Njerëzit mund të jetojnë deri në 150 vjeç, thotë shkenca - Business Magazine Albania

Njerëzit mund të jetojnë deri në 150 vjeç, thotë shkenca

shkenca

Edhe nëse arrini disi ta kaloni dekadën e pleqërisë pa ndonjë problem madhor shëndetësor, duke shmangur kancerin, sëmundjet e zemrës, diabetin dhe kështu me radhë, shkencëtarët thonë se ka një tavan se sa gjatë mund të zgjasësh jetën tënde, duke u mbështetur mbi qëllimin ambicioz të Silicon Valley për të tejkaluar vdekjen.

Por ajo që e pengon trupin e njeriut të arrijë pavdekësinë është çuditërisht e zakonshme: me kalimin e kohës, trupi juaj humbet “elasticitetin fiziologjik”, ose aftësinë për t’u rikthyer në gjendjen që keni pasur dikur në vitet tuaja të para. Kjo, thonë shkencëtarët në një studim të botuar në fillim të këtij viti në Nature Communications, është e mjaftueshme për të kufizuar jetën tonë në 120 – 150 vjet më së shumti.

Lexoni: Covid: do ta eliminojmë apo do të jetojmë me të?

Studiuesi kryesor Timothy Pyrkov është pjesë e një kompanie bioteknike me bazë në Singapor të quajtur Gero (vetë emri është parashtesë që do të thotë “pleqëri”). Qëllimi i deklaruar i Gero është “hakimi i sëmundjeve komplekse dhe plakja”, duke vendosur një axhendë të qartë për kërkimin. Për këtë analizë, Gero bashkëpunoi me Qendrën Gjithëpërfshirëse të Kancerit Roswell Park në Buffalo, New York dhe studioi grupe të mëdha njerëzish në SHBA, Britani të Madhe dhe Rusi.

Ekipi zbërtheu në detaje të gjitha grupmoshat, duke bërë dallimin midis grupmoshës 16-35 vjeç,  35-65 vjeç dhe mbi 65 vjeç. Pastaj, ata ekzaminuan ndryshimet në numrin e qelizave të gjakut si dhe numrin e hapave që grupet ndërmorën, duke i trajtuar dy faktorët si “shenja dalluese të plakjes” që mund t’i ndihmojnë ata të përcaktojnë përparimin (ose përkeqësimin) e subjekteve gjatë disa muajve.

Qelizat e gjakut dhe hapat mund të mbeten konstante, zbuluan studiuesit, nëse nuk ka ndërprerje periodike në formën e dështimeve shëndetësore. Në mënyrë të veçantë, ata vunë re se problemi nuk ishte një rënie e vazhdueshme me moshën, por përkundrazi, një seri zbritjesh në të cilat trupat e subjekteve nuk mund të ktheheshin në nivelin e tyre të mëparshëm të shëndetit.

Le të themi kur jeni më i ri, trupi juaj normalisht mund të shërohet 100% nga një ftohje e keqe, ose të riparojë lëkurën tuaj 100% pas një rënieje të keqe. Ndërsa plakeni, aftësia juaj për t’u kujdesur për shëndetin e plotë mund të pengohet në një maksimum prej, të themi, 95 përqind. Dhe me më shumë kohë, ky elasticitet do të vazhdojë të ulet ndërsa trupi juaj përballet me pengesa të përsëritura.

Duke komplotuar “kohën e rimëkëmbjes” për të tre grupmoshat gjatë jetës me dekada, studiuesit ishin në gjendje të gjenin pikën në të cilën trupi përfundimisht do të shpërbëhej si rezultat i humbjes së elasticitetit. Çdo vit, për shembull, mendoni për rrezikun e kancerit si një lloj hedhje monedhe me një gjasë të caktuar për të ndodhur. Sa më gjatë të jetoni, aq më shumë rrokullisje të monedhës duhet të merrni. Pika në të cilën ju merrni atë rrokullisjen e fundit të monedhës, thonë ata, është diku midis 120 dhe 150 vjetësh – një vlerë që ka të ngjarë të vendosë një kufi për jetën njerëzore.

Pse i studiojmë ato dy ndryshore? Numri i qelizave të gjakut, nga ana e tyre, ka një gamë të shëndetshme të parashikueshme që varet nga mosha dhe gjinia juaj. Në përgjithësi, diapazoni normal për qelizat e kuqe të gjakut është midis 4.5 dhe 5.5 milionë qelizave për milimetër kub nëse jeni meshkuj, dhe midis 4 deri në 5 milionë qeliza për milimetër kub nëse jeni femra, sipas Qendrës Mjekësore të Universitetit të Pittsburgh. Për qelizat e bardha të gjakut, diapazoni normal është midis 5,000 dhe 10,000 qelizave për milimetër kub. Për trombocitet, diapazoni tipik është 140,000 deri 400,000 për milimetër kub.

