Si ky CEO 41-vjeçar ndërtoi një biznes robotësh miliona dollarësh?! - Business Magazine Albania

Si ky CEO 41-vjeçar ndërtoi një biznes robotësh miliona dollarësh?!

biznes robotësh

Sido që ta pini kafenë, Ella barista e parë plotësisht autonome e kafesë në Singapor, ua përgatit me gjithë qejf.

Ella është ideja shumëmilionëshe e 41-vjeçarit Keith Tan, një ish financier, i cili hoqi dorë nga puna e përditshme në 2015 për të nisur zinxhirin e tij të kafeneve.

“Isha 35 vjeç, në financë dhe mendova: Është shansi im. Më duhet të bëj diçka, të ndërtoj diçka për veten time,” tha Tan për CNBC Make It.

Por nuk kaloi shumë kohë kur ai filloi të zbulonte probleme të fuqisë punëtore në industrinë e ushqimit dhe pijeve.

“Ne kishim katër dyqane që po përballeshin me vështirësitë e punës dhe mendova: ‘Sapo kam investuar në këtë kompani, do të rritet, do të rritet më shumë se kaq!’ Kështu, atëherë vendosa se është koha për të parë me të vërtetë teknologjisë”, tha Tan, i cili është themeluesi dhe CEO i Crown Digital.

Lexoni: CEO i këtij startup-i miliona dollarësh ka 3 këshilla nëse doni të filloni biznesin tuaj

Ri-energjizues i ushqimit dhe pijeve

Me këtë, lindi ideja për Crown Digital: një start-up në IoT që synon të adresojë vështirësitë brenda sektorit të F&B. Ella është produkti debutues i kompanisë, një robot i automatizuar i krijuar për të kopjuar punën e një baristi të kafesë njerëzore.

Krijuar në vitin 2018 pas vitesh eksperimentesh, baristi robotik përmban një krah autonom, të prodhuar nga kompania robotike Techman Robot, i cili ndodhet brenda një kioske transparente prej pesë metrash katrorë. Makineria funksionon në drejtim orar dhe mund të shërbejë deri në 200 filxhanë kafe në orë – katër herë më shumë se një barist i zakonshëm njerëzor.

Përbërësit e tij, qumështi dhe kokrrat e freskëta të kafesë, duhet të mbushen vetëm pas 360 porcionesh, gjë që bëhet nga drejtuesit e dërgesave që monitorojnë Ella-n përmes një aplikacioni. Qendra komanduese e brendshme e Crown Digital lejon Ella të zbulojë dhe zgjidhë derdhjet ose defektet e makinës nga distanca.

Tan tha se teknologjia është projektuar posaçërisht për mjedise me densitet të lartë, si aeroportet, qendrat e transportit dhe zyrat, ku shpejtësia është parësore.

Robotët në rritje

Ky efikasitet do të thotë se kursimet e kostos mund t’u kalohen edhe konsumatorëve. Për shembull, një latte nga Ella kushton rreth 3 dollarë, ndërsa një kafe tipike në Singapor kushton rreth 4,50 dollarë. Por Ella nuk është i vetmi robot kafeje përreth.

Në vitin 2015, firma inxhinierike zvicerane ABB zbuloi YuMi, një robot i gjithanshëm i aftë për të ekzekutuar detyra të ndryshme, duke përfshirë nënshkrimin e emrit të tij, zgjidhjen e një kubi Rubik dhe madje edhe shoqërimin e tenorit italian Andrea Bocelli për të drejtuar një orkestër. Kohët e fundit janë shfaqur më shumë kafene robotësh, si Cafe X në San Francisko dhe Beat në Aeroportin Incheon të Koresë së Jugut.

“Ndërsa shikojmë nga e ardhmja, ne presim rritje të jashtëzakonshme,” tha Chris Holmes, drejtor menaxhues në IDC Insights Asia Pacific, për industrinë e automatizimit dhe robotikës.

Vetëm në dy vitet e ardhshme, kompania e inteligjencës së tregut tha se pret që gjysma e të gjitha pikave të ushqimit dhe pijeve dhe shitjes me pakicë të përdorin një formë robotike.

“Ne me siguri do të shohim disa, para shtëpisë,” tha ai. “Por ne do të shohim gjithashtu shumë robotë në magazinë, transport, shpërndarje.”

Përshpejtuar nga Covid

Covid vetëm e ka rritur atë kërkesë. Ndërsa më shumë njerëz u ndërgjegjësuan për higjienën gjatë pandemisë, Tan siguroi hapësirën e parë të përhershme të shitjes me pakicë të Ella-s në një nga qendrat tregtare qendrore të Singaporit në vitin 2020.

Crown Digital që atëherë ka nënshkruar marrëveshje për të nxjerrë baristët e saj robotë në ndalesa të zgjedhura në rrjetin e Kompanisë Hekurudhore të Japonisë Lindore prej 1657 stacionesh dhe në 30 stacione metroje në Singapor të operuara nga SMRT. Kjo do ta bëjë kafen e Ella-s të disponueshme për 18 milionë udhëtarë në ditë.

“Ne po rimendojmë sesi kafeja mund t’u shërbehet konsumatorëve përmes pikave digjitale të kontaktit,” tha Tan.

Dy operatorët e transportit kanë investuar gjithashtu në Crown Digital, duke e çuar financimin e saj total në 3.1 milionë dollarë dhe duke e vlerësuar në mbi 35 milionë dollarë.

Ndikimi i automatizimit

Megjithatë, jo të gjithë janë entuziastë për rritjen e robotëve.

“Ka shumë shqetësime për sa i përket robotëve që marrin punët e njerëzve,” tha Holmes i IDC, duke shtuar se robotët fizikë dhe softuerët po ndryshojnë peizazhin e vendeve të punës.

Forumi Ekonomik Botëror vlerëson se deri në vitin 2025, automatizimi do të zhvendosë rreth 85 milionë vende pune. Megjithatë, ai shton se revolucioni i robotëve do të krijojë 97 milionë vende të tjera pune gjatë së njëjtës periudhë. Tan argumenton se robotë si Ella thjesht po hapin rrugën për punë njerëzore më të afta. Si dhe ai ka plane për më shumë robotë për të ndihmuar në jetën tonë të përditshme.

“Ne po fillojmë me kafen, por nuk po përfundojmë me kaq,” tha ai. “Ella do të vazhdojë të bëjë ushqimin, apo edhe shpërndarjen. Do të ketë shumë vertikale të ndryshme ku Ella mund të vendoset.”

/cbnc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0