Drejtorët ekzekutivë janë monarkët e rinj - Business Magazine Albania

Drejtorët ekzekutivë janë monarkët e rinj

Në fillim të shekullit të 15 -të, udhëtimet për zbulimin e  Afrikës dhe Azisë u financuan nga Princi Henri i Portugalisë, të cilin historianët e quajtën “Henry Navigator”.

Kur Christopher Columbus kërkoi financa për udhëtimin e tij të planifikuar drejt udhëtimit në “Indi”, ai së pari iu drejtua mbretit të Portugalisë para se të kryente marrëveshjen Ferdinandit dhe Isabelës  së Spanjës.

Monarkët financuan eksplorimet sepse besonin se udhëtime të tilla do të rrisnin fuqinë dhe thesaret e tyre. Në shekullin 21 drejtuesit e korporatave janë përfshirë thellësisht në aventura dhe eksplorime. Sir Richard Branson i Virgin dhe Jeff Bezos i Amazon sapo kanë udhëtuar në prag të hapësirës.  Elon Musk i Tesla ka zhvilluar programin SpaceX dhe po flet për kolonizimin hap pas hapi të Marsit. Musk dhe Bezos  ishin në garë për kontratën për të operuar uljet e ardhshme në Hënë. Bezos madje ofroi të financojë pjesërisht projektin.

Në vetvete, ky është një zhvillim i jashtëzakonshëm. Gjashtëdhjetë vjet më parë, kur gara hapësinore ishte midis Amerikës dhe Bashkimit Sovjetik, pakkush mund ta imagjinonte që biznesmenët individualë do të kishin ndonjëherë mundësinë të hynin vetëm në të. Ky ndryshim thotë shumë për ekstremet e pasurisë në shekullin21.

Ngjashmëria e biznesmenëve me monarkët absolut nuk ndalet vetëm me eksplorimin. Ashtu si sundimtarët e mëparshëm, manjatët modernë ndërtojnë monumentet e tyre në formën e selisë së korporatave, jo vetëm rrokaqiejt në Londër dhe Nju Jork, por kampuset e gjera dhe të ulëta në Silicon Valley.

Ndërsa dinastitë e lashtë udhëtonin me trajnerë të drejtuar nga kuaj, kompanitë moderne ndahen nga publiku në limuzina të drejtuar nga shoferë dhe avionë privatë. Ashtu si monarkët e lashtë, drejtuesit duhet të merren me burime rivale të pushtetit. Ata përballen me ekuivalentin e baronëve feudalë, në formën e bordeve të drejtorëve që mund të përpiqen t’i heqin ato. Dhe ata duhet të luftojnë me princërit ambiciozë, të cilët në epokën moderne janë drejtues të rinj që do të donin punën e tyre. Lajmi i mirë është se ndërsa një monark i ulur ka të ngjarë të ekzekutohet, një shef i rrëzuar nga froni mund të gëzojë një shpërblim bujar.

Pastaj është aftësia e tyre për të kontrolluar kohën. Në oborrin e Luigjit XIV, “Mbretit Diell” të Francës, ritmi i ditës iu kushtua tërësisht zakoneve të monarkut, me oborret më me fat që e shikonin të vishej, të hante drekë dhe të flinte. CEO-t modernë kanë gjithashtu aftësinë për të ndryshuar oraret e atyre përreth tyre. Nëse ai ose ajo ngrihet në orën 5 të mëngjesit për të dërguar mesazhe, dikush në staf do të ndihet i detyruar të ngrihet herët dhe t’u përgjigjet atyre. Në mënyrë të ngjashme, nëse kryeshefit i pëlqen të mbajë konferenca të Zoom gjatë fundjavave, ose të ketë darka pune të premten në mbrëmje, jeta familjare e vartësve do të vuajë.

Një paralele tjetër me monarkët është tendenca drejt arrogancës. Në librin e tij “Rënia”, John Preston tregon se kur Robert Maxwell, manjati i botimit, ishte i pakënaqur me ushqimin e tij, ai ndonjëherë hidhte pjatën në dysheme dhe linte të tjerët ta pastronin atë. Maxëell gjithashtu përgjoi telefonat e stafit të tij dhe dëgjoi bisedat e tyre, gjë që kujton gjithashtu Louis XIV, i cili përgjoi postën e oborrtarëve të tij.

Argëtimi prej luksi është një tjetër emërues  i përbashkët. Monarkët konkurronin për të treguar pasurinë e tyre. Manjatët modernë paguajnë yjet e rokut për të performuar në ditëlindjet e tyre. Carlos Ghosn, shefi i Nissan, madje mbajti një festë ekstravagante në gërmimet e mëparshme të Sun King në Versajë.

Dinastitë mbretërore iu shtuan perandorive të tyre përmes pushtimit ushtarak dhe martesave strategjike. Drejtuesit modernë arrijnë të njëjtin efekt përmes bashkimeve dhe blerjeve, duke përdorur fuqinë e tyre financiare për të blerë rivalë më të vegjël dhe për të zvogëluar kërcënimin e konkurrencës përçarëse. Në fakt, monarkët e lashtë ishin ofrues monopol të shërbimeve të sigurisë, të cilët merrnin pagesa në formën e taksimit dhe rekrutimit.

Gabimi i tyre ishte ambicia e tepërt. Për shembull, tejkalimi i kapacitetit ushtarak të Spanjës në luftën kundër Anglisë dhe Holandës u ndoq nga rënia e vendit si një fuqi globale. I njëjti kurth pret dhe manjatët modernë. Shpesh ata bëjnë gabim duke marrë shumë borxhe duke blerë biznese që nuk përzihen me pjesën tjetër të ndërmarrjes. Ose, si shumë sundimtarë të lashtë, ata bëjnë gabimin duke luftuar në dy fronte. I fiksuar pas hapësirës, ​​Bezos është ende kryetar ekzekutiv i Amazon. Musk po përpiqet të prodhojë raketa dhe vetura Tesla. Rreziku më i madh për monarkët mund të vijë kur ata duken në kulmin e fuqive të tyre.

THE ECONOMIST

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0