Kompjuteri i parë komercial mbush 70 vjeç, 10 kuriozitete për të kuptuar rëndësinë e tij revolucionare - Business Magazine Albania

Kompjuteri i parë komercial mbush 70 vjeç, 10 kuriozitete për të kuptuar rëndësinë e tij revolucionare

Më 31 mars 1951, inxhinierët Presper Eckert dhe John Mauchly i dorëzuan Byrosë Amerikane të Regjistrimit atë që u quajt UNIVAC I (Kompjuter Universal Automatik I) dhe që kishte si qëllim monitorimin e bumit të foshnjave ose rritjen e konsiderueshme të popullsisë që ndodhi në SHBA në fillim viteve 1950.

Kompjuteri i parë komercial u vu në veprim më 14 qershor dhe 46 njësitë e para iu shitën disa kompanive, si General Electric dhe qeverisë amerikane. Çfarë është e jashtëzakonshme në lidhje me këtë shpikje? Dikush mund të mendojë se është çmimi i shitjes, midis 1,25 dhe 1,5 milionë dollarë. Dikush mund të përmendë madhësinë e tij, sa një dollap me një peshë totale prej 13 tonësh.

Megjithatë, revolucioni i vërtetë konsiston në faktin se, për herë të parë në histori, një kompjuter u përdor për përpunimin e të dhënave dhe jo vetëm për ekuacione dhe llogaritje të ndërlikuara, funksioni kryesor deri në atë moment. Për më tepër, për herë të parë u miratua termi “automatik”: të gjitha të dhënat, si numrat ashtu edhe shkronjat, u ruajtën dhe u lexuan nga një makineri-kasetë metalike, pa pasur nevojë të futeshin programe manualisht.

Një mjet plotësisht inovativ dhe vizionar që “New York Times” e quajti “Gjeniu matematik i gjatë 2,43 metra”, i aftë të regjistrojë dhe klasifikojë një qytetar mesatar duke u bazuar në gjininë, statusin martesor, arsimin, vendbanimin dhe informacione të tjera, në një të gjashtën e sekondës.

Më 4 nëntor 1952, për herë të parë në histori, një kompjuter ishte në gjendje të parashikonte fitoren e Dwight D. Eisenhower në zgjedhjet presidenciale me një diferencë prej 1% të gabimit. Që nga ai moment, amerikanët u bënë me të vërtetë të vetëdijshëm për rëndësinë teknologjike të kësaj makine, aq sa UNIVAC u bë fjala më e zakonshme për kompjuterët. UNIVAC I nuk ishte ndërmarrja e vetme për shkencëtarët Presper Eckert dhe John Mauchly: disa vjet më parë, saktësisht në 1946, ata krijuan ENIAC, Integrator Elektronik Numerik dhe Llogaritës, kompjuteri i parë elektronik me qëllim të përgjithshëm në histori. Projekti iu besua dy shkencëtarëve nga Departamenti i Ordinancës së Ushtrisë Amerikane, i cili kishte nevojë për një mjet të aftë për të zgjidhur problemet e llogaritjes së kthesave balistike të predhave të artilerisë. Ndryshe nga UNIVAC, ky kompjuter i parë zinte një sipërfaqe prej 180 metra katrorë dhe peshonte rreth 30 tonë. Përveç madhësisë së konsiderueshme, ENIAC konsumoi deri në 150 kilovat energji: pikërisht për këtë arsye, kur u vu në veprim për herë të parë, shkaktoi një ndërprerje të përgjithshme në rrethin perëndimor të qytetit të Filadelfias.

Jo rastësisht, fjala angleze “brainiac”, që është, brainiac, rrjedh nga kompjuteri i parë elektronik ENIAC . Duke kushtuar 1 milion dollarë dhe peshon 13 tonë, kompjuteri ka hyrë në çdo shtëpi dhe zyrë në të gjithë botën, duke revolucionarizuar mënyrën e jetesës dhe punës së njerëzve. Gjatë vitit të kaluar, pandemia ka shtyrë tregun e PC-ve në mënyrë të konsiderueshme, duke regjistruar rritjen më të mirë të dekadës së fundit globalisht: siç raportohet nga Financial Times, sipas një studimi nga kompania Gartner në tremujorin e fundit të vitit 2020 njësitë e Kompjuterëve Personal të transportuar në të gjithë botën ishin 79.4 milion, një me 10.7% krahasuar me vitin e kaluar, ndërsa në bazë vjetore kishte një rritje prej 4.8% krahasuar me 2019, me 275 milion më shumë njësi të shitura, shifra më e lartë e regjistruar ndonjëherë që nga viti 2010. Kërkimi i ndërmarrjes IDC, nga ana tjetër, regjistroi 303 milion njësi të transportuara me një rritje prej 13.1% në vitin 2020, ndërsa Canalys tha se vitin e kaluar dërgesat janë rritur me 11% dhe kanë arritur në 297 milion njësi.

10 kuriozitete për UNIVAC, kompjuteri i parë komercial në histori:

  1. Presper Eckert dhe John Mauchly përfunduan në prag të falimentimit, pasi financimi i Byrosë së Regjistrimit ishte vetëm 400 000 dollarë dhe kostoja totale e projektimit dhe ndërtimit të UNIVAC I arriti në afërsisht 1 milion dollarë.
  2. Çmimi i shitjes së kompjuterit të parë komercial ishte rreth 1,25 dollarë dhe 1,5 milionë dollarë.
  3. Ai u përdor për herë të parë nga Byroja e Regjistrimit e SHBA për të monitoruar të ashtuquajturin bum të foshnjave ose rritjen e konsiderueshme të popullsisë që ndodhi në Amerikë në vitet 1950.
  4. General Electric ishte kompania e parë private, që përdori UNIVAC I, për menaxhimin e listave të pagave dhe për sistemin e kontrollit të inventarit në magazinat e pajisjeve të fabrikës.
  5. Ishte kompjuteri i parë në histori që parashikoi fitoren në zgjedhjet presidenciale. Më 4 nëntor 1952, ai i dha fitoren presidentit Dwight D. Eisenhower me një gabim prej 1%.
  6. UNIVAC I ishte kompjuteri i parë në histori që u përdor për përpunimin e të dhënave, i aftë të ruajë si numrat, ashtu edhe shkronjat automatikisht.
  7. Ai përbëhej nga 5 200 valvola tubolare, të gjitha të instaluara në procesor.
  8. Peshonte 13 tonë, konsumonte 125 kw dhe funksiononte me një shpejtësi prej 2,25 MHz.
  9. Ishte i aftë të bënte 455 shumëzime në sekondë dhe mund të ruante deri në 1 000 vargje në kujtesën e merkurit.
  10. Çdo artikull i kujtesës mund të përmbajë dy udhëzime, një numër 11-shifror dhe shenja ose 12 karaktere alfabetike.

ANSA

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0