Palët e interesuara mblidhen për të shkëmbyer përvoja dhe për të shkëmbyer informacione për të avancuar mirëqenien e konsumatorëve në tregjet e hapura. Vendet kanë ndërmarrë hapa të ndryshëm për të mbrojtur konsumatorët ndërsa zbatojnë masa për të kapërcyer ndikimet e pafavorshme shëndetësore dhe ekonomike të COVID-19. Në Konferencën e 8-të të Kombeve të Bashkuara për Konkurrencën dhe Mbrojtjen e Konsumatorit e planifikuar për nga 19 deri më 23 Tetor, ministrat, krerët e konkurrencës dhe autoritetet e mbrojtjes së konsumatorit dhe përfaqësuesit e shoqërisë civile do të përshkruajnë rrugën që duhet të ndiqet për të siguruar mbrojtjen më të mirë të mirëqenies së konsumatorëve mes dhe pas pandemisë.
Konferenca që organizohet çdo 5 vite, është takimi i nivelit më të lartë mbi konkurrencën dhe mbrojtjen e konsumatorit brenda Kombeve të Bashkuara, duke mbledhur aktorë të interesuar nga e gjithë bota. UNCTAD është pika qendrore brenda sistemit të Kombeve të Bashkuara për këto dy çështje dhe ofron platformën e vetme për bashkëpunimin ndërkombëtar global.
COVID-19 nënvizon nevojën për bashkëpunim ndërkombëtar
“Nëse COVID-19 na ka mësuar ndonjë gjë, është se bashkëpunimi ndërkombëtar në fushat e konkurrencës dhe mbrojtjes së konsumatorit është thelbësor”, tha Teresa Moreira, shefja e politikave të konkurrencës dhe konsumatorit të UNCTAD. Konferenca është një mundësi për palët e interesuara të ndajnë përvojat, të shkëmbejnë informacione mbi konkurrencën e ngjashme dhe rastet e mbrojtjes së konsumatorit, të përmirësojnë ligjet dhe politikat, të gjenerojnë konsensus dhe të marrin pozicione të përbashkëta. Bashkëpunimi ndërkombëtar për konkurrencën dhe mbrojtjen e konsumatorit pritet të çojë në përdorim më efikas të burimeve në nivele kombëtare, rajonale dhe globale, trajtim të përbashkët të çështjeve, hetime më efikase dhe rezultate më efektive. Në prill, UNCTAD bëri thirrje për veprim më të fortë për të mbrojtur konsumatorët ndërsa vala e parë e pandemisë u ndez.
Qeveritë kanë luftuar praktika të padrejta të tilla si rritja e çmimeve dhe mosrespektimi i rimbursimeve, dhe kanë mbrojtur konkurrencën për të mbrojtur konsumatorët, për të parandaluar shtrembërimin e tregjeve dhe për të promovuar një rikuperim të shëndetshëm ekonomik nga pandemia. Pjesëmarrësit në konferencë do të diskutojnë se si të luftojnë kartelet ndërkufitare dhe të përmirësojnë sigurinë e produkteve të konsumatorit në të gjithë botën.
Mbrojtja e konsumatorëve dixhital
Ata gjithashtu do të shqyrtojnë mënyrat për të mbrojtur më mirë konsumatorët në epokën dixhitale. COVID-19 ka përshpejtuar zhvendosjen drejt një bote dixhitale, pasi njerëzit janë drejtuar drejt platformave online për të blerë, për të punuar në distancë dhe për t’u lidhur me familjet dhe miqtë. Më e rëndësishmja në mendjet e politikëbërësve është se si t’i bëjnë mbrojtjen e konsumatorit dhe politikat e konkurrencës të përshtatshme për qëllimin e ekonominë dixhitale. Pandemia ka parë që platformat mbizotëruese në internet përfitojnë ndjeshëm. Çmimet e aksioneve dhe kapitalizimi i tregut të kompanive kryesore të teknologjisë në botë kanë pësuar rritje të madhe. “Qeveritë duhet të marrin në konsideratë rregullimin e këtyre platformave për të ruajtur tregje dixhitale konkurruese dhe të hapura dhe për të mbrojtur më mirë konsumatorët,” tha znj. Moreira. Ajo shtoi se kornizat legjislative duhet të adresojnë rritjen e fuqisë së tregut të platformave për të mbrojtur konsumatorët nga praktikat e padrejta dhe mashtruese. Sipas Hartës Botërore të Mbrojtjes së Konsumatorit të UNCTAD, 97% e 84 vendeve që iu përgjigjën një studimi lidhur me këtë temë kanë një ligj për mbrojtjen e konsumatorit, me 62% të tyre që adresojnë çështje që lidhen me tregtinë elektronike. “Konsumatorët duhet të gëzojnë një nivel të mbrojtjes në internet që është jo më pak se niveli i mbrojtjes që u ofrohet konsumatorëve që bëjnë blerje në mënyrë konvencionale,” tha Znj. Moreira. “Kjo mund të nënkuptojë miratimin ose rishikimin e politikave kombëtare dhe përmirësimin e kapaciteteve të zbatimit.” Një përparësi tjetër kryesore është sigurimi i aksesit nga konsumatorët në mekanizma të drejta, efektive, transparente dhe të paanshme për zgjidhjen e mosmarrëveshjeve, veçanërisht në internet.
