Panettone, historia e brandit italian - Business Magazine Albania

Panettone, historia e brandit italian

Panettone
~4 minuta lexim

Shkruar nga Albana Laknori

Jemi në kohë festash, ndaj ju ftojmë të mësojmë diçka nga historia e ëmbëlsirës tipike italiane “Panettone” Në Krishtlindje, ëmbëlsira që fëmijët milaneze prisnin të gjenin së bashku me disa dhurata te tjera, ishte panetone. Një legjendë tregon ajo se lindi pas një aksidenti në oborrin e Ludovico il Moro në shekullin e pesëmbëdhjetë. Ëmbëlsirën që do të prezantohej në festën e Krishtlindjeve të organizuar nga Duka, u dogj në furrë dhe, duke mos pasur tjetër alternativë, pastiçeri pranoi propozimin e një djaloshi të çuditshëm, Toni, për të sjellë në tryezë një bukë të përzier me vezë. gjalpë, fruta të ëmbëlsuar dhe rrush të thatë.. Duka dhe të ftuarit e vlerësuan këtë ëmbëlsirë dhe kur u pyetën se si quhej pastiçeri, është “pan del Toni”. Një emër që me kalimin e kohës do të bëhej panettone.

Por, ka shumë të ngjarë që panetone nuk ishte gjë tjetër veçse bukë e bërë vetë, së cilës i janë shtuar disa përbërës për festat e fund vitit për ta ëmbëlsuar. Por edhe sikur të përfaqësonte diçka të veçantë në krahasim me dietën e përditshme, së cilës i shtoheshin edhe konotacione të shenjta si kryqi që kryefamiljari e gjurmonte në shenjë bekimi, ai ishte pak më shumë se një i ulët, dhe . ndonjëherë bukë gjysmë e djegur.

Ishin vitet njëzet, kur dy pastiçere milaneze, Motta dhe Alemagna, vendosën të braktisnin recetën tradicionale dhe të ofronin një paneton më të lartë dhe më të butë, duke e derdhur brumin në një këllëf kartoni, gupiere, e cila e mbështillte dhe nuk e lejonte të digjej.

Suksesi ishte i menjëhershëm. Dyqanet e dy pastiçerëve u zgjeruan dhe u shumuan deri në hapjen e dy fabrikave ku prodhoheshin ëmbëlsirat përgjatë një linje montimi. Çmimet ranë dhe shumë familje braktisën përgatitjet e shtëpisë për të blerë panetone të gatshme. Dhe fama arriti edhe jashtë vendit, kur Italo Balbo në fluturimin e vitit 1933 për në Nju Jork hipi në një nga hidro avionët e tij me një panetone dhjetë kilogramësh Motta të mbështjellë me një trengjyrësh (flamuri italian).

Lexo: 2022 po troket në derë! Ja aftësitë që duhet të zhvilloni patjetër

Në fund të viteve 1950, logot Motta dhe Alemagna u bënë një nga simbolet e bumit ekonomik. Panettone nuk ishte më vetëm një ëmbëlsirë, por edhe një artikull dhuratë për t’u ofruar në kuti elegante prej kallaji së bashku me verërat, verërat e gazuara, çokollatën dhe specialitetet gastronomike. Në kutitë më të pasura mund të gjenin vend edhe ëmbëlsirat e tjera tradicionale, si nuga apo panforte, por me një rol modest dytësor. Ishte shenjë se produkti tipik milanez ishte bërë tashmë torta e Krishtlindjeve e të gjithë italianëve.

Sot është e pamundur të numërohen të gjitha versionet në të cilat ofrohet: i mbushur me të gjitha llojet e kremit, i sheqerosurr, i përzier me qumësht soje për veganët, i mbushur me havjar ose i mbuluar me thekon ari ose argjendi. Një pasurim shije që ka tradhtuar shijen e tij origjinale. Dhe pikërisht për të frenuar këtë qe duket si largim nga origjinali, Dhoma e Tregtisë e Milanos në vitin 2003 regjistroi markën tregtare Panettone tipike të Traditës Artizane Milaneze, duke publikuar një specifikim prodhimi të miratuar nga Komiteti Teknik i Mjeshtrave të Pastiçerëve Milaneze.

 

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0