10 pyetje për strategjinë e AI që çdo CIO duhet t’i përgjigjet - Business Magazine Albania

10 pyetje për strategjinë e AI që çdo CIO duhet t’i përgjigjet

10 pyetje për strategjinë e AI që çdo CIO duhet t’i përgjigjet

Implementimi efektiv i AI kërkon një qasje gjithëpërfshirëse në nivel ndërmarrjeje, të përqendruar te biznesi, me metrika të përcaktuara, qeverisje dhe masa mbrojtëse të përshtatshme. Ja si të siguroheni që keni mbuluar elementët kyç për sukses. Këto janë 10 pyetjet që CIO-t, kërkuesit dhe këshilltarët thonë se ia vlen të bëhen dhe të përgjigjen rreth strategjive të organizatës suaj për AI.

1. Çfarë po përpiqemi të arrijmë dhe a është AI me të vërtetë zgjidhja e duhur?

ChatGPT shkaktoi një valë entuziazmi kur u prezantua në vjeshtën e vitit 2022, duke sjellë një hov në implementimin jo vetëm të AI gjeneruese, por edhe të inteligjencës në tërësi. Kjo ngutje për të vepruar u ushqye nga vetja dhe FOMO (frika për të mbetur pas) mori përmasa, thotë ekzekutivi i IT Ron Guerrier. Udhëheqësit e biznesit dhe IT-së menduan se do të mbeteshin prapa nëse nuk do të adoptonin AI sa më shpejt që përdoruesit e hershëm. Por CIO-t duhet t’i shtyjnë të gjithë të artikulojnë më parë atë që me të vërtetë duan të arrijnë dhe më pas të diskutojnë nëse AI (ose një teknologji tjetër) është ajo që do t’i çojë drejt këtij qëllimi. “Shumë shpejt njerëzit po drejtohen drejt AI si zgjidhje pa pyetur nëse është ajo që vërtetë duan, apo ndoshta duan automatizimin ose ndonjë mjet tjetër,” thotë Guerrier, aktualisht CTO i organizatës bamirëse Save the Children.

2. Si e mbështet strategjia jonë e AI objektivat tona të biznesit dhe si e masim vlerën e saj?

Mike Mason, shefi i AI në konsultuesin global të teknologjisë Thoughtworks, thotë se kjo është një pyetje thelbësore për të, pasi siguron që strategjia e AI e kompanisë të nxisë rezultatet që ekzekutivët kanë përcaktuar si të rëndësishme për suksesin organizativ. Përndryshe, organizatat mund të ndjekin iniciativa të AI që teknikisht funksionojnë, por që nuk gjenerojnë vlerë për ndërmarrjen. Ndërkohë, përcaktimi i mënyrës se si organizata do të masë vlerën e strategjisë së AI siguron që ajo është e përgatitur për të dhënë rezultate të rëndësishme. “Koha për eksperimentim dhe për të parë çfarë mund të bëjë ishte në 2023 dhe në fillim të 2024-s. Nuk mendoj se dikush ka justifikime në 2025 për të mos ditur gjerësisht se çfarë mund të bëjnë këto mjete për ta,” shton Mason.

3. Çfarë ROI (kthimi nga investimi) do të sjellë AI?

Jennifer Manry, drejtore e sistemeve dhe teknologjisë në Vanguard, thekson rëndësinë e llogaritjes së ROI të parashikuar për AI. “AI gjeneruese është një investim i madh dhe kërkon një angazhim të konsiderueshëm në infrastrukturë dhe talent,” thotë ajo. Manry sugjeron që CIO-t të angazhojnë të gjithë stafin për të gjetur mënyra për të sjellë vlerë të reja, efikasitet dhe automatizim.

4. A është strategjia jonë e AI gjithëpërfshirëse në nivel ndërmarrjeje?

“Është kritike që strategjia e AI të zbatohet në të gjithë organizatën dhe jo vetëm në një ose dy fusha,” thotë Anant Adya, zëvendëspresident ekzekutiv në Infosys. Adya këshillon CIO-t të rishikojnë strategjinë dhe të sigurojnë që të gjithë punonjësit dhe departamentet të kenë një kuptim të mirë të AI dhe potencialit të saj.

5. A kemi të dhëna, talente dhe qeverisje për të pasur sukses përtej testeve?

Ndërsa testimet e AI zakonisht bëhen në një mjedis të sigurt, për të arritur sukses në shkallë organizative, CIO-t duhet të sigurohen që të kenë të dhënat, talentet dhe qeverisjen e nevojshme, thotë Mason.

6. Sa të sigurt jemi në të dhënat tona?

Guerrier sugjeron që organizatat të vlerësojnë me kujdes cilësinë e të dhënave të tyre dhe të kuptojnë nëse ato janë mjaft të forta për projektet specifike të AI.

7. A mund të mbrojmë përdorimin e AI nëse auditohemi ose thirremi në gjyq?

CIO-t duhet të jenë të sigurt se të dhënat dhe algoritmet janë etike, të mbrojtura nga paragjykimet dhe në përputhje me rregulloret dhe praktikat më të mira, thotë Guerrier.

8. A jemi të përgatitur për të trajtuar implikimet etike, ligjore dhe të pajtueshmërisë të AI?

Andy Sack, bashkëthemelues i Forum3, këshillon kompanitë të hartojnë politika dhe udhëzime për të trajtuar çështjet etike dhe ligjore që lidhen me përdorimin e AI.

9. Cila është toleranca jonë ndaj rrezikut dhe çfarë masash janë të nevojshme për përdorim të sigurt, të mbrojtur dhe etik të AI?

Jennifer Manry thotë se CIO-t duhet të vlerësojnë tolerancën ndaj rrezikut dhe të vendosin masa mbrojtëse për të siguruar përdorim të përgjegjshëm të AI.

10. A jam duke bashkëpunuar me biznesin për të përgjigjur pyetjeve?

Sesh Iyer nga Boston Consulting Group thekson rëndësinë e bashkëpunimit të CIO-ve me biznesin për të siguruar vlerë nga AI dhe për të përcaktuar qartë objektivat dhe kthimet e pritshme nga investimet brenda 12 muajve.

Këto pyetje synojnë të ndihmojnë CIO-t të zhvillojnë dhe zbatojnë strategji efektive për AI që sjellin vlera të prekshme dhe të qëndrueshme për organizatën.

CIO

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0