Shpërqendroheni lehtë? Duhet të filloni të mendoni si një murg mesjetar - Business Magazine Albania

Shpërqendroheni lehtë? Duhet të filloni të mendoni si një murg mesjetar

Murgjit mesjetarë ishin, në shumë mënyra, përdoruesit origjinal të fuqisë së LinkedIn. Të zellshëm dhe me një aftësi për vetëpromovim, atyre u pëlqente të lexonin dhe të tregonin histori frymëzuese të të krishterëve të tjerë të hershëm, të cilët kishin treguar përkushtim të jashtëzakonshëm ndaj punës së tyre. 

Por asnjë nga këta besimtarë të hershëm nuk mund të shmangte shpërqendrimin si Pachomius. Murgu i shekullit të 4-të përballoi një paradë demonësh që u shndërruan në gra të zhveshura, gjëmuan muret e banesës së tij dhe u përpoq ta bënte të qeshte me skece komedie. Pachomius nuk hodhi as edhe një vështrim drejt tyre. Për shkrimtarët e hershëm të krishterë, Pachomius dhe të ngjashmit e tij vendosën një pengesë të lartë për përqendrimin që murgjit e tjerë aspironin të arrinin. Këta super-përqendrues ishin mishërimi i mijëvjeçarit të parë të #qëllimeve të punës, #ngutjes dhe #vetëpërmirësimit.

Edhe nëse nuk jeni të rrethuar nga demonët, rezulton se ka shumë gjëra që murgjit mesjetarë mund t’ju mësojnë rreth shpërqendrimit. Shqetësimet tona të sotme për vetë-motivimin dhe produktivitetin mund të duken si produkt i një bote të rrënuar nga teknologjitë shpërqendruese, por murgjit vuajtën për shpërqendrimin në të njëjtën mënyrë më shumë se 1500 vjet më parë. Ata shqetësoheshin për kërkesat e punës dhe lidhjeve shoqërore, ankoheshin për shpërqendrimet e paraqitura nga teknologjitë e reja dhe kërkuan rutina frymëzuese që mund t’i ndihmonin të jetonin jetë më produktive. Harrojini gurët e Silicon Valley. A mund të ndodhë që murgjit e hershëm të krishterë janë heronjtë e produktivitetit që ne kemi kërkuar gjatë gjithë kësaj kohe?

Lexo edhe; Dy zakone të thjeshta që fuqizojnë përqendrimin dhe produktivitetin

Jamie Kreiner mendon kështu. Ajo është një historiane mesjetare dhe autore e një libri të ri të quajtur Mendja endacake: Çfarë na thonë murgjit mesjetarë për shpërqendrimin, i cili shqyrton sesi murgjit e hershëm të krishterë – burra dhe gra që jetonin midis viteve 300 dhe 900 – e forcuan përqendrimin e tyre. Murgjit kishin një arsye shumë të mirë për fiksimin e tyre me shpërqendrimin, thotë ajo: Aksionet nuk mund të ishin më të larta. “Ata, ndryshe nga të gjithë të tjerët, ia kishin kushtuar gjithë jetën – gjithë veten – përpjekjes për t’u përqendruar te Zoti. Dhe për shkak se ata donin të arrinin një mendje të vetme dhe e kishin kaq të vështirë, prandaj përfunduan duke shkruar për shpërqendrimin më shumë se të gjithë të tjerët.

Një nga mënyrat kryesore që murgjit inkurajonin njëri-tjetrin të qëndronin të përqendruar në lutjet dhe studimet e tyre ishte duke ndarë tregime të përqendrimit ekstrem. Ndonjëherë ato ishin frymëzuese, si historia e Simeon Stilitit, i cili jetonte në majë të një shtylle dhe nuk shpërqendrohej kurrë, edhe kur këmba e tij ishte shumë e infektuar. Në raste të tjera, historitë ishin krijuar për t’i mbajtur murgjit të përulur. Një tekst latin i mijëvjeçarit të parë i quajtur Apophthegmata Patrum përmban historinë e një murgu që kishte një reputacion të madh për përqendrim, por që kishte dëgjuar për një shitës ushqimor në një qytet aty pranë, i cili kishte aftësi edhe më të mira përqendrimi. Kur i bëri një vizitë shitësit ushqimor, murgu mbeti i habitur kur zbuloi se dyqani i tij ishte në një pjesë të qytetit ku njerëzit këndonin pa pushim melodi të turpshme. Murgu pyeti se si shitësi ishte në gjendje të përqendrohej në një muzikë kaq vulgare. “Cfare muzike?” iu përgjigj bakalli. Ai ishte aq i zënë duke u fokusuar sa nuk kishte vënë re askënd duke kënduar.

