Para pak kohësh një skelet alumini i lakuar 40 metra i gjatë po priste në fabrikën të Hermeus në Atlanta. Ishte prototipi i një droni të quajtur Quarterhorse. Nuk do të fluturojë kurrë. CEO i Hermeus AJ Piplica dhe bashkëthemeluesit e tij besojnë se është hapi i parë në një rrugë të gjatë drejt një qëllimi të guximshëm: ndërtimi i një avioni të aftë për të transportuar 20 pasagjerë me shpejtësi hipersonike – pesë herë më shpejt se zëri, ose 3,850 milje në orë.
Deri më tani, asnjë nga një paradë e startup-eve që janë përpjekur të rikthejnë udhëtimet supersonike nuk janë larguar nga toka. Piplica pranon se Hermeus po merr përsipër sfida teknike edhe më të vështira në ndërtimin e një avioni që mund të fluturojë për periudha të gjata kohore në nxehtësinë e fortë dhe dinamikën e krijuar sa më larg të ngjitesh mbi shpejtësinë e zërit. Por, ai thotë se ky nuk është problemi më i madh. “Sfidat e biznesit janë në fakt ato më të vështirat”, thotë Piplica. “Ju nuk do të mblidhni miliarda dollarë për të zhvilluar një avion pasagjerësh.”
Zgjidhja e Piplica: të provojë teknologjinë kryesisht në paratë e Pentagonit duke zhvilluar drone më të vegjël hipersonikë, duke përfituar nga urgjenca e Uashingtonit për të kapur Rusinë dhe Kinën në fushën e raketave hipersonike të manovrueshme.
Lexo edhe:Boom-i i turizmit në Shqipëri – Një mundësi e artë për investitorët
Quarterhorse synohet të shërbejë si një shtrat testimi i ripërdorshëm për t’i nënshtruar materialeve dhe pajisjeve në kushte me shpejtësi të lartë. Hermeus fitoi një kontratë prej 30 milionë dollarësh nga Forcat Ajrore të SHBA që do të shkojë drejt ndërtimit dhe fluturimit të tre versioneve të avionit. Fluturimi i parë është planifikuar për vitin 2024 dhe Piplica thotë se pret që kostoja totale e zhvillimit të jetë nën 100 milionë dollarë.
Një dron i dytë më i madh, Darkhorse, për të cilin Hermeus shpreson të fillojë testimin e fluturimit në vitin 2026, është planifikuar gjithashtu të përdoret si një mjet testimi, si dhe për mbikëqyrje dhe goditje me rreze të gjatë.
Nëse funksionon, në kohën kur Hermeus të fillojë të ndërtojë Halcyon, aeroplanin e tij , Piplica thotë se ata do të kenë ndërtuar gjashtë deri në dhjetë prototipe të Quarterhorse dhe Darkhorse dhe do të kenë gjetur zgjidhje për shumë nga të panjohurat teknike të fluturimit me shpejtësi të lartë. Në fund të fundit, thotë Piplica, njerëzit kanë vetëm rreth 30 minuta përvojë mbi 4 Mach me të ashtuquajturat avionë që marrin frymë ajri, të cilët përdorin oksigjenin rreth tyre për djegien e karburantit në vend që ta mbajnë atë në bord siç bëjnë raketat, duke lënë më pak hapësirë për ngarkesë si p.sh. pasagjerë. Kur të kryhen të gjitha testimet, Piplica pret të ketë një flotë dronësh hipersonikë që fitojnë të ardhura solide duke kryer misionet e Departamentit të Mbrojtjes.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.