Studimi zbulon se modelet e AI kanë pikëpamje të kundërta për tema të diskutueshme - Business Magazine Albania

Studimi zbulon se modelet e AI kanë pikëpamje të kundërta për tema të diskutueshme

AI

Jo të gjitha modelet gjeneruese të AI janë krijuar të barabarta, veçanërisht kur bëhet fjalë për mënyrën se si e trajtojnë lëndën polarizuese. Në një studim të fundit të paraqitur në konferencën e 2024 ACM Fairness, Accountability and Transparency (FAccT), studiuesit në Carnegie Mellon, Universiteti i Amsterdamit dhe startupi i AI Hugging Face testuan disa modele të hapura të analizës së tekstit, duke përfshirë Llama 3 të Metës, për të parë se si ata do t’i përgjigjej pyetjeve në lidhje me të drejtat e LGBTQ+, mirëqenien sociale, zëvendësimin dhe më shumë.

Ata zbuluan se modelet prireshin t’u përgjigjen pyetjeve në mënyrë jokonsistente, gjë që pasqyron paragjykimet e ngulitura në të dhënat e përdorura për të trajnuar modelet, thonë ata. “Përgjatë eksperimenteve tona, ne gjetëm mospërputhje të rëndësishme në mënyrën se si modelet nga rajone të ndryshme trajtojnë tema të ndjeshme. Hulumtimi ynë tregon ndryshime të konsiderueshme në vlerat e përcjella nga përgjigjet e modelit, në varësi të kulturës dhe gjuhës”, tha Giada Pistilli, etikes kryesore dhe një bashkëautore në studim.

Modelet e analizës së tekstit, si të gjitha modelet gjeneruese të AI, janë makina të probabilitetit statistikor. Bazuar në një numër të madh shembujsh, ata hamendësojnë se cilat të dhëna kanë më shumë “kuptim” për t’u vendosur (p.sh. fjala “shko” përpara “tregut” në fjalinë “Unë shkoj në treg”).

Në studimin e tyre, studiuesit testuan pesë modele, Mistral’s Mistral 7B , Cohere’s Command-R, Alibaba’s Qwen, Gemma’s Google dhe Meta’s Llama 3, duke përdorur një grup të dhënash që përmban pyetje dhe deklarata në fusha tematike si imigrimi, të drejtat LGBTQ+ dhe të drejtat e aftësisë së kufizuar. Për të hetuar për paragjykimet gjuhësore, ata i dhanë deklaratat dhe pyetjet modeleve në një sërë gjuhësh, duke përfshirë anglisht, frengjisht, turqisht dhe gjermanisht. Pyetjet në lidhje me të drejtat e LGBTQ+ shkaktuan më shumë “refuzime”, sipas studiuesve, raste kur modelet nuk u përgjigjën. Por, pyetjet dhe deklaratat që i referoheshin të drejtave të imigracionit, mirëqenies sociale dhe aftësisë së kufizuar dhanë gjithashtu një numër të lartë refuzimesh. Disa modele refuzojnë t’u përgjigjen pyetjeve “të ndjeshme” më shpesh se të tjerët në përgjithësi.

“Këto refuzime ndikohen nga vlerat e nënkuptuara të modeleve dhe nga vlerat dhe vendimet eksplicite të marra nga organizatat që i zhvillojnë ato, të tilla si rregullimi i mirë i zgjedhjeve për të shmangur komentimin e çështjeve të ndjeshme. Hulumtimi ynë tregon ndryshime të konsiderueshme në vlerat e përcjella nga përgjigjet e modelit, në varësi të kulturës dhe gjuhës”, tha ajo.

Në testimin e tyre, studiuesit zbuluan se modele të ndryshme shprehnin “pikëpamje” të kundërta për tema të tilla si azili i emigrantëve në Gjermani, të drejtat e LGBTQ+ në Itali dhe partitë politike si AfD e ekstremit të djathtë në Gjermani, ndoshta që lindin nga shënimet e njëanshme.

“Nëse do të isha përdorues, do të doja të isha i vetëdijshëm për variacionet e natyrshme të bazuara në kulturë të ngulitura brenda këtyre modeleve kur i përdor ato”, tha Pistilli.

Shembujt mund të jenë befasues, por goditjet e gjera të hulumtimit nuk janë. Është vërtetuar mirë në këtë pikë që të gjitha modelet përmbajnë paragjykime, megjithëse disa më të tmerrshme se të tjerët. Në prill 2023, mbikëqyrësi i dezinformimit NewsGuard publikoi një raport që tregon se platforma e chatbot-it e OpenAI ChatGPT përsërit më shumë informacione të pasakta në dialektet kineze, sesa kur i kërkohet ta bëjë këtë në anglisht. Studime të tjera kanë ekzaminuar paragjykimet e rrënjosura thellë politike, racore, etnike, gjinore dhe të aftë në modelet gjeneruese të AI, shumë prej të cilave shtrihen në gjuhë, vende dhe dialekte.

techcrunch.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0