A do të jetë Metaverse vendi juaj i ri i punës? - Business Magazine Albania

A do të jetë Metaverse vendi juaj i ri i punës?

Kur të shikojmë 50 vite pas, ka të ngjarë që interneti 2D që ne përdorim tani do të duket shumë arkaik. Jo vetëm që interneti nuk do të ekzistojë më pas një ekrani, por ka të ngjarë që ne të ndërveprojmë me të ndryshe.

Ne do të manipulojmë objektet duke përdorur realitetin e shtuar (AR), do të eksplorojmë botët e realitetit virtual (VR) dhe do të bashkojmë realen me atë dixhitale në mënyra që aktualisht nuk mund t’i imagjinojmë.

Dhe çfarë do të thotë kjo për botën e punës? Tashmë po largohemi nga rutina nëntë në pesë dhe po i kthejmë shpinën mjedisit tradicional të zyrës. Kjo falë dy viteve të bllokuar në pandemic dhe një dashurie të sapogjetur ose tolerancës për takimet virtuale.

Pra, hapi tjetër logjik a do të jetë puna në metaverse, universi virtual i planifikuar ku përfaqësimet 3D të të gjithëve si vizatime vizatimore do të ecin përreth, do të flasin dhe ndërveprojnë me të tjerët?

Metaverse është bërë një term i mbipopulluar, kështu që është e rëndësishme të theksohet se në fakt nuk ekziston ende. Edhe ata të investuar në koncept nuk pajtohen saktësisht se çfarë do të jetë.

A do të ndërlidhen botët virtuale rivale në një mënyrë që thjesht nuk ndodh në këtë moment midis teknologjive konkurruese? A do të kalojmë më shumë kohë atje sesa në botën reale? A do të na duhen rregulla krejtësisht të reja për të qeverisur këto hapësira të reja?

Asnjë nga këto pyetje nuk ka ende përgjigje, por kjo nuk ka ndalur një breshëri interesash dhe hiperbolash pasi firmat shohin një mënyrë të re për të fituar para.

Lexo edhe; Njihuni me “Liberland”/ Mikro-kombi ballkanik synon të bëhet shteti i parë që ndërtohet në metaverse

Ne kemi parë biznese të hapura në botët e reja metaverse, nga Meta’s Horizon Ëorlds, te lojërat si Roblox dhe Fortnite, dhe tokat e reja të krijuara si Sandbox dhe Decentraland.

Ndërkohë, Nike tani shet atlete virtualë, HSBC zotëron tokë në Sandbox dhe Coca-Cola, Louis Vuitton dhe Sotheby’s kanë prani në Decentraland.

Termi metaverse u krijua gati 30 vjet më parë nga autori Neal Stephenson. Në librin e tij Snoë Crash, heroi gjen një jetë më të mirë për veten e tij në një botë të realitetit virtual.

Ndoshta lëvizja më e guximshme për ta kthyer atë trillim në teknologji të vërtetë erdhi në tetor 2021. Pikërisht atëherë Facebook njoftoi se po ndryshonte emrin në Meta dhe filloi të investonte miliarda dollarë duke u kthyer në firmën e parë të metaverse – një vizion i udhëhequr shumë nga themeluesi dhe shefi Mark Zuckerberg.

Megjithatë, ky investim i madh ka ngritur vetullat në mesin e aksionerëve, disa prej të cilëve kohët e fundit shprehën shqetësimin se firma po shpenzonte shumë para për VR.

Dhe një raport nga uebsajti The Verge tetorin e kaluar, i cili pretendonte se kishte parë memorandume të brendshme të Meta, sugjeroi se platforma Horizon Ëorlds kishte shumë gabime dhe nuk përdorej mirë nga punonjësit.

Herman Narula, shefi ekzekutiv i “Improbable”, një firmë që prodhon softuerin për të ndërtuar toka në metaverse, dhe autor i një libri të quajtur Virtual Society, nuk është i bindur nga vizioni i Zuckerberg.

Pse do të donim një zyrë në metaverse që të duket si zyra jonë e vërtetë?” thotë ai. “E gjithë qëllimi i hapësirave krijuese në realitetet e reja është të zgjerojmë përvojat tona, jo thjesht të përsërisim atë që kemi pasur tashmë në botën reale.

“Por unë mendoj se do të ketë shumë punë në metaverse – për shembull, ne do të kemi nevojë për moderatorë.”

Aspekti moderator – ose policimi – i metaverse është i diskutueshëm, jo vetëm sepse është teknikisht e vështirë të monitorohen potencialisht miliarda avatarë që kanë biseda të drejtpërdrejta në një botë virtuale, por për shkak të sasisë së madhe të të dhënave që ata avatarë mund të krijojnë gjatë rrugës.

Një studim nga Universiteti Stanford zbuloi se kalimi i vetëm 20 minutave në realitet virtual siguroi më shumë se dy milionë regjistrime unike të lëvizjeve të trupit, një rrjedhë e re e pasur e të dhënave për firmat.

Alex Rice, bashkëthemeluesi i kompanisë së sigurisë në internet HackerOne, mendon se duhet menduar shumë në hartimin e metaverse përpara se çdo firmë të mund të mendojë që t’i lërë punonjësit e saj të lirë në të.

“Imagjinoni diçka të padëmshme si një bisedë me ftohës uji në një zyrë,” thotë ai. “Imagjinoni që po ndodh në një mjedis metaverse të monitoruar plotësisht – kjo sigurisht që do të ketë pasoja.

“Njerëzit mund të pushohen nga puna për të thënë diçka që ata mendojnë se është në një bisedë private, joformale me një koleg që tani është subjekt i mbikëqyrjes masive të korporatave.”

Tom Ffiske, redaktori i buletinit të teknologjisë Immersive Ëire, mendon se është shumë herët për të filluar të mendosh për të punuar në metaverse.

“Diskutimi i metaverses është ende i zhytur në vështirësi dhe përkufizimi është ende i dobët dhe i diskutueshëm,” thotë ai. “Ndërsa vetë termi është në diskutim dhe i keqpërcaktuar, është e vështirë të thuhet nëse do të punojmë në metaverse në të ardhmen.”

Pavarësisht se askush nuk është plotësisht në gjendje të kuptojë se çfarë është metaverse, ka disa parashikime rritëse të tregut për atë që mund të vlejë. McKinsey sugjeron një vlerë tregu prej 5 trilion dollarësh (4.2 trilionë £) deri në vitin 2030, ndërsa kompania e konsulencës së menaxhimit Gartner parashikon që një e katërta e popullsisë së botës do të kalojë të paktën një orë në ditë në metaverse deri në vitin 2026.

Mattheë Ball, analisti kryesor në kompaninë kërkimore Canalys, nuk pajtohet – ai parashikon që shumica e projekteve aktuale të biznesit në metaverse do të mbyllen deri në vitin 2025.

Ai mendon se firmat duhet të reflektojnë nëse prania në metaverse është në të vërtetë e nevojshme, apo thjesht përdorimi i teknologjisë për hir të teknologjisë. / BBC

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0