A është vërtet e dëmshme të hash përpara televizorit? - Business Magazine Albania

A është vërtet e dëmshme të hash përpara televizorit?

ushqim

Me një gamë të gjerë shfaqjesh dhe filmash të shkëlqyer në dispozicion në televizion këto kohë, është e lehtë të tundohesh të shijosh një vakt gjatë shikimit. Por, a është vërtet një zgjedhje e shëndetshme të hash përpara televizorit?

Ju mund të mendoni se të kesh një pjatë shumëngjyrëshe të mbushur me perime dhe drithëra integrale është një zakon i shëndetshëm. Por, a i shfuqizon këto zgjedhje të virtytshme akti i thjeshtë i ngrënies së tij para televizorit? Ka disa indikacione që mund. Studimet sugjerojnë se ngrënia e zakonshme ndërsa shikojmë TV nuk është e mirë për ne, pavarësisht se çfarë hamë. Ja pse:

Shpërqëndrimi dhe kujtesa

Shkencëtarët e kanë ditur prej kohësh se mjedisi luan një rol vendimtar në dieta dhe ka një mori kërkimesh që tregojnë një lidhje midis shikimit të televizorit dhe një rreziku më të lartë të obezitetit, kryesisht për shkak të niveleve më të ulëta të ushtrimeve që vijnë me një sjellje të tillë të ulur. Por, shikimi i televizorit mund të ndikojë gjithashtu në sasinë e ushqimit që hamë. Të qenit i shpërqendruar është një nga teoritë kryesore pse mund të hamë më shumë duke parë televizor në të njëjtën kohë, thotë Monique Alblas, asistent profesor i shkencave të komunikimit në Universitetin e Amsterdamit.

Kjo mund të jetë për shkak se, kur jeni të zhytur në një “komplot” tërheqës, kemi më pak vëmendje në dispozicion për të ngrënë, kështu që nuk jeni të vetëdijshëm për sinjalet trupore që tregojnë se jeni të ngopur, gjë që mund të çojë në ngrënie të tepërt. Ka gjithashtu kërkime që sugjerojnë se ne nuk mbajmë mend se çfarë kemi ngrënë kur konsumojmë ushqim para televizorit dhe mundohemi për të vlerësuar me saktësi sasinë që është ngrënë, gjë që mund të nënkuptojë se hamë më shumë më vonë.

Alblas ka zbuluar se njerëzit konsumojnë më shumë  kur janë duke parë TV në të njëjtën kohë. Ajo përdori të dhënat ekzistuese të mbledhura nga Instituti Holandez për Kërkime Sociale, për të cilat njerëzve iu kërkua të mbanin një ditar të gjithçkaje që bënin gjatë një jave, duke përfshirë ngrënien dhe shikimin e TV, madje edhe çfarë lloj programesh televizive po shikonin.

Kur Alblas analizoi të dhënat, ajo zbuloi se njerëzit konsumonin më shumë  kur ishin duke parë TV në të njëjtën kohë. Ata zbuluan gjithashtu se koha totale që ata shpenzuan për të ngrënë ishte më e gjatë në ditët e shikimit të njëkohshëm TV dhe ngrënies në të njëjtën kohë, krahasuar me ditët kur kishin ngrënë pa parë njëkohësisht TV, gjë që ajo thotë se ata nuk e kuptonin se sa shumë ishin duke ngrënë sepse ishin të hutuar. Vetë gjetjet nuk tregojnë se njerëzit hëngrën më shumë, domosdoshmërisht, ose çfarë ushqimi hëngrën saktësisht, pasi e vetmja gjë që ata regjistruan ishte gjatësia e kohës së kaluar duke ngrënë. Por, thotë Alblas, ka një studim ekzistues që tregon se koha e kaluar për të ngrënë lidhet me marrjen e më shumë kalorive.

Një arsye tjetër që mund të hamë më shumë kur shikojmë televizor është sepse ushqimi mund të mos shijojë njësoj si kur i kushtojmë më shumë vëmendje asaj që hamë. Kjo është për shkak se ne mund të mos marrim aq shumë kënaqësi nga ushqimi kur jemi të hutuar, thotë Floor van Meer, një studiues i shkencës së të dhënave në Wageningen Food Safety Research në Holandë.

Si neuroshkencëtar, van Meer ka kryer studime të shumta mbi aktivitetin e trurit të njeriut kur ne hamë ndërsa jemi të hutuar. Në një studim, në të cilin pjesëmarrësve iu kërkua të mësonin përmendësh një numër të shkurtër ose të gjatë ndërsa hanin, ata që u përpoqën të mbanin përmendësh numra më të gjatë, raportuan se ushqimi i tyre kishte më pak shije të ëmbël. Van Meer gjithashtu mund të shihte më pak aktivitet në pjesët e tyre të trurit të lidhur me perceptimin e shijes.

“Nëse nuk e shijoni ushqimin në të njëjtën mënyrë, mund të mos jeni aq të kënaqur dhe ka më shumë gjasa të hani më shpejt pas kësaj”, thotë ajo.

Ekziston një teori që njerëzit gjithmonë përpiqen të përmbushin një “qëllim hedonik”, thotë ajo. Kjo do të thotë që ne presim të marrim një sasi të caktuar kënaqësie gjatë çdo dite, ose aktiviteti të caktuar, dhe nëse nuk e arrijmë atë, ne e kërkojmë diku tjetër. Nëse një program televiziv nuk i përmbush pritshmëritë, mund të hani më shumë për të kompensuar.

Gjendja jonë emocionale gjithashtu luan një rol të madh në sjelljet tona të të ngrënit, dhe ka disa kërkime që sugjerojnë se ne mund të zgjedhim ushqime më pak “hedonike”, si çokollata ose kokoshkat e lyera me gjalpë, nëse shikojmë diçka që na bën të lumtur në krahasim me diçka që na bën të trishtuar.

Shiko edhe: 7 ushqime të pasura me fibra për të përmirësuar shëndetin dhe jetëgjatësinë e zorrëve

 

Çfarë hamë kur shikojmë TV?

Hulumtimet kanë zbuluar se ekspozimi ndaj reklamave ushqimore gjithashtu mund t’i bëjë njerëzit të hanë në përgjithësi. Por, ajo që shqetëson më shumë studiuesit është lidhja midis reklamave të ushqimit dhe ngrënies së ushqimeve ultra të përpunuara (UFP), e cila është lidhur me obezitetin dhe sëmundje të tjera, duke përfshirë sëmundjet e zemrës.

“Dëshmitë sugjerojnë se edhe ekspozimi i shkurtër ndaj reklamave ushqimore mund t’i bëjë fëmijët më të prirur të zgjedhin ushqimet e reklamuara, me ekspozimin e përsëritur që përforcon këtë preferencë,” thotë Fernanda Rauber, studiuese në Qendrën për Kërkime Epidemiologjike në Ushqyerjen dhe Shëndetin në Universitetin e São Paulo në Brazil. Ajo ka zbuluar se fëmijët kanë më shumë gjasa të hanë UFP sesa ushqime të përpunuara minimalisht kur shikojnë TV.

Kjo është pjesërisht për shkak se ushqimet ultra të përpunuara shpesh shihen si më të përshtatshme për t’u ngrënë gjatë shikimit të TV. Por rritja e ekspozimit ndaj reklamave për këto lloj ushqimesh është lidhur gjithashtu me rritjen e konsumit. Efektet duket se rriten nëse fëmijët tashmë janë obezë, ndoshta sepse ata kanë një ndjeshmëri të shtuar ndaj reklamave ushqimore. Dhe ndërsa vaktet familjare zakonisht shoqërohen me ngrënien e më shumë frutave dhe perimeve, Rauber ka zbuluar gjithashtu se fëmijët hanë më shumë ushqim ultra të përpunuar nëse hanë duke parë TV me familjen.

Anët e tjera të shpërqendrimit

Marrëdhënia midis shikimit të TV dhe ngrënies është komplekse, edhe kur bëhet fjalë vetëm për efektet e shpërqendrimit. Hulumtimet sugjerojnë gjithashtu se të qenit i hutuar mund të çojë në ngrënë më pak, ose aspak, thotë van Meer.

Me fjalë të tjera, nëse programi që po shikohet është mjaft tërheqës, mund të harrojmë të hamë ushqimin që kemi përpara. Por, kur TV na bën të ndihemi të mërzitur, ne mund të hamë më shumë.

Pra, a duhet të shmangim ngrënien gjatë shikimit të televizorit?

Ekzistojnë disa teori që qëndrojnë në themel të asaj se pse ne mund të hamë më shumë kur hamë para televizorit. Por, kërkimi i besueshëm në këtë fushë përballet me disa sfida. Studiuesit shpesh mbështeten në ditarët e ushqimit të njerëzve dhe ndjekjen e sjelljeve të tyre gjatë shikimit të TV, por njerëzit shpesh nën-raportojnë konsumimin e ushqimeve të pashëndetshme. Të paktën në studimin e Alblas, pjesëmarrësit nga të cilët ajo mori të dhëna po regjistronin çdo aktivitet në jetën e tyre të përditshme, kështu që ata nuk do të kishin qenë veçanërisht të ndërgjegjshëm për regjistrimin e ngrënies ose shikimin e televizorit.

Ka nevojë për më shumë kërkime në mjediset e jetës reale, argumenton Alblas, sepse sjelljet tona të të ngrënit, dhe çfarë i ndikon ato, janë kaq komplekse. Se sa shumë ndikon shikimi i TV në marrjen e ushqimit varet nga shumë faktorë, duke përfshirë llojin e përmbajtjes që po shikojmë, thotë Stevenson. Mund të ndryshojë disponimin tonë, por gjithashtu të ndikojë tek ne në mënyra të pavetëdijshme, si p.sh. nëse një personazh po ha në ekran, ne gjithashtu mund të ndihemi të detyruar të hamë së bashku me të. Ritmi i programit mund të bëjë gjithashtu një ndryshim, sipas një studimi, filmat aksion mund të na shtyjnë të hamë më shumë sesa të shikojmë një shfaqje intervistash.

Gjithashtu, shpërqendrimi është gjithashtu kompleks. Shikimi i televizorit mund të mos jetë më shpërqendrues dhe për këtë arsye nuk ka më shumë gjasa të na bëjë të hamë më shumë, në krahasim me aktivitetet e tjera që bëjmë gjatë ngrënies. Një analizë e studimeve, për shembull, zbuloi se ka pak prova që sugjerojnë se ne hamë më shumë kur shikojmë TV në krahasim me kryerjen e gjërave të tjera, të tilla si leximi, luajtja e videolojërave ose ngrënia me miqtë.

Hulumtimet sugjerojnë se sjellja jonë e të ngrënit është e ndërlikuar dhe pothuajse e pamundur të zgjidhet plotësisht. Sigurisht, “darka televizive” ka më shumë sesa ushqime të thjeshta të përpunuara, me yndyrë të lartë dhe me shumë kripë. Pra, nëse jeni ulur për të pasur një opsion më të shëndetshëm, mund të jetë me vlerë të merret në konsideratë nëse në fund të fundit dëshironi ta arrini.

bbc.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0