"Vera është e gjallë si Gruaja " - dialog me kimistin Rrahman Gjeta

“Vera është e gjallë si Gruaja” – dialog me kimistin Rrahman Gjeta


Shkruar nga Andi Bica, Beti Kumi

Realizimi i verërave në Librazhd po vijon mbi një traditë të kahmotshme ilire. Pranë parkut malor ndërshtetëror të Shebenik Jabllanicës, në kodrat e Karnavecit, në Qukës e Hotolisht  vreshtat përbëjnë 45 % të sipërfaqes me drurë frutorë  e 1 % të tokës së punuar.  Banorët merren edhe me selitjen e hardhive në krijimin e e pjergullave mes mureve, tarracave e pemëve duke u mbështjellë e kacavjerrë hardhitë në gjendje natyrale.

Varietet e verërave si Hungarezja  “Tokaj” e mbërritur në 1976 -ën  në Librazhd, Shesh i Zi e Shesh i Bardhë  dhe Kabërneti janë si në shtëpinë e tyre në Kantinën “Librazhdi” brenda buteve të shëndetshme ose si “gra shtatzëna” shprehet Kuteli në veprën e pasur letrare.

E veçanta e Kantinës, vera “Tokaj” me ngjyrë kashte të çelur e nuanca të jeshiles, realizohet nga vreshti i kultivarit me të njëjtin emër, vreshta të tokës pjellore Karnavec Slatinë. Mushti i verës përftohet nga shtrydhja e lëngut dhe jo shtypja në presë. Ai përmban 13 % alkol.

Bashkëudhëtarët në Enologji, kimistët Rrahman dhe Luljeta Gjeta, entuziastë për rikthimin e disa vlerave të paharruara nga profesionistët si aroma dhe shija e Kabërnetit dhe Tokajit, (vlerësime të ekspertëve në vitet ’60 , ’70) dëshmojnë se ruajtja e traditës është shenjë  e identitetit kombtar.

E reja sipas drejtuesit Gjeta qëndron te krijimi i një etikete për varietetin “Shesh i Zi” me një pikturë e cila ka pamje në miniaturë nga trualli i begatë dhe ndërtesa e Kantinës  “Librazhdi”.

Përzierjet e likernave nga zonja e shtëpisë, Luljeta, sigurojnë një kombinim të mirë për vlerat e shëndetit, duke e pasuruar pijen e rakisë me bimën mjekësore të shafranit. Sivjet ka qënë një periudhë e vështirë prej lagështirave për vreshtarinë, por viti 2017 sjell për shijuesit e verës së Librazhdit në tryeza kualitetin e verës së kuqe me pako pesë litërshe me një çmim konkurues në raport me disa kantina.

Oborri i Kantinës së familjes Gjeta, me shtrirje prej mijëra metrash, fton në festat e Gushtit, të vjeljeve të pritshme të Shtatorit, Tetorit vizitorët e luginës së Shkumbinit. Vlerësimi si pjesë e UNESCO-s e një zone të Parkut shqiptaro maqedonas të Malit të Shebenikut po e rrit ardhjen e turistëve të natyrës së egër por të bukur. Rizgjimi i shijes së verës dhe tharmimet e tjera, vendbanimi arkeologjik kodrinor i Selcës pak kilometra më tutje në Proptisht, si dhe lidhja me Elbasanin, Përrenjasin, Rrajcën, Ohrin, Strugën e Dibrën, na parashtron një hartë turistike më intriguese për ta eksploruar arealin me disa pamje harmonike si fijet e kostumit popullor të Rrajcës.

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0