Një nga përfitimet më të neglizhuara të fillimit të një pune të re është mundësia për të vendosur kufij të rinj për të mbrojtur veten nga burnout. Dërgimi i emailit në orët e vona të natës, duke thënë “po” kur pjata juaj është tashmë plot, këto zakone miqësore me burnout nuk duhet t’ju ndjekin nga një punë në tjetrën. Dhe kur bëhet fjalë për ndryshimin e zakoneve tuaja, kjo ndjenjë e ditës së parë në punë mund të ndihmojë. Studimet tregojnë se një fillim i ri mund ta bëjë më të lehtë për ne të vendosim dhe t’i përmbahemi synimeve të reja.
“Ne jemi më të hapur për të ndryshuar kur ndiejmë se kemi një shans për të filluar rishtas,” shpjegojnë Liz Fosslien dhe Mollie west Duffy, bashkautore të Big Feelings: Si të jesh mirë kur gjërat nuk janë në rregull. “Është gjithashtu shumë më e lehtë të vendosësh pritshmëri në fillim të një pune sesa të përpiqesh të ndryshosh gjërat më vonë.”
Lexoni: Burnout, kujdes punonjësit
Gjithçka që duhet është një reflektim i vogël në vetvete se si është shfaqur më parë lodhja për ju dhe vendosja e kufijve të rinj me kolegët dhe veten tuaj. Këtu, ekspertët ndajnë mënyrat më të mira për të filluar të mbroni veten nga burnout në ditën e parë të punës suaj të re.
Reflektoni mbi historinë tuaj me burnout
Nëse keni ndryshuar punë për shkak të burnout, nuk jeni vetëm. Në fakt, një sondazh i kryer nga firma softuerike Limeade me 1000 punonjës me kohë të plotë në SHBA, të cilët filluan punë të reja në vitin 2021, zbuloi se burnout ishte arsyeja kryesore që ata vendosën të bënin një ndryshim.
“Fillimi i një pune të re është një kohë e shkëlqyer për të reflektuar mbi marrëdhënien tuaj me burnout, sepse ju ofron një mundësi për të filluar me një plan të pastër”, thotë psikologia Patricia Thompson.
Lini kohë për të pasur një “intervistë të daljes nga burnout” me veten tuaj përpara se të filloni rolin tuaj të ri. Mendoni për gjërat që mund të kenë kontribuar që ju të ndiheni të varfëruar, të shkëputur nga puna ose më pak efektivë në punën tuaj – tre dimensionet e burnout siç përcaktohen nga Organizata Botërore e Shëndetësisë.
Vendosni oraret tuaja aktive
Pasi të jeni në punën tuaj të re, filloni duke vendosur kufij rreth orëve tuaja të punës për të luftuar atë ndjenjë gjithmonë në orar. Gjatë hyrjes në bord, bisedoni me menaxherin tuaj për orët tuaja “aktive” dhe përshtatuni kur do të jeni të arritshëm. Kur pyesni drejtpërdrejt, do të kuptosh se shumica e menaxherëve nuk presin që të jeni në dispozicion edhe mbrëmjeve dhe fundjavave.
“Në vend që të supozoni se shefi juaj dëshiron që ju të punoni në çdo orë, ju mund të befasoheni,” thotë Thompson. “Dhe të armatosur me të kuptuarit se ekuilibri vlerësohet, ju mund të ndiheni më rehat duke marrë kohën e nevojshme për veten tuaj.”
Pasi t’i caktoni ato orë, është koha t’i përmbaheni atyre – veçanërisht nëse jeni duke punuar nga shtëpia. Provoni të krijoni një ritual që sinjalizon se keni mbaruar punën për atë ditë, si mbyllja e laptopit, heqja e dokumenteve të punës ose dalja plotësisht nga Slack ose Teams. Lërini kolegët tuaj, madje edhe miqtë dhe familjen tuaj të dinë orët tuaja për t’ju ndihmuar të mbani oraret tuaja.
Dhe nëse largimi ju krijon ankth: Thompson thotë se gjithmonë mund t’u siguroni kolegëve tuaj një mënyrë për t’ju kontaktuar nëse ka një emergjencë.
