Duke gërmuar thellë në faktin se përse dy Boeing 737 u rrëzuan brenda pesë muajsh nga njëri-tjetri, dokumentari prek zemrën e errët amerikane të mendësisë fitimprurëse mbi njerëzit.
Ashtu si “Dashuria”, në fakt, dokumentari i ri i Netflix “Rënia: Rasti kundër Boeing” fillon në aeroport. Kaq shumë ribashkime, pushime dhe udhëtime pune janë gati të fillojnë ose të përfundojnë. Dhe ajo që të gjithë të përfshirët kanë të përbashkët është besimi se ata do të arrijnë dhe do të çlirohen nga destinacioni i tyre në një pjesë të vetme.
Është e zgjuar të nisësh Downfall duke i bazuar shikuesit në kontekstin e këtij besimi të shenjtë, sepse tregon se sa shumë është në rrezik kur gjithçka prishet. Hiti i Sundance, tregon përplasjen e dy avionëve Boeing 737 Max midis fundit të 2018 dhe fillimit të 2019, duke vrarë 346 persona. Ndërsa Downfall fillon si një hetim intensiv mjeko-ligjor për atë që shkoi keq me avionët, megjithatë, në fund zmadhohet për të zbuluar se ajo që mund të ketë shkaktuar këto përplasje është një kulturë e pamatur dhe e pangopur e korporatës.
Përpara se të zhyteni në detaje, është e rëndësishme të keni një ndjenjë të staturës së Boeing në industrinë e aviacionit, të cilën drejtori Rory Kennedy e ofron me lehtësi. Shpikja e Boeing e 747 në fund të viteve 1960 krijoi udhëtimin ndërkombëtar ajror siç e njohim ne sot. Është një nga ato arritje të mëdha amerikane që shërben si burim krenarie patriotike. Kompania arriti të qëndrojë e rëndësishme edhe përtej ditëve të saj pioniere. Në çdo moment, na informon filmi, rreth 10,000 avionë Boeing janë në shërbim në më shumë se 150 vende. Reputacioni i kompanisë është aq i shkëlqyer, në fakt, sa që pas të parës nga dy përplasjet, disa ekspertë thjesht nuk mund të kuptonin se faji mund të ishte në dizajnin e avionit.
Lexoni: Netflix rrit çmimet në të gjitha abonimet
Më 29 tetor 2018, fluturimi 610 i Lion Air, një aeroplan Boeing 737 Max, u ngrit në Xhakartë, Indonezi dhe u rrëzua menjëherë në detin Java minuta më vonë, duke i vrarë të gjithë në bord. Shkaqet teknike të përplasjes janë të ndërlikuara, por ato përfshijnë një sensor të gabuar dhe një sistem të diskutueshëm të quajtur MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), i cili iu përgjigj automatikisht. Ndërsa reporteri i Wall Street Journal, Andy Pasztor gërmoi në historinë befasuese, ajo që dukej se e tronditi më shumë ishte përgjigja e Boeing. Në vend që të sqarohej me një shpjegim teknik për atë që shkoi keq dhe pse, kompania shtyu në heshtje prapa skenave për të bërë rastin ksenofobik se përplasja nuk do të kishte ndodhur kurrë me një pilot amerikan.
Vetëm 19 javë më vonë, fluturimi 302 i Ethiopian Airlines, një tjetër avion Boeing 737 Max, u largua nga Addis Ababa dhe u rrëzua pranë qytetit Bishoftu, duke vrarë përsëri të gjithë në bord. Menjëherë pas këtij përplasjeje të dytë, Administrata Federale e Aviacionit (FAA) priti për më shumë të dhëna përpara se të vendoste nëse do të ndalonte të gjithë Boeing 737 Max. Kina nuk kishte nevojë për më shumë të dhëna, megjithatë, duke vendosur në mënyrë të njëanshme të ndalonte furnizimin e saj me aeroplanin një ditë pas rrëzimit, duke shkaktuar një reagim zinxhir të vendeve të tjera që bënin të njëjtën gjë. Pasi u gjet kutia e zezë për aeroplanin, duke zbuluar të dhëna të ngjashme me rrëzimin e Lion Air pesë muaj më parë, Presidenti Trump e ndaloi avionin edhe në Amerikë.
Në mënyrë që të ndalojnë një linjë të tërë avionësh, pilotët duhet të fluturojnë secili në një objekt magazinimi. Për të dhënë një ide të frikës që fshihej rreth Boeing 737 Maxes në atë moment, Downfall zbulon se disa pilotë refuzuan plotësisht ta kryenin këtë detyrë.
Sa i përket Boeing-ut, kompania vazhdoi të përpiqej t’ua ngarkonte fajin pilotëve për përplasjet dhe të shmangte përgjegjësinë, edhe pse toka poshtë tyre u shkatërrua. Pikërisht në këtë pikë të filmit regjisori Kennedy kthehet pas në kohë për të shpjeguar disa histori të fundit të rëndësishme të Boeing.
Nëpërmjet intervistave me ish-punonjës të Boeing, ekspertë të aviacionit, gazetarë, anëtarë të Kongresit të SHBA, familjet e viktimave dhe sigurisht Chesley “Sully” Sullenberger, del një pamje e qartë. Shkrirja e vitit 1997 midis Boeing dhe McDonnell Douglas është me sa duket vendi ku gjërat filluan të shkojnë keq. Papritur, një kompani e njohur për përsosmëri në inxhinieri dhe inovacion dukej se sillej ekskluzivisht rreth rritjes së vlerës së aksionerëve. Rreth kësaj kohe, Boeing gjithashtu filloi të kishte gjithnjë e më shumë konkurrencë nga Airbus në Europë, derisa ky i fundit më në fund i kaloi Boeing-ut në shitje në 2003. Në atë pikë, pohon një ish-punonjës, Boeing në thelb pushoi së dëgjuari inxhinierët e tij. U prenë qoshet, ashtu si edhe masat e kontrollit të cilësisë, dhe sinjalizuesit thuhet se u pushuan. Drejtuesit e Boeing nuk dukej se donin të dëgjonin ndonjë lajm të keq të brendshëm që mund të ndikonte në pozitën e kompanisë në Wall Street.
Downfall sqaron në detaje rrugën nga kjo mendësi e korporatës deri në rrëzimet eventuale dhe i lë shikuesit të hetojnë mbi lakminë e institucionalizuar që e bëri të mundur. Ky nuk është aspak problem me përjashtim për Boeing. Pothuajse çdo kompani moderne operon nën kërkesat e paarsyeshme të një trajektoreje financiare gjithnjë në rritje. Nëse një CEO nuk mund të kryesojë fitimet e vitit të kaluar, ai mund të jetë i pafavorshëm, gjë që nuk premton mirë për atë që mund të bëhet CEO i ardhshëm për të arritur standarde arbitrare financiare.
Nëse nxitja për fitime mbi njerëzit vazhdon në këtë mënyrë, nuk do të jetë vetëm besimi ynë kolektiv në sigurinë ajrore që merr një goditje. Askush nuk do të ndihet i sigurtë askund.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.