Si të ndryshosh një treg? 3 njerëz mjaftojnë

Si të ndryshosh një treg? 3 njerëz mjaftojnë


Shkruar nga Genti Zotaj, CEO Green Leaf

Isha 23 vjeç kur përfundova në një nga eksperiencat e punës më interesante dhe intensive të jetës sime. Më pas duke filluar karrierën, u mundova të bëhesha profesionist, të përgatisja plane e prezantime, të përshtatesha me ambientin.

T’i mbash gjërat thjesht ishte formula ime që funksiononte më mirë edhe në ambiente profesionistësh, banka ndërkombëtare, apo projekte të komplikuara.

Ajo çfarë mësova, u kthye në bërthamën time profesionale dhe tani po përpiqem ta ndaj në këtë shkrim. Shumë barsoleta fillojnë me “sa policë duhen për të…” apo “sa juristë, ekonomistë, politikanë etj…duhen për të bërë diçka të thjeshtë.  Zakonisht tre.

Atëherë, le të nisim, sa veta mendon duhen për të ndryshuar një treg? Ndoshta edhe një shtet?

13 vite më parë, në 2006 gjendem tek Iliria Palace, një lokal nate në Vlorë, plot me njerëz dhe shërbim për faqe të zezë. Në përgjithësi, monopolin e njerëzve interesantë e kishte Havana në Dhërmi dhe pak më në jug, Saranda bënte namin me lokale, ku mbizotëronte muzika popullore, tipit Mango. Kjo e linte Vlorën tek rangu i qyteteve familjare, thuajse të mërzitshëm.

Një vit më vonë e gjeta veten bashkëthemelues dhe menaxher i lokalit, që në verën e vitit 2007 e vendosi Vlorën në hartën e qyteteve me jetë nate. Një lokal që pati 1000-1200 veta në natë për gjatë gjithë verës.

Në Mars, mora vendimin që një lokal rroku dhe karaoke në Tiranë, ëndrra e çdo 23 vjeçari, ta zhvendosja në Vlorë. Në një zonë ku kishte prej ’90-ës që nuk kishte asgjë për t’a kthyer në klubin më të frekuentuar në Vlorë. E kjo do të shkonte aty aty me Havanën e 2007-ës. E gjithë kjo në vetëm 3 muaj.

Shumë mendonin që mbrapa qëndronte një mekanizëm i sofistikuar PR, menaxhimi, stafi etj. Ndërkohë, realiteti është që u deshën vetëm 4500 euro marketing (gjysma e xhiros së një dite normale), 1 designer, një producent reklamash në radio dhe unë.

Në një kohë kur t’i mbushje mendjen një DJ ndërkombëtar të udhëtonte në Shqipëri, ishte shumë e vështirë, u shkrova të gjithë kontakteve që arrita të gjej në internet. Me ndihmën e 2 shokëve të fëmijërisë, Nadorit dhe Enisit, arritëm të mbyllim 2 DJ Holandezë që kushtuan 600 – 1000 euro, 2 DJ Italian (Preciozzo një ndër ta, i famshëm në atë kohë) grupe rroku mes miqsh, 2 evente nga kompanitë e pijeve.  Shpenzova gjithë kursimet personale për të marrë Alex Gaudino (numri 4 në chartet Angleze të asaj kohe me Destination Calabria) si eventin kryesor. Zero muzikë popullore përfshirë atë greke, dhe 2 DJ rezident të muzikes elektronike të super talentuar, Emilio dhe Arbri mbyllen anën artistike.

OK, sakrifikova paratë që kisha kursyer për të blerë një makinë dhe gjithë verës lëviza me makina borxh, ku më e mira ishte golf 2, por ia vlejti. Pa Alex Gaudinon, do kishte mbijetuar ndonjë prej konkurenteve.

Bashkë me një mik dizajner, Henrin, ndër më të talentuarit që kam punuar deri më sot, ndërtuam një brand në më pak se 1 javë, me vetëm 1 kërkesë: “Henri të besoj 100%. Bëj diçka që kënaq shijen tënde dhe kaq mjafton”.

Marketing-u i çdo eventi javor ndërtohej në më pak se 3 orë, printohej deri në fund të ditës dhe të martën, Vlora dhe Tirana kishin çdo informacion për DJ-n ndërkombëtar, apo grupet e rrokut që do luanin në lokal. Reklama në radio ishte një mjet që e përdorëm për herë të parë mes lokaleve të asaj kohe. DJ Indri, me të njëjtin parim si për designin. Me një telefonatë, arrinte të mbyllte në rreth 2 orë spotet më cool të sezonit. Kisha vetëm një kërkesë: “Indri bëj diçka që do të pëlqeje”.

Edhe pse vitet kanë kaluar, sot, shikoj që historia përsërit veten duke qenë se ajo që po ngremë me Green Leaf prej vitit 2014 u bazua në të njëjtat parime. 3 njerëz që u besoj me zemër. Së bashku arritëm të hedhim bazat. Edhe pse sot rrjeti është zgjeruar dhe ekipi mes partnerëve është global, shkon në rreth 700 ekspertë, bërthama është po ajo, ndoshta është zgjeruar në 5-6, por kaq. Ndoshta më tepër do prishnin punë .

Gjej 2 shokë me të cilët dëshiron të kalosh kohën, ndaj të njëjtat interesa, libra, apo ku di unë dhe gjërat do të ecin.

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0