Këto lloj historish u kujtuan murgjve se sa e vështirë ishte të qëndronin të përqendruar. Ata nuk pritej të ishin makina përqendrimi. Edhe ata do të dilnin shkurt herë pas here. “Të pranosh se në fillim është një lloj dhembshurie”, thotë Kreiner. “Murgjit janë vërtet të mirë për të qenë të dhembshur me njëri-tjetrin dhe sa e vështirë ishte të ndiqeshin vërtet gjërat.” Të çlirohemi nga shpërqendrimi është vërtet e vështirë. Ne nuk duhet të ndihemi të tmerrshëm që nuk përputhemi gjithmonë me qëllimet tona të larta.

Por kultura moderne e shpërqendrimit nuk është gjithmonë aq falëse, thotë Kreiner. Në botën e ndikuesve të vetë-ndihmës në internet, i takon individit të ndryshojë botën e tij. Edhe ju mund të jeni të suksesshëm – por vetëm nëse e dëshironi mjaftueshëm.

Megjithatë, gjëja në lidhje me rishikimin e jetës suaj është se bota reale tenton të pengojë. Pavarësisht se sa shumë përpiqeni të mbyllni botën e jashtme, ajo ka një mënyrë për t’u futur dhe për t’i shkatërruar planet tuaja – dhe kjo vlen po aq sot sa një mijëvjeçar më parë. Murgu Frange jetonte i vetëm brenda një varri të vjetër faraonik afër qytetit të sotëm egjiptian të Luksorit, por edhe jeta e një vetmitari nuk ishte pa shpërqendrime. Frange la pas copa qeramike që tregojnë se ai ishte në kontakt me mbi 70 korrespondentë. Ai paraqiti kërkesa nga njerëzit që kërkonin të bekoheshin bagëtitë dhe fëmijët e tyre. Ai kërkoi të huazonte libra dhe ftoi njerëzit të vizitonin. Por ndonjëherë ai shkruante për dëshirën e tij për të mbetur vetëm.

“Zgjidhjet e murgjve ishin shumë më të ndjeshme ndaj faktit se ne jemi qenie sociale që jemi të kufizuar nga mjedisi dhe burimet tona”, thotë Kreiner. Ashtu si ne, ata kishin kërkesa konkurruese për kohën e tyre dhe duhej të balanconin përkushtimin ndaj jetës së tyre të brendshme me rolet që luanin në komunitetet e tyre. Murgjit nuk kishin frikë të pranonin të dyja anët e jetës së tyre. Frange ishte —dhe jam i sigurt se do të pajtohej me këtë—#autentike. Ai e dinte se edhe puna shpirtërore për të arritur një mendje të vetme ndonjëherë do të ishte kundër kërkesave të tjera të tij, por se “bota reale” nuk ishte diçka që ai mund t’i kthente shpinën. Hermitët e shquar që shmangnin të gjitha ndërveprimet ishin shfaqjet e mediave sociale të ditëve të tyre, por nuk ishin të vetmit që mund të jetonin jetë domethënëse dhe të fokusuar.

