Si ndikon në të vërtetë Coca-Cola tek ekonomia e vendit? - Business Magazine Albania

Si ndikon në të vërtetë Coca-Cola tek ekonomia e vendit?

Coca-Cola

Një studim i Universitetit të Menaxhimit SDA Bocconi mbi ndikimin social-ekonomik të Coca-Cola në Shqipëri sjell shifra mbresëlënëse lidhur me burimet dhe vendet e punës që janë gjeneruar nga CCBS.

  • Ndikimi ekonomik i kompanisë është 0.19% e PBB -së së vendit
  • CCBS ka patur një impakt kompleksiv prej 2,800 punonjësish, nga të cilët punonjës direktë janë 342 ndërsa indirekt janë 2,458.
  • 410 furnitorë vendas, të cilëve iu shpërndanë 20% të burimeve të krijuara nga sektori i pijeve
  • Pagat mbi mesataren, deri në mbi 56% më të larta për punonjësit e administratës dhe një përqindje e lartë e grave në pozicione drejtuese

Dekada më parë, nëse do të lexonim “Coca-Cola” dhe “shqiptare” në një fjali, do të na ishte dukur e pabesueshme. Dikur një simbol i botës së ndaluar jashtë Shqipërisë totalitariste, sot mund të themi pa u druajtur se Coca-Cola është më shqiptare nga ç’mendoni! 27 vite pas hapjes së fabrikës së Coca-Cola Bottling Shqipëria në Tiranë, ndikimi i Coca-Cola në ekonominë dhe shoqërinë shqiptare është shumë më domethënës sesa mund të na e kishte marrë mendja.

Një raport i publikuar së fundmi sjell të dhëna mbresëlënëse nga studimi i Universitetit të Menaxhimit SDA Bocconi, sa i takon të ardhurave të gjeneruara dhe vendeve të punës të hapura në sajë të prezencës së Coca-Cola në Shqipëri në 2019-ën.

3,267 milionë Lekë ka gjeneruar Coca-Cola në Shqipëri; sa 0,19% e Prodhimit të Brendshëm Bruto. Gjithashtu, impakti kompleksiv i Coca-Cola në 2019-ën sa i takon punonjësve ishte 2,800, nga të cilët punonjës direktë janë 342 ndërsa indirekt janë 2,458.  Këto janë vetëm dy nga treguesit tejet pozitivë të kompanisë që nënvizohen në raportin e drejtuar nga profesorët Fabrizio Perretti dhe Stefano Basaglia.

Coca- Cola në Shqipëri mban vendin e parë mes sipërmarrjeve prodhuese të pijeve, duke mbuluar 34.98% të vlerës së xhiros së këtij grupi, si edhe duke punësuar 21.19% të punonjësve të këtij grupi sipërmarrjesh. Coca-Cola në Shqipëri operon me 410 furnitorë lokalë dhe konsiderohet nga autorët e studimit si një “kompani lokale” e cila ndikon në mënyrë të ndjeshme tek sipërmarrjet që janë pjesë e këtij zinxhiri.

Për çdo vartës direkt të CCBS, korrespondojnë rreth 16 vende pune në ekonominë shqiptare. Nëse i referohemi strukturës së familjeve shqiptare, 21,313 njerëz varen pjesërisht ose plotësisht nga të ardhurat e gjeneruara direkt dhe indirekt nga Coca- Cola në Shqipëri.

Pagat e punonjësve të CCBS janë më të larta sesa paga mesatare e vendit: deri në 56% më të larta për punonjësit e administratës; 14% më të larta për specialistët dhe përfaqësuesit e shitjes dhe për menaxherët dhe ekzekutivët deri në 40% më të larta.

Lexoni: Coca-Cola Bottling Shqipëria prezanton paketime të reja, me plastikë 100% të ricikluar për një ekonomi më qarkore

CCBS zotëron tregues shumë pozitivë edhe sa i takon punësimit të gruas: 80% e punonjësve në pozicione drejtuese të Coca-Cola në Shqipëri janë gra.

Raporti ndalet edhe tek ndikimi mjedisor. Coca-Cola në Shqipëri udhëheq me modelin e korporatës së angazhuar në çështje mjedisore, duke realizuar investime gjigande për reduktimin e faktorëve që ndikojnë tek mjedisi, investime që nga pajisjet, tek flota e makinave dhe deri tek vetë produkti, të gjitha në të mirë të mjedisit.

Në 2010-ën, Coca-Cola solli në Shqipëri sistemin e parë dhe më të madh të pastrimit të ujit të shkarkuar duke e përdorur atë për ujitjen e pemëve, një investim prej 1 milion Euro. Vitin e kaluar, Coca-Cola në Shqipëri udhëhoqi lëvizshmërinë e gjelbër, duke e këmbyer flotën komerciale në Tiranë me makina 100% elektrike dhe duke vijuar në 2021-shin me zgjerimin e këtij projekti në Durrës e Kavajë, me rezultat 242 tonë më pak CO₂ të emetuar, e barazvlefshme me kontributin që ofrojnë mbi 18,000 pemë çdo vit.

Këtë vit, Coca-Cola bëri edhe një tjetër investim gjigand në Shqipëri në të mirën e mjedisit, duke realizuar me sukses investimin në impiantin fotovoltaik me sipërfaqe 10,680 m² të instaluar në tarracën e stabilimentit, investim ky në vlerën 1,260,000 Euro.

Coca-Cola në Shqipëri prezantoi në korrik të këtij viti shishet me plastikë 100% të ricikluar (rPET), për të gjitha markat në portofolin e kompanisë në formatet 0.45L& 0.9L, duke investuar në një total prej 4,740,000 paketimesh, vetëm gjatë vitit 2021.

Kjo nismë mundëson qarkullimin nga shishja- në shishe- në një shishe të re. Coca-Cola në Shqipëri prezantoi edhe shishen e re dinamike të produktit Sprite, një largim nga paketimi i saj historik jeshil, për një PET transparent lehtësisht të riciklueshëm dhe të ricikluar.

Këto risi, në prodhimin me shishe rPET, janë pjesë e strategjisë afatgjatë të kompanisë “The Coca-Cola Company”, në kuadër të projektit “Bota pa Mbetje”.

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0