Çfarë është Marka?


Marka (apo siç njihet në anglisht “Brand”) është identiteti i një biznesi, produkti, apo shërbimi. Gabimisht mund të mendohet se marka është thjesht një emër, por nuk është kështu. Në karakteristikat e markës, përveç emrit bëjnë pjesë edhe shenja dalluese, simbole unike, kombinim ngjyrash, lloj shkrimi, apo një sllogan i caktuar.

Kuptimi i markës po evoluon, duke përfshirë edhe personalitetin e një produkti apo biznesi dhe mënyrën e perceptimit të tij nga konsumatorët. Markat mund të mbrohen ligjërisht. Në këtë rast krijohet një “Markë e Regjistruar” dhe zotëruesi fiton të drejtën për ta përdorur vetëm ai atë markë, dhe çdokush tjetër që kopjon markën e tij, përballet me probleme ligjore. Një markë duhet të përmbushë disa kritere që të jetë e besueshme dhe e sigurt për klientin.  Mesazhi që ajo transmeton duhet të jetë i qartë, me qëllim krijimin dhe konfirmimin e besueshmërisë. Serioziteti i një marke e nxit konsumatorin për të blerë.

Por si duhet të jetë një markë?

Që një markë të arrijë një sukses duhet të:

  1. 1. Të mbahet mend lehtë. Një emër marke duhet të jetë sa më i thjeshtë për të shkuar dhe për të ngelur në mendjen e konsumatorëve. Jo vetëm emri, por edhe simbolet, logot dhe slloganet e një biznesi apo produkti duhet të jenë sa më thjesht të fiksueshme. Që të jetë kështu, duhet patjetër që emri i markës të jetë edhe i lehtë për t’u shqiptuar.
  2. Të ketë kuptim. Marka duhet të tregojë një informacion të përgjithshëm për atë produkt. Një karakteristikë, detaj, apo cilësi që vetëm ai produkt e ka dhe që e dallon nga të tjerët. Marka duhet të bëjë që një produkt të njihet. Në raste të ndryshme, marka duhet të tregojë grupin e targëtuar të klientëve apo qëllimin e përdorimit të një produkti.
  3. Të pëlqehet. Nëse të gjithë përbërësit e një marke nuk janë të lidhur bukur me njëri-tjetrin, atëherë marka rrezikon të mos pëlqehet nga konsumatorët në treg. Shenjat, mënyra e paketimit dhe gjithçka, duhet të realizohen në mënyrë të tillë që të tërheqin klientët.
  4. Të përshtatet. Nëse je një kompani apo ke një produkt me ambicie të mëdha, duhet të synosh një treg ndërkombëtar. Prandaj, duhet të mendosh që marka duhet të ketë të njëjtin efekt të suksesshëm në shtete dhe kultura të ndryshme, përfshirë edhe mundësinë e përkthimit në gjuhë të ndryshme. Për të realizuar këtë, duhet bërë një studim i kulturave kryesore të tregjeve botërore.
  5. Të jetë e mbrojtshme. Marka që do të krijohet duhet të jetë legjitime për t’u regjistruar dhe për t’u mbrojtur ligjërisht. Një patentë, krijon avantazh konkurrues dhe bën që vlera e markës të rritet.

Logot dhe slloganet.

Një logo e markës mund të ketë ose jo lidhje me emrin e biznesit apo produktit. Mund të jetë një shkronjë, disa iniciale, një simbol, apo një figurë abstrakte. Në rastin e kompanisë ‘Apple’, edhe logoja e saj është një mollë, ose në logon e kompanisë ‘Ford’, i gjithë emri është pjesë e logos. Por, nuk ka pse logoja të ketë patjetër lidhje me emrin, që të jetë e suksesshme. Marrim këtu shembullin e ‘Mercedes-Benz’, ku ylli me tre cepa nuk ka asnjë lidhje me emrin e kompanisë, apo me industrinë e automobilave. Megjithatë, kjo logo është ndër më të vlerësuarat dhe të njohurat në të gjithë botën. Logoja duhet të plotësojë të gjitha karakteristikat që përmenden më lart për të patur një markë të kompletuar. Ajo duhet të jetë atraktive, të mbahet mend, të tregojë diçka për produktin, etj. Logoja e ‘Nike’ është ndër më të njohurat sot. Është aq e thjeshtë, por me një vlerë të jashtëzakonshme. Ajo transmeton besim, kënaqësi dhe vlerësim.

Entrepreneur

INC

 

 

 

Must watch
Business Mag Nr. #22 - Dhjetor 2019

Kemi ndjekur me vëmendje zhvillimet në ekonomi, e në veçanti ata që ne i quajmë gjeneratorët e kësaj ekonomie, sipërmarrësit privatë. Padyshim që sfidat janë të mëdha. Tregje të pa konsoliduara, konkurrencë e pandershme në shumë sektorë, pak mundësi për financim dhe investime në projekte të reja, Por ne kemi vërejtur gjithashtu një dinamikë e dëshirë të madhe për të ecur përpara.

Në Numrin 22 të Revistës së Businessmag, ju do të gjeni sipërmarrës të dhjetëvjeçarit të fundit, të cilët po shënojnë historinë e tyre të suksesit pa u ndier. Aktivë, energjikë, vizionarë dhe shumë të thjeshtë, ata mund të jenë një model shumë i mirë për t’u ndjekur. I tillë është Urani. Pasioni për perfeksionizëm e siguri nuk ia ul ritmin marramendës të ngritjes dhe zhvillimit të një biznesi. Ai sot ka ngritur një rrjet biznesesh të tija dhe administron edhe sipërmarrje të tjera.

Në brendësi të revistës do të gjeni edhe sipërmarrës të tjerë, nga Shqipëria dhe Kosova.

Ky numër u është dedikuar personazheve të suksesshshëm dhe zhvillimit të aftësive në shërbim të tregut. Ndaj i kemi dedkuar një paketë speciale artikujsh kapitalit njerëzor, rëndësisë së tij, sfidave dhe projekteve të vitit të arshshëm, të prezantuara në Shkollën Verore organizuar nga projekti zviceran “Aftësi për Punë”.

Mes personazheve ju sjellim Brizida Delvina, administratore e një hoteli në Tiranë, Ajo ka zhvilluar një karrierë ideale në fushën e hoteleri-turizmit. Edhe pse Brizida pëlqen të rrijë larg vëmendjes, ajo është një model frymëzues dhe një mentore e mundshme, tashmë edhe për ju që do …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale