë të bëhen pjesë e tij (si Turqia) kanë ndryshuar ngjyrën e pashaportës për t’u përshtatur. The Economist e quajti këtë një “ushtrim brandi”. The Andean Community i Bolivisë, Kolumbisë, Ekuadorit dhe Perusë ka gjithashtu pashaporta të kuqerremta.

Pashaporta e Zvicrës, sipas madës së njohur zviceriane, kombinohet me flamurin e saj.

Pashaporta blu

Boghossian tha për Business Insider se Karaibet, zakonisht përdorin ngjyrën blu, edhe pse është e ngjashme me “Botën e Re”.

Vox tregoi se vendet e bashkuara si Brazili, Argjentina, Paraguai, Uruguai, dhe Venezuela, të njohur si Mercosur, të gjithë kanë pashaportë blu (ërveç Venzuelës, e cila akoma mban një pashaportë të kuqe që nga koha kur ishte pjesë e komunitetit Andean).

Pashaporta e SHBA-së, u bë blu e thellë në 1976-tën për t’u kombinuar me ngjyrën e flamurit amerikan. Po më përpara?

“Ne mendojmë se dokumentat e para të udhëtimit të SHBA ishin të kuqe”. Pashaporta e gjelbër u përdorë në 1930-tën, më pas ato të kuqerremta, dhe pashaportat e zeza në 1970-tën”.

Pashaporta e gjelbër

“Shtetet islamike përdorin pashaportën e gjelbër për shkak të rëndësisë që ka ngjyra për besimin e tyre,” ka thënë Boghossian për Business Insider. Variante të jeshiles janë përdorur gjithashtu nga anëtarë të ECOWAS – Komuniteti Ekonomik i Shteteve Perëndimore të Afrikës – duke përfshirë këtu Nigerinë dhe Senegalin.

Pashaporta e zezë

Ka dhe një interpretim tjetër më praktik, të zgjedhjes së ngjyrës së pashaportës.

Ngjyrat e errëta (edhe nuaca të thella të blusë dhe të kuqes) tregojnë më pak pisllëk dhe duken më zyrtare. Këtu bëjnë pjesë Republika e Botswana, Zambia, dhe Zelanda e Re – e zeza konsiderohet gjithashtu dhe ngjyra kombëtare e shteteve në fjalë.

Së fundmi, ne mund të nxjerrrim shumë përfundime për ngjyrta e pashaportave, por ajo çfarë një pashaportë përfaqëson është më shumë se tiparet gjeo-politike dhe ekonomike. “Ne harrojmë që pashaportat i përkasin njerëzve. Për shumë ato janë një barrier. Për disa të tjerë, ato janë nje e drejtë kalimi,” thotë Boghossian për Travel + Leisure.

SHBA dhe Siria lëshojnë pashaporta blu – por Siria ka pashaportën e rangut më të keq në botë. Të kesh një pashaportë siriane do të thotë se ke akses në 32 shtete pa vizë, kjo për shkak të marrëdhënieve diplomatikë.
Ndërkohë që SHBA ka pashaportën e tretë më të mirë të rangut.

“Qeveritë në të gjithë botën kanë lirinë të zgjedhin ngjyrën dhe dizjanin, por fatëkeqësisht shumë pak kanë kuptuar rëndësinë e këtij dokumenti në përfaqesimin e identitetit të një shteti.”

/Travel + Leisure.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Teknologjia nuk është asgjë. E rëndësishme është që të kesh besim te njerëzit.”
— Steve Jobs
Must watch
Business Mag Nr. #38 - Qershor 2025

Shqipëria është sot më pranë se kurrë Bashkimit Europian. Hapat integrues të ekonomisë drejt njëjtësimit me standardet europiane, transformimi digjital, ligji për mbrojtjen e të dhënave, qasja ndaj inovacionit dhe mbrojtja e pronës intelektuale, janë të gjitha tregues të një Shqipërie që po zhvillohet me ritme të kënaqshme.

Kjo nuk është më Shqipëria e viteve të gjumit institucional dhe të një sektori privat që rri në pritje. Sot, vendi është në lëvizje. Nga hapësirat e betonit gri të Piramidës në Tiranë, ku të rinjtë po programojnë të ardhmen, e deri te sipërmarrjet që sjellin zgjidhje inovative dhe injektojnë ritëm e ambicie në treg, po ndërtohet një ekonomi që kërkon të jetë pjesë e botës së zhvilluar.

“Krijo, por mbro!” – ky apel i DPPI-së duhet të shkruhet në çdo zyrë, studio, fabrikë apo laborator. Nuk ka zhvillim pa siguri ligjore, dhe nuk ka ekonomi kreative pa mbrojtje të së drejtës autoriale.
Në të njëjtën kohë, Bashkimi Europian po zgjat dorën me fonde dhe projekte konkrete. Nga modernizimi i rrjetit hekurudhor tek financimi i startup-eve dhe sipërmarrjeve të gjelbra, mbështetja e BE-së po i jep frymë një transformimi të qëndrueshëm ekonomik. Platformat si Think Big dhe programet e edukimit digjital janë duke krijuar një ekosistem të ri për inovacionin.

Për bizneset shqiptare, e tashmja është një mundësi që nuk mund të shpërdorohet. Standardet …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0