Lexoni: Estonia: Nga taksat te shëndetësia, si jetohet në vendin ku gjithçka është e digjitalizuar

Devijimet nga këto vargje mund të sinjalizojnë një lloj çrregullimi. Një numër i ulët i qelizave të kuqe të gjakut, për shembull, mund të tregojë për anemi, ndërsa një numër i ulët i qelizave të bardha të gjakut mund të nënkuptojë që keni neutropeni, një sëmundje që dëmton shiritin e kockave dhe ju vë në rrezik të shtuar për infeksione.

Hapat e ndërmarrë janë një ndryshore shumë më e zymtë, pasi është disi subjektive. Konsensusi i përgjithshëm dhe rekomandimi nga Qendrat Amerikane për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve (CDC), është që të synojnë 10.000 hapa në ditë. Sidoqoftë, kjo është shumë personale, dhe numri i hapave që një person duhet të ndërmarrë për të arritur ndikime pozitive në shëndet në të vërtetë zvogëlohet me moshën: Një studim i vitit 2019 i botuar në revistën JAMA Internal Medicine tregoi se sa më shumë hapa që bën një person, aq më e ulët ishte shkalla e vdekshmërisë së tij, por efekti u rrëzua pas 7,500 hapash në ditë.

Dallimet midis këtyre dy variablave i bëjnë rezultatet e ekipit më interesante. Peter Fedichev – një nga bashkëautorët e studimit dhe një bashkëthemelues i Gero – i tha Scientific American se pavarësisht se si shumica e biologëve do t’i shihnin numërimin e qelizave të gjakut dhe numërimin e hapave si “mjaft të ndryshëm”, fakti absolut se të dy “projektojnë saktësisht të njëjtën të ardhme” do të thotë se rënia e vazhdueshme e elasticitetit fiziologjik është shumë e vërtetë.

Pra, çfarë do të thotë të kesh një kufi në jetën njerëzore? Pa ndërhyrje në formën e zëvendësimeve të pjesëve të trupit ose procedurave të tjera shtesë, kjo do të thotë që edhe kohëzgjatja maksimale e jetës shkon nga 120 deri në 150 vjet. Mund të mos tingëllojnë shumë gjatë, por ende  është gati sa dyfishi i jetëgjatësisë së njerëzve që jetojnë sot në SHBA.

Dhe duke marrë parasysh të ndjerën Jeanne Louise Calment-e cila mban rekordin për personin më jetëgjatë-vdiq në moshën 122 vjeç dhe 164 ditë, duket sikur ata janë duke u marrë me diçka.

/msn

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #26 - Korrik 2021

Ditët e nxehta të kësaj vere mund t’i freskoni me artikujt e revistës 26 të Businessmag. Një numër i pasur me artikuj rreth sipërmarrjeve në fusha të ndryshme, por edhe profileve interesante të sipërmarrësve. Që në kopertinë vini re dy djem që po çojnë përpara sipërmarrjen e ngirur nga prindërit. Një model për t’u ndjekur nga shumë sipërmarrje të tjera. Idetë e reja, nismat e reja në biznes sot janë më të rëndësishme se kurrë për të mundësuar suksesin.
Zhvillimet në disa tregje mund t’i gjeni në brendësi të revistës. Të tilla janë tregjet e real estate dhe ai i shërbimit postar.

Zhvillimet në fushën e teknologjisë këtë vit vijnë me 10 gjetjet më të rëndësishme teknologjike, të cilat janë orientuar shumë drejt zhvillimeve shëndetore.

Diaspora vjen me profilin e një sipërmarrëseje në fushën e stilimit dhe qepjes së veshjeve. Ornela ka arritur të hapë tre dyqane shërbimi, ku përshtaten brandet më të mëdha sipas nevojave të klientit.

Edukimi është një temë e prekur nga ne në këtë numër, pasi sfidat e edukimit në këtë vit pandemik kanë qenë të mëdha. Sjellim dy akademi me zhvillimet e tyre dhe qasjen ndaj edukimit gjatë pandemisë, si dhe mundësinë e edukimit të fëmijëve në format më të mira të mundshme.

Në brendë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0