Po aq e rëndësishme në axhendë është nevoja që bizneset të mbrojnë privatësinë e konsumatorëve përmes një kombinimi të mekanizmave të duhur të kontrollit, sigurisë, transparencës dhe pëlqimit në lidhje me mbledhjen dhe përdorimin e të dhënave të tyre personale. Udhëzimet e Kombeve të Bashkuara për mbrojtjen e konsumatorit mbeten një mjet i rëndësishëm për qeveritë që synojnë të përmirësojnë mbrojtjen e konsumatorit në epokën dixhitale dhe zbatimi i tyre do të rishikohet gjatë konferencës.
LEXO: Shëndeti mendor, Kombet e Bashkuara paralajmërojnë një krizë globale për shkak të COVID-19
Përforcimi i konkurrencës në tregje
Ndikimi i gjerë ekonomik i COVID-19 ka bërë që qeveritë të ekuilibrojnë midis mbrojtjes së konkurrencës, në mënyrë që çmimet të mos bëhen ndaluese dhe dhënies së përjashtimeve nga rregullat e konkurrencës për të siguruar mbijetesën e sektorëve të tërë ekonomikë. Megjithëse shumë autoritete të konkurrencës e kanë dëgjuar thirrjen e bërë nga UNCTAD në Prill dhe kanë vendosur mjete të ndryshme për të kufizuar pasojat e pafavorshme të COVID-19 në tregje, pandemia ka dobësuar konkurrencën në mbarë botën.
Për shembull, shumë kompani të nënkapitalizuara nga vendet në zhvillim të stresuar fiskalisht tani përballen me konkurrencën nga rivalët e huaj më të fortë të forcuar nga mbështetja masive financiare nga paketat stimuluese të qeverive të tyre. Ndërmarrjet e vogla dhe të mesme ose fillestarët në vështirësi financiare gjithashtu rrezikojnë të bëhen objektiva tërheqës për blerje nga firmat dominante, veçanërisht ndërmarrjet shumëkombëshe. Pandemia ka ngritur frikën se bashkimet dhe blerjet mund të rriten, duke rritur më pas përqendrimin e tregut. Për më tepër, vendet mund të miratojnë masa kufizuese tregtare për t’i bërë importet më të shtrenjta dhe më pak konkurruese për të favorizuar prodhimin vendas në përpjekjet e tyre për të rritur rimëkëmbjen ekonomike. Konferenca do të shqyrtojë mënyrën e forcimit të konkurrencës për të mbajtur çmime të ulëta dhe të barabartë fushën e lojës për të vazhduar avancimin e mirëqenies së konsumatorëve në tregjet e hapura.
Pjesëmarrësit gjithashtu do të rishikojnë zbatimin e një sërë parimesh të KB mbi konkurrencën, të cilat vendosin rregulla për kontrollin e praktikave anti-konkurruese. Më tej, ata do të marrin në konsideratë politikat e propozuara udhëzuese dhe procedurat e parimeve për bashkëpunim në çështjet e konkurrencës midis vendeve në zhvillim dhe atyre të zhvilluara. Rezultatet e konferencës do të drejtojnë punën e ardhshme të UNCTAD mbi konkurrencën dhe mbrojtjen e konsumatorit, duke përfshirë asistencën teknike dhe ndërtimin e kapaciteteve për vendet në zhvillim, vendet më pak të zhvilluara dhe vendet me ekonomi në tranzicion.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.