ChatGPT, sistemi që kupton gjuhën e natyrshme dhe përgjigjet, ka shkaktuar një sensacion që nga fillimi i tij më pak se tre muaj më parë. Nëse e keni provuar, me siguri do të keni menduar se çfarë do të revolucionarizojë së shpejti – ose, sipas rastit, çfarë do të shkatërrojë. Ndër viktimat e para të ChatGPT, ka një pikëpamje tashmë të zakonshme, do të jetë një formë shkrimi që brezat do rriten duke e praktikuar gjatë gjithë arsimimit të tyre.
“Eseja, në veçanti eseja universitare, ka qenë qendra e pedagogjisë humaniste për breza,” shkruan Stephen Marche në The Atlantic. “Është mënyra se si ne i mësojmë fëmijët se si të hulumtojnë, mendojnë dhe shkruajnë. E gjithë kjo traditë do të prishet nga themeli.”
Nëse ChatGPT është në gjendje të krijojë menjëherë një ese akademike me gjuhë të besueshëm për çdo temë të caktuar, çfarë e ardhme mund të ketë për vetë esenë akademike? Prezantuesi i kanalit në YouTube EduKitchen i bën pak a shumë këtë pyetje Noam Chomsky – një mendimtar tek i cili mund të mbështetemi për pikëpamjet mbi arsimin. “Për vite me radhë ka pasur programe që kanë ndihmuar profesorët të zbulojnë plagjiaturat në ese,” thotë Chomsky. “Tani do të jetë më e vështirë, sepse është më e lehtë të bësh plagjiaturë. Por ky është i vetmi kontribut në arsim që mund të mendoj.” Ai pranon se sistemet e stilit ChatGPT “mund të kenë njëfarë vlere për diçka”, por “nuk është e qartë se çfarë”.
Lexo edhe: Mira Murati, krijuesja e ChatGPT mendon se Inteligjenca Artificiale duhet të rregullohet
Siç qëndron tani teknologjia përkatëse, Chomsky e sheh përdorimin e ChatGPT si “në thelb plagjiaturë të teknologjisë së lartë” dhe “një mënyrë për të shmangur të mësuarit”. Ai e krahason ngritjen e tij me atë të smartfonit: shumë studentë “ulen atje duke biseduar me dikë në iPhone. Një mënyrë për t’u marrë me këtë është ndalimi i iPhone; një mënyrë tjetër për ta bërë këtë është ta bëni klasën interesante.” Fakti që studentët përdorin instinktivisht teknologji të lartë për të shmangur mësimin është “një shenjë se sistemi arsimor po dështon”. Nëse “nuk i tërheq studentët, nuk i intereson, nuk i sfidon, nuk i bën të duan të mësojnë, ata do të gjejnë rrugëdalje”, ashtu siç bëri ai vetë kur huazoi shënimet e një shoku për kaluar një klasë kimie në kolegj pa e ndjekur atë në vitin 1945.
Pasi kaloi pjesën më të madhe të karrierës së tij duke dhënë mësim në MIT, Chomsky doli në pension në 2002 për t’u bërë një intelektual publik me kohë të plotë./ Open Culture
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.