Besimtarët e hershëm të krishterë gjithashtu donin të kërkonin mënyra për të përfituar sa më shumë nga ditët e tyre. Ashtu si ne jemi të fiksuar pas rutinave të çuditshme të vëllezërve të teknologjisë sot, teologu i shekullit të 4-të Agustini i Hippo-së donte që ai të dinte më shumë për këshillat e produktivitetit të apostujve. Në Veprat e Murgjve, Agustini pyeti veten se si Pali e shpenzonte ditën e tij. Nëse Pali do ta kishte shkruar rutinën e tij, atëherë murgjit do të kishin disa udhëzime të dobishme për t’u ndjekur, u mbërthye Agustini. Murgj të tjerë shkruan udhërrëfyesit e tyre: Rregulli i shekullit të 6-të i Shën Benediktit përcaktoi një rutinë të rreptë që murgjit duhet të ndjekin, duke përfshirë këshilla se kur dhe çfarë të hanë, sa kohë të punojnë dhe si të mbajnë një rutinë gjatë udhëtimit.

“Murgjit do ta kishin vlerësuar vërtet se si shkrimtarët e sotëm duan të fiksohen për oraret e shkrimtarëve të tjerë,” thotë Kreiner. Por si grupet virtuale të punës ku shkrimtarët kontrollohen me njëri-tjetrin për t’u siguruar që të gjithë po qëndrojnë në rrugën e duhur, këto rutina mund të shërbejnë gjithashtu për një qëllim më të thellë. “Zakonisht do t’i bënit këto rutina me murgj të tjerë. Kishte një lloj esprit de corps dhe mbështetje të ndërsjellë që një rutinë do të nxiste vërtet.” Nëse ju afrohet një afat i vështirë, pse të mos e ndani atë barrë me një mik apo koleg që mund t’ju kërkojë llogari në një mënyrë mbështetëse?

Sigurisht, edhe rutina më e mirë mund të prishet nga teknologjitë e reja. Në shekullin e IV, një risi e çuditshme filloi të ngjallte dyshime dhe intriga te murgjit: kodiku. Një pararendës i hershëm i librit, kodikët ofruan një mënyrë më elegante për të organizuar tekste të gjata në krahasim me rrotullat që deri atëherë ishin mënyra më popullore e ruajtjes së shkrimit. Me faqet e tij të thjeshta për t’u numëruar dhe formën si jastëk, disa murgj kishin frikë se kodiku do t’i largonte murgjit nga përmbajtja e faqeve të tij.

Por të tjerët e panë potencialin e kësaj teknologjie të re për të shtuar mësimin e tyre. Ata shtuan komentet e tyre në margjinat e kodeve dhe theksuan pasazhe të rëndësishme për t’i ndihmuar ata t’i kushtojnë kujtesës. “Kur kritikët modernë të shpërqendrimit sugjerojnë që ne duhet të lexojmë më shumë libra, ata i detyrohen diçka përpjekjeve të murgjve për ta bërë këtë teknologji një partner më efektiv në përpjekjet e tyre për t’u përqendruar,” shkruan Kreiner. Teknologjitë e reja ofrojnë mënyra për të hyrë më thellë në punën tonë, por vetëm nëse i përdorim ato në mënyrën e duhur.

Ndoshta murgjit nuk janë teknofobë që mund t’i imagjinojmë të jenë. Sot, murgeshat në TikTok po përdorin platformën për të sjellë botën brenda manastireve të tyre. Kreiner imagjinon se edhe besimtarët e hershëm të krishterë do të provonin dorën e tyre në mediat sociale. Shën Jeronimi në thelb shpiku subtëeeting, në fund të fundit. “Ai ishte aq paragjykues sa kur ai do të thoshte gjëra, murgjit e tjerë shqetësoheshin se ai po fliste për to,” thotë Krieiner. “Ai gjithmonë kishte një lloj viçi ose grindje për të zgjedhur me dikë.”

Në vend që të ktheheni te gurutë e produktivitetit të ditëve moderne si Tim Ferriss, ndoshta ka një urtësi që mund të fitohet duke eksploruar jetët e punëtorëve origjinalë. Ashtu si ne, ata luftuan me vetë-dyshimin dhe kërkuan frymëzim në jetën e të tjerëve. Por edhe murgjit më të përkushtuar e dinin se arritja e një mendjeje të vetme absolute mund të zgjaste vetëm për një moment kalimtar. Në fund të fundit, ata ishin vetëm njerëz./ wIRED 

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0