Historia e orës së lumtur: Brenda traditës popullore të pas punës - Business Magazine Albania

Historia e orës së lumtur: Brenda traditës popullore të pas punës

~7 minuta lexim


Ah, ora e lumtur!

Për shumë, konsiderohet si ora më e mirë. Ajo lidhet direkt me ndjenjën triumfuese që marrim kur kuptojmë se dita e punës ka mbaruar.
Ja arrite! Erdhi koha për ta trajtuar veten mirë me një pije. Akoma më mirë kur ato janë të zbukuruara me ato cadrat e vogla shumëngjyrëshe.

Por a keni ndalur së menduari se si ka nisur kjo traditë? Kush ishte ai shpirt trim që e hapi këtë rrugë për të gjithë ne që të kemi mundësinë të shijojmë një birrë më të lirë dhe krahë pule me gjysmën e çmimit pas një dite të gjatë raportimesh e mbledhjesh?
Mendoj se do të çuditeni tek do të zbuloni origjinën e kësaj tradite që ka pak lidhje me bisedat në lokale të cilin ne të gjithë e duam. Në fakt, cdo gjë filloi me detin.

 

Origjina e “Orës së Lumtur”

Origjina e këtij termi zë fill në fillim të shekullit të 19të. Gjatë kësaj kohe, shprehja “orë e lumtur” përdorej si një zhargon nga Flota Detare Amerikane për të përshkruar periudhën e argëtimit kur aktivitete si ndeshjet e boksit apo të peshëngritjes  zhvilloheshin në bord.

Por me fillimin e epokës së ndalimit (Prohibition Era), termi në fjalë u shoqërua me pirjen e alkolit. Në vitin 1920, amendamenti i 18-të hyri në fuqi duke moslejuar prodhimin, transportimin dhe shitjen e alkolit. Por në 1933, u ratifikua amendamenti 21 i cili e shfuqizoi amendamentin 18 duke i dhënë fund epokës së Ndalimit përgjithmonë. Ndërsa Periudha e Ndalimit luajti një rol të rëndësishëm në zhvillimin e asaj që ne e njohim si ‘ora e lumtur’, nuk ishte deri në 1960 që termi u adoptua nga qytetarët pasi lexuan një artikull mbi jetën ushtarake në gazetën The Saturday Event Post në vitin 1959.

Ishte mesi i viteve 60-të kur restorantet filluan të eksplorojnë dhe të eksperimentojnë versionet e tyre të “specialiteteve të orës së lumtur.” Shumë reklama u shfaqën ku tregohej se  pija nuk u bë vetëm një aktivitet i pranuar pas pune por në disa industri, konsumi i alkolit u bë pjesë e përditshme e jetës. Këtë do ta keni vënë re edhe tek episodet e serialit të mirënjohur “Mad Men.”

 

 

Në vitet 50-të e 60-të, “three martini lunch” ishte praktika kryesore për tipat e sofistikuar me kostum e kollare. KJo pije përbëhej nga xhin, një pikë vermut dhe një fletë lëkure limoni që lundronte në majë ndërsa rrethohej nga copa të mëdhenj akulli. Ajo pihej me fund dhe shihej si një shenjë dobësie sepse ajo zëvendësonte vodkën. Megjithëse biznesi dhe pija ishin praktikisht sinonimë gjatë kësaj periudhe, një gjë e tillë nuk zgjati shumë. Reklamat e ‘orës së lumtur’ rezistuan edhe në fillim të viteve 70të.

 

Happy_Hour_Advertisement-1-300x300

 

Megjithatë pirja gjatë ditës në vendin e punës “ra viktimë e kohërave esëll ekonomike’ që kërkuan drejtues ekzekutivë me mendje të qartë. Ndoshta ky ishte fillimi i një ndryshimi dramatik në perceptimin e alkolit në vendin e punës. Ishte fillimi i rënies së interesit për pijen, ndoshta ngaqë në vitet 70-të filloi të pihej edhe marijuana. Dhe e ardhmja e ‘orës së lumtur’ nuk dukej e shndritshme.
Më 11 dhjetor 1984, Masacusets u bë vendi i parë që e ndaloi ‘orën e lumtur.” Me këtë kuptohet moslejimi i shitjes së pijeve alkolike me gjysëm cmimi gjatë një periudhe të caktuar kohore. Në fakt, ky vend e ndërmori një hap të tillë për të eliminuar aksidentet për shkak të konsumimit të pijeve alkolike.

 

“Ora e lumtur’ në zyra

Pavarësisht ndalimit të orës së lumtur apo kufizimit të asj, pirja pas pune është zhvilluar si zakon. Këto ditë, shumë kompani moderne dhe startups po ofrojnë liri të të pirit në zyrat e punës. Tendenca më e fundit është ‘transportimi’ i mbledhjeve të tilla me një gotë përpara nga ambjentet e jashtme brenda në zyra. Krijimi i një hapësire të tillë ku ekipi juaj mund të konsumojë ndonjë pije, mund të ofrojë më shumë se atë që gjendet në gotë. Një privilegj i tillë demonstron besimin tënd ndaj ekipit tënd për marrjen e vendimeve të përgjegjshme. Një gjë e tillë tërheq talentet ndaj një ambjenti pune më autonom dhe inkurajon njerëzit të forcojnë lidhjet me anëtarët e ekipit.
Dhe për ata që nuk pijnë, ka opsione të kripura e të ëmbla…

embla-300x300

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0