Biznesi i madh surprizues i librave online - Business Magazine Albania

Biznesi i madh surprizues i librave online

Steve Potash, presidenti me mjekër dhe syze dhe C.E.O. i OverDrive, kaloi javën e dytë të marsit, 2020, në një udhëtim pune në New York City. OverDrive shpërndan libra elektronikë dhe libra audio, pra me “përmbajtje dixhitale”.

Në Nju Jork, Potash u takua me dy klientë: Bibliotekën Publike të Nju Jorkut dhe Houghton Mifflin Harcourt. Në atë kohë, Potash kishte dëgjuar tashmë “histori tronditëse” nga kolegët në Kinë, për lagjet që u mbyllën për shkak të koronavirusit. Ai kishte idenë se biznesi i tij mund të ishte në ndryshime të mëdha kur, drejt fundit të javës, më 13 mars, u mbyll dhe lëshoi një deklaratë: “Gjëja më e përgjegjshme për të bërë tani është t’u shërbejmë klientëve tanë, është të ndihmojmë në minimizimin e përhapjes së Covid-19”.  Biblioteka shtoi, “Ne do të vazhdojmë të ofrojmë qasje në libra elektronikë”.

Kalimi i papritur në librat elektronikë kishte implikime të mëdha praktike dhe financiare, jo vetëm për OverDrive, por për bibliotekat publike në të gjithë vendin. Bibliotekat mund të blejnë libra të shtypur me shumicë nga çdo shitës që ata zgjedhin, dhe, falë një parimi ligjor të quajtur doktrina e shitjes së parë, ata kanë të drejtë t’u japin hua atyre librave çdo numri lexuesish falas. Por doktrina e shitjes së parë nuk zbatohet për përmbajtjen dixhitale. Në pjesën më të madhe, botuesit nuk i shesin librat e tyre elektronikë ose librat audio në biblioteka, -ata u shesin të drejtat e shpërndarjes dixhitale shitësve të palëve të treta, të tilla si OverDrive, dhe njerëz si Steve Potash shesin të drejta huadhënie për bibliotekat. Këto të drejta shpesh kanë një datë skadimi dhe ato i bëjnë librat elektronikë të bibliotekës “shumë më të shtrenjtë, në përgjithësi, sesa librat e shtypur”, tha Michelle Jeske, e cila mbikëqyr sistemin e bibliotekave publike të Denverit. Përmbajtja dixhitale u jep botuesve më shumë fuqi mbi çmimet, sepse u lejon atyre të trajtojnë bibliotekat ndryshe nga sa trajtojnë llojet e tjera të blerësve. Vitin e kaluar, Biblioteka Publike Denver rriti arkëtimet e saj dixhitale me më shumë se gjashtëdhjetë për ind, në 2.3 milion, dhe shpenzoi rreth një të tretën e buxhetit të koleksioneve të saj në përmbajtje dixhitale, nga njëzet për qind një vit më parë.

Ekziston një pjesë e vogël e shitësve të librave elektronikë të njohur, përfshirë Bibliotheca, Hoopla, Axis 360 dhe Biblioteka Publike Digjitale jofitimprurëse e Amerikës. Por OverