Rafineritë e naftës po fitojnë gati pesë herë më shumë para nga rafinimi i naftës sesa një vit më parë, tregojnë të dhënat. Mungesa e kapacitetit për të përpunuar benzinën dhe naftën nga nafta bruto ka ndihmuar në shtyrjen e çmimeve të karburantit në nivele rekord dhe ka rritur fitimet për pronarët e rafinerive.
Çmimet e benzinës janë në nivelet më të larta të të gjitha kohërave edhe pse çmimi i naftës mbetet shumë nën nivelet rekord.Humbja e furnizimeve ruse ka mbingarkuar një industri e cila tashmë ishte në kapacitet të plotë. Një pjesë e rritjes është për shkak të çmimit të lartë të naftës së papërpunuar, i cili aktualisht është mbi 120 dollarë për fuçi, i nxitur nga frika se lufta në Ukrainë do të shkurtonte aksesin në furnizimet nga Rusia.
Kjo ka çuar në miliarda paund fitime shtesë për prodhuesit e naftës dhe ka bërë që qeveria e Mbretërisë së Bashkuar të vendosë një taksë të papritur prej 5 miliardë paund për prodhuesit e naftës në Detin e Veriut.
Por rafinerët e naftës – kompanitë që e kthejnë naftën e papërpunuar në naftë, benzinë dhe produkte të tjera – po shohin gjithashtu rritje të konsiderueshme të fitimeve të tyre.
“Rafinerët po shtypin para për momentin,” thotë Neil Crosby, analist i lartë në firmën e të dhënave OilX. “Më shumë se sa kanë parë ndonjëherë.”
Ekziston një mungesë e kapacitetit të rafinimit, gjë që ka çuar në një rritje të konsiderueshme të “marzhit të rafinimit” – ndryshimi midis asaj që paguajnë për naftën bruto dhe asaj që mund të bëjnë duke shitur produktet e rafinuara.
“Kjo është një krizë e vërtetë për sa i përket aftësisë së industrisë për të prodhuar këto lëndë djegëse. Kjo rezulton shumë në çmimin me shumicë të naftës dhe benzinës,” thotë zoti Crosby.
Dhe kjo ka kontribuar në faktin se megjithëse çmimet e naftës janë ende disi larg niveleve rekord, benzina dhe nafta kanë vendosur rekorde të reja ditë pas dite.
Sa janë rritur marzhet?
Shifrat nga kompania e të dhënave Refinitiv tregojnë se si biznesi i përpunimit të naftës është bërë kaq fitimprurës vitin e kaluar.
Më 10 qershor 2021, rafinerët fitonin 9,26 dollarë për fuçi nga rafinimi i benzinës dhe 6,84 dollarë për fuçi përpunimi i naftës.
Të mërkurën, ata fituan 43,11 dollarë në benzinë, me rritje 366%, dhe 51,13 dollarë në naftë, me 648%.
Shifrat e publikuara nga BP, e cila zotëron një numër rafinerish në Evropë dhe SHBA, tregojnë masën e saj të fitimeve të rafinimit, ‘Marzhi i Rafinimit të Shënuesit’, nga 7,7 dollarë për fuçi në 35,7 dollarë gjatë vitit të kaluar.
Gjigandi amerikan i naftës ExxonMobil zotëron një sërë rafinerish, duke përfshirë Faëley në Hampshire, më i madhi në Mbretërinë e Bashkuar. Muajin e kaluar Financial Times citoi shefin e saj ekzekutiv Darren Ëoods të thoshte se ai nuk mendonte se “mjedisi shumë, shumë i lartë i marzhit” ishte “i mirë për ekonomitë në mbarë botën”.
Një burim i afërt me një pronar të madh rafinerie argumentoi se rafinerët nuk i vendosin vetë marzhet. Çmimet për naftën bruto, benzinën dhe naftën përcaktojnë tregu – çfarë furnizimesh janë në dispozicion dhe sa do të paguajnë blerësit.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.