Bëjini gjërat e panegociueshme pjese të kalendarit tuaj
Keni nevojë për më shumë kohë pune me planifikimin? Një gjysmë ore në mëngjes për të vendosur prioritetet tuaja? Pushim muajin tjetër që të mund të kaloni kohë cilësore me miqtë? Bëjini gjërat tuaja të panegociueshme – si për punën ashtu edhe për mirëqenien tuaj – pjesë të kalendarit tuaj në mënyrë që t’i jepni përparësi ndërsa filloni këtë kapitull të ri.
“Zbuloni gjërat tuaja të panegociueshme për sa i përket kujdesit për veten dhe planifikojini ato,” thotë Thompson.
Nëse ndjehet faji (ose vetë-krahasimi me atë koleg që është i disponueshëm 24/7), Thompson thotë t’i kujtoni vetes pamjen e madhe. “Ndërsa është e rëndësishme të bësh një përshtypje të parë të mirë, është gjithashtu e rëndësishme të mbash një pamje me rreze të gjatë”, thotë ajo.
Mos harroni: Ndjenja e lidhur me kolegët tuaj mund të ndihmojë në parandalimin e burnout. Planifikoni kohë për t’u njohur me ekipin tuaj të ri jashtë takimeve të rregullta, qoftë kjo me një pauzë kafeje ose me takime një-me-një në Zoom.
Vendosni pritshmëri për kohën tuaj të përgjigjes
Kur kërkesat për punë fillojnë të vijnë: Rezistojini dëshirës për të thënë menjëherë po! “Ju mund të mendoni se jeni një “punonjës i mirë” duke thënë po për gjithçka, por nuk jeni një punonjës i mirë nëse keni pësuar burnout,” thonë Fosslien dhe west Duffy.
Filloni duke pyetur një koleg se kur ai në të vërtetë ka nevojë për një detyrë të përfunduar. Duke ngadalësuar përgjigjen tuaj, do të keni më shumë kontroll mbi ngarkesën tuaj të punës dhe do të krijoni besim me anëtarët e ekipit tuaj ndërsa përmbushni me sukses afatet.
Ngrini “një flamur të kuq” kur kapërcehen kufijtë tuaj
Edhe kufijtë e vendosur më mirë do të kalohen, qoftë nga të tjerët, qoftë nga ne. Jini të dhembshur me veten tuaj nëse e ktheni mbrapsht zotimin për t’u shkëputur pikërisht në orën 17:00 një të martë të zënë – nëse kjo ndodh dhe mund ta rivendosni të nesërmen.
Nëse ngarkesa juaj në rritje e punës po bën që kufijtë tuaj të lëkunden: Ngrini një flamur herët dhe kërkoni mbështetje nga menaxheri. Ndërkohë që mund të jetë e frikshme të pranosh se nuk mund t’i bësh të gjitha, në fakt po tregohesh më produktiv duke e detyruar veten – dhe menaxherin tënd – të identifikojnë atë që është më e rëndësishme.
“Kërkojini menaxherin tuaj që t’ju ndihmojë të vendosni prioritete në punën tuaj,” thonë Fosslien dhewest Duffy. “Menaxheri juaj do ta vlerësojë këtë, pasi ju jeni proaktiv.
Dhe nëse një koleg po injoron kufirin tuaj – le të themi, angazhimin tuaj për të mos iu përgjigjur mesazheve të punës pas orës 17:00 – caktoni një takim pasues pas incidentit për të rivendosur kufirin tuaj dhe për të gjetur një mënyrë për të punuar me të.
Lexoni: Si të shmangni “burnout” në punë! Këshillat kryesore që duhet të ndiqni
Thompson thotë se mund t’ju ndihmojë t’u shpjegoni atyre pse keni vendosur kufij të caktuar. Ndoshta është e rëndësishme të kaloni kohë cilësore me fëmijët tuaj pas punës, ose rutina juaj e yogës në mbrëmje ju ndihmon të ndiheni të rikarikuar. Ndarja e “pse” pas kufirit tuaj mund t’ju fuqizojë të qëndroni pranë tij – dhe kush e di, ju mund të frymëzoni një koleg që t’i japë përparësi vetes në një mënyrë të ngjashme. Ne të gjithë mund ta përdorim atë kujtesë.
“Hapi më i rëndësishëm për të luftuar burnout është t’i jepni vetes leje për t’u kujdesur për nevojat tuaja duke pranuar se kujdesi për veten është shumë i rëndësishëm,” thotë Thompson. “Kujtojini vetes se nëse nuk po kujdeseni mirë për veten, thjesht nuk do të jeni më të mirët në punë.”
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.