Si mesazhet me tekst pushtuan mënyrën tonë të komunikimit - Business Magazine Albania

Si mesazhet me tekst pushtuan mënyrën tonë të komunikimit

Si mesazhet me tekst pushtuan mënyrën tonë të komunikimit

Më 3 dhjetor 1992, në Newbury, Angli, shkencëtari i kompjuterëve Neil Papworth dërgoi dy fjalë “Gëzuar Krishtlindjet” përmes një mesazhi me tekst drejtuar Richard Jarvis, drejtor i inxhinierisë në Vodafone, i cili ndodhej përtej qytetit në një festë Krishtlindjesh. Kjo përshëndetje e thjeshtë festive mes kolegëve ishte, në fakt, një ngjarje historike në historinë e telekomunikacionit: Papworth kishte dërguar mesazhin e parë me tekst.

Dërgimi i mesazheve me tekst në kuptimin më të gjerë pra, dërgimi elektrik i fjalëve mes njerëzve kishte qenë i mundur për gati 150 vjet, që nga koha kur Samuel F.B. Morse prezantoi telegrafin e tij. Por në atë mbrëmje të ftohtë angleze, mesazhet me tekst nisën udhëtimin e tyre drejt qendrës së përvojës sonë të përditshme. Sigurisht, telefonat duhej të përshtateshin ende: Pajisja që Papworth përdori Orbitel 901, një telefon i hershëm celular me një ekran LCD të rëndë dhe jo tërheqës ishte një gjigand, një aparat me kordon që i ngjante më shumë një telefoni fiks të kohës sesa një celulari modern.

Lexo edhe:Si mund ta mbrojë puna në distancë gruan nga diskriminimi gjinor?

Në një farë mënyre, ne kishim qenë duke pritur për SMS—ose Shërbimin e Mesazheve të Shkurtra, formën e mesazheve me tekst që Papworth prezantoi—që nga koha kur Donald Murray shtoi një tastierë shkrimi në telegraf rreth vitit 1901 për të krijuar makinën teletype, e cila transmetonte mesazhe përmes linjave elektrike për një tarifë të vogël, zakonisht në zyrat e telegrafit ose postës. Shërbimi telex, i cili funksiononte përmes linjave telefonike, u vendos në përdorim në Gjermani qysh në vitin 1927 dhe u përhap globalisht në vitet pas Luftës së Dytë Botërore. Telex-i humbi popullaritetin deri në vitet 1970, kur makinat e faksit u bënë të njohura, të ndjekura nga sistemet e hershme të postës elektronike në kompjuterë.

Ndërsa dekadat kalonin, ne u afruam gjithnjë e më shumë drejt mesazheve elektronike të pakufizuara me tekst një ditë që Thomas Edison e kishte parashikuar me saktësi të habitshme qysh në vitin 1878. Në të ardhmen, shkroi Edison në një ese, njerëzit e zakonshëm do të dërgonin mesazhe zanore mes tyre duke përdorur fonografin e tij në bashkëpunim me telefonin e sapo shpikur: “Diktimi mund të jetë aq i shpejtë sa mendimet mund të formohen, ose buzët t’i shqiptojnë ato.” Ishte një vizion i kohës së lirë, që ofronte lehtësinë e shkrimit të letrave me shpejtësinë e telefonit.

Ky kombinim i thjeshtësisë së rastësishme arriti kulmin me mesazhet me tekst: Sot, kulmi i komoditetit është komunikimi i menjëhershëm por asinkron, dërgimi i një mesazhi kur je i lirë dhe pritja që marrësi të përgjigjet kur të mundet. Në vitet e fundit, ngritja e shënimeve zanore, të transmetueshme përmes tekstit, ka sjellë ndoshta edhe më afër parashikimin origjinal të Edisonit. Ndërkohë, shkurtimet e tekstit vazhdojnë të pushtojnë gjuhën tonë të përditshme.

SM

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0