Lubjana ka gjetur zgjidhjen për një ajër më të pastër


Lubjana është kryeqyteti i Sllovenisë. Ajri është i pastër dhe popullata me drerë, lepuj dhe breshka jetojnë aty.

Lubjana është kryeqyteti i parë Europian që synon të arrijnë zero-mbetje. Por, para 15 vitesh, të gjitha mbetjet derdheshin në landfille. Kjo ishte shumë e kushtueshme sepse zihej hapësirë dhe shpërdoroheshin shumë burime.

Ndaj qyteti vendosi të ndryshojë.

Në vitin 2002, nisi ndarja e mbetjeve në kategori: letër, xham, plastikë në kontenierë të ndryshëm. Katër vite më vonë, qyteti nisi të mbledhë mbeturina derë më derë.

Koleksioni i bio mbeturinave do të bëhet i detyrueshëm në të gjithë Europën në vitin 2023, por Lubjana ka dy dekada që e zbaton këtë.

Objektet që nuk janë të thyera ripërdoren: ato kontrollohen, pastrohen dhe shiten me çmim më të ulët.

Dyqanet zero-mbeturina janë një trend në rritje në Lubjanë. Edhe pse i mbushur me turistë, qyteti është i pastër. Thuajse çdo rrugicë ka kosha të ndarë për letër, paketime dhe teprica të tjera.

Qendra Rajonale për Menaxhimin e Mbetjeve (RCERO) u hap në 2015 dhe sot i shërben pothuajse një të katërtës së gjithë Sllovenisë, duke përdorur gaz natyral për të mundësuar ngrohjen dhe elektricitetin, procese këto që realizohen nga riciklimi i 95% të mbetjeve vendase, ku vetëm 5% e tyre dërgohen në landfille.

Parandalimi, ripërdorimi dhe riciklimi janë kryesor. Përveç mbledhjes derë- më-derë, Lubjana ka dhe dy qendra të mëdha të riciklimit të mbetjeve ku qytetarët depozitojnë mbetjet e tyre.  RCERO është pika më e famshme, që ka më shumë se 1000 vizita në ditë dhe qyteti planifikon të ndërtojë të paktën dhe tre pika të tjera.

/TheGuardian

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale