6 fakte rreth fluturimit të Space X - Business Magazine Albania

6 fakte rreth fluturimit të Space X

~4 minuta lexim

Në vitet ’60, premtimi i fluturimit në hapësirë për civilët dukej thjesht jashtë mundësive. Mbi të gjitha, NASA po dërgonte astronautët në Hënë. Në këtë mënyrë turizmi hapësinor paska qenë më afër se sa mendohej. PanAm kapi ëndrrën kolektive të amerikanëve që dëshirojnë të udhëtojnë në hapësirën e jashtme. Ata krijuan Klubin “Fluturimet e Para në Hënë”. Anëtarësimi ishte falas, dhe emri juaj futej në listën e pritjes për fluturimet e para tregtare në hapësirë; u regjistruan mbi 96,000 njerëz. PanAm kurrë nuk ishte në gjendje ta realizonte ëndrrën dhe kompania falimentoi në fillim të viteve nëntëdhjetë. Tridhjetë vjet më vonë, SpaceX do të bëhet kompania e parë private që dërgon astronautë në hapësirë. Më poshtë po japim disa fakte interesante rreth fluturimit historik të planifikuar të zhvillohet pak të Shtunën.

DO TË JETË FLUTURIMI I PARË I FINANCUAR NGA PRIVATI.

Elon Musk e konceptoi SpaceX në 2001 për të dërguar një serë në Mars. Shpresa e tij ishte se misioni do të ringjallte interesin e Amerikës për udhëtimin në hapësirë. Nga ajo kohë e deri më sot, kompania ka pasur shumë risi, duke përfshirë lëshimin dhe rikuperimin e një rakete, dërgimin e një anije kozmike në Stacionin Ndërkombëtar Hapësinor dhe dërgimin e një sonde jashtë orbitës së Tokës.

 

EKUIPAZHI PËRBËHET NGA ASTRONAUTËT E NASA-S.

NASA trajnoi Bob Behnken dhe Doug Hurley, të cilët po bëhen gati për të shkuar në Stacionin Ndërkombëtar Hapësinor. Nëse fluturimi është i suksesshëm, NASA do të përdorë kompani private për të dërguar astronautët e tyre në hapësirë në të ardhmen e afërt.

MISIONI I PARË NGA GJASHTË MISIONET E NGJASHME.

NASA nënshkroi një kontratë prej 2.6 miliardë dollarësh me SpaceX për disa misione, për të dërguar astronautë dhe pajisje në Stacionin Ndërkombëtar Hapësinor.

KY FLUTURIM DO T’I JAPË FUND VARËSISË SË NASA-S NGA ANIJET RUSE.

Në vitin 2004, Presidenti Bush mbylli programin e fluturimit të NASA-s sepse ishte shumë i kushtueshëm. Në atë kohë, ai përshkroi zhvillimin e një mjeti eksplorimi për t’u kthyer në Hënë dhe për të zbritur Mars. Sidoqoftë, me buxhetin e kufizuar të NASA-s, financimi i një programi të ri fluturimi ishte i pamundur. Praj asaj kohe, astronautët e NASA-s kanë përdorur anijet ruse  Soyuz për të arritur në Stacionin Ndërkombëtar Hapësinor.

NASA GJITHASHTU KA NJË KONTRATË ME BOEING.

Boeing zhvilloi CST-100 Starliner për orbitat e afërt të Tokës. Do të transportojë astronautët në Stacionin Ndërkombëtar Hapësinor, plus kërkime dhe pajisje. Do të ketë gjithashtu internet wireless dhe ndërlidhjet e tabletave për t’u përdorur nga ekuipazhi.

NISJA NGA TOKA NDIKON NEGATIVISHT TEK ANIJET.

Kostoja e mirëmbajtjes së anijeve ishte një nga arsyet kryesore të mbylljes së programit të fluturimit të NASA-s. Musk pretendon se SpaceX mund të ripërdorë një përqindje të lartë të anijes Falcon mbi 100 herë, por mburoja e  nxehtësisë zgjat vetëm për dhjetë udhëtime.

 

ODDEE

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Kurrë mos ndalo së mësuari, sepse jeta nuk ndalon së të mësuari.”
— Brian Tracy
Must watch
Business Mag Nr. #38 - Qershor 2025

Shqipëria është sot më pranë se kurrë Bashkimit Europian. Hapat integrues të ekonomisë drejt njëjtësimit me standardet europiane, transformimi digjital, ligji për mbrojtjen e të dhënave, qasja ndaj inovacionit dhe mbrojtja e pronës intelektuale, janë të gjitha tregues të një Shqipërie që po zhvillohet me ritme të kënaqshme.

Kjo nuk është më Shqipëria e viteve të gjumit institucional dhe të një sektori privat që rri në pritje. Sot, vendi është në lëvizje. Nga hapësirat e betonit gri të Piramidës në Tiranë, ku të rinjtë po programojnë të ardhmen, e deri te sipërmarrjet që sjellin zgjidhje inovative dhe injektojnë ritëm e ambicie në treg, po ndërtohet një ekonomi që kërkon të jetë pjesë e botës së zhvilluar.

“Krijo, por mbro!” – ky apel i DPPI-së duhet të shkruhet në çdo zyrë, studio, fabrikë apo laborator. Nuk ka zhvillim pa siguri ligjore, dhe nuk ka ekonomi kreative pa mbrojtje të së drejtës autoriale.
Në të njëjtën kohë, Bashkimi Europian po zgjat dorën me fonde dhe projekte konkrete. Nga modernizimi i rrjetit hekurudhor tek financimi i startup-eve dhe sipërmarrjeve të gjelbra, mbështetja e BE-së po i jep frymë një transformimi të qëndrueshëm ekonomik. Platformat si Think Big dhe programet e edukimit digjital janë duke krijuar një ekosistem të ri për inovacionin.

Për bizneset shqiptare, e tashmja është një mundësi që nuk mund të shpërdorohet. Standardet …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0