Si po ndërhyn Inteligjenca Artificiale në procesin e punësimit - Business Magazine Albania

Si po ndërhyn Inteligjenca Artificiale në procesin e punësimit

Si po ndërhyn Inteligjenca Artificiale në procesin e punësimit

Inteligjenca artificiale u mendua të thjeshtonte rekrutimin, por a ka ndodhur e kundërta? Një studim global i udhëhequr nga profesorë të Columbia Business School sugjeron se AI po mjegullon kufijtë midis kandidatëve të kualifikuar dhe të pakualifikuar, duke e bërë më të vështirë për rekrutuesit të bëjnë zgjedhjet e duhura.

Kandidatët që përdorin AI po e komplikojnë procesin e punësimit
AI është bërë një mjet thelbësor për punësimin vitet e fundit, duke ndryshuar mënyrën se si punëdhënësit filtrojnë aplikantët, kryejnë vlerësime dhe identifikojnë talentin. Sipas vlerësimeve, rreth 82% e kompanive përdorin AI për të shqyrtuar CV-të. Ndërsa AI ka ndihmuar punëdhënësit e mëdhenj të përshpejtojnë përzgjedhjen e kandidatëve, aplikantët kanë shqetësime se mund të mbeten jashtë procesit. Raportet tregojnë se kriteret e ngurta të përzgjedhjes të AI mund të filtrojnë edhe kandidatë të aftë, duke privuar si punëdhënësit ashtu edhe punëkërkuesit nga përshtatjet më të mira të mundshme. Në të njëjtën kohë, rekrutuesit po përballen me një rritje të aplikimeve të përmirësuara nga AI, duke e bërë më të vështirë dallimin midis aftësive reale dhe atyre të fabrikuara.

Një studim i Columbia Business School zbuloi se ndonëse AI gjenerative përmirëson ndjeshëm cilësinë e aplikimeve, gjithashtu rrit me 4%–9% gjasat që një rekrutues të vlerësojë gabimisht një kandidat. Inteligjenca artificiale është bërë një ndihmë kryesore për përditësimin e letrave të motivimit dhe personalizimin e CV-ve, duke luajtur një rol të rëndësishëm në procesin modern të kërkimit të punës. Platforma si ChatGPT janë veçanërisht të dobishme për përgatitjen e intervistave. Kandidatët mund t’i japin AI informacione mbi përvojën, kërkesat e punës dhe detaje të tjera për të krijuar skeda ndihmëse, shënime për përmbledhje ose fakte kyçe në një format të qartë dhe të personalizuar. Në veçanti, ata që përballen me pengesa gjuhësore, veçanërisht ata që nuk janë folës të gjuhës angleze, mund të përfitojnë nga AI për të lënë një përshtypje të fortë, sipas hulumtimit. Sipas Financial Times, një studim nga grupi i burimeve njerëzore Randstad tregoi se 57% e punëkërkuesve të Gen Z përdorin AI për të shkruar aplikimet, CV-të dhe letrat e motivimit. Për milenialët, kjo shifër është 40%, ndërsa vetëm 21% e Gen X dhe 13% e “baby boomers” përdorin të njëjtën qasje.

A mund të ndihmojë ChatGPT për të fituar punën e ëndrrave?
Me integrimin e AI në procesin e aplikimit, kandidatët po e përdorin për të personalizuar dhe rafinuar aplikimet e tyre me lehtësi të madhe. Studimet tregojnë se letrat e motivimit të krijuara me ndihmën e ChatGPT rrisin ndjeshëm shanset për të siguruar një intervistë. “Letrat e motivimit të krijuara nga ChatGPT përmbajnë më shumë optimizëm dhe ndonjëherë edhe elemente të ekzagjerimit,” shprehet Simone Schuilwerve nga Universiteti i Tilburgut. “Për disa aplikantë, ChatGPT mund të mjegullojë kufirin midis ‘prezantimit të vetes në mënyrë të dëshirueshme’ dhe ‘shtirjes’,” thekson ai. Rritja e përdorimit të AI në aplikime ka nxitur shqetësime mbi humbjen e autenticitetit dhe aplikimeve të besueshme, të cilat dikur ndihmonin për të dalluar kandidatët më të kualifikuar. Teksa automatizimi i mjegullon këto dallime, menaxherët e punësimit janë të detyruar të pyesin se çfarë, nëse ka diçka, mbetet ende vërtet njerëzore në procesin e aplikimit për punë.

Lexo edhe:Idetë më të mira të biznesit për gratë sipërmarrëse përgjatë 2025-ës

A do të ndryshojnë kompanitë strategjitë e tyre të rekrutimit për të eliminuar AI?
Disa kompani tashmë po marrin masa për të siguruar që çdo kandidat të paraqesë një aplikim autentik dhe të pashqetësuar nga AI. Anthropic AI, muajin e kaluar, vendosi të ndalojë përdorimin e AI në aplikime për disa pozicione, duke deklaruar se duan të shohin “njeriun e vërtetë” përpara se ta punësojnë. Në një formë aplikimi për një nga pozicionet e tyre, ata kanë përfshirë një paralajmërim:
“Ndërsa inkurajojmë njerëzit të përdorin sistemet e AI për të punuar më shpejt dhe më efektivisht, ju lutemi mos përdorni ndihmës AI gjatë procesit të aplikimit.”

Megjithatë, thjesht ndalimi i teknologjisë nuk do të jetë një zgjidhje e shpejtë apo e lehtë. Jo vetëm që njerëzit do të vazhdojnë të përdorin AI pavarësisht kufizimeve, por teknologjia për zbulimin e përdorimit të saj është ende në faza fillestare. Nuk ka ende një mënyrë të sigurt për të vërtetuar nëse kandidatët po përdorin AI gjatë aplikimeve. Kjo është më e dukshme në intervistat online, ku AI mund të ndihmojë aplikantët në kohë reale. Njerëzit mund të përdorin pajisje të palëve të treta ose dritare të tjera në kompjuter për të dëgjuar bisedën dhe për të marrë sugjerime të menjëhershme nga ChatGPT.

Përdorimi i AI në procesin e punësimit po sjell po aq shqetësime sa edhe zgjidhje. Kompanitë po përballen me sfida të mëdha, nga paragjykimet në algoritme deri te pasiguria mbi vërtetësinë e aplikantëve. E ardhmja mund të sjellë rregullime më të rrepta ose madje një rikthim te aplikimet tradicionale. Por një gjë është e qartë: ndryshimi është i pashmangshëm. Nëse teknologjia vazhdon të pengojë identifikimin e talenteve dhe të kufizojë aftësinë e rekrutuesve për të gjetur kandidatët më të aftë, do të dalin alternativa të reja që minimizojnë ose eliminojnë ndihmën e inteligjencës artificiale në punësim.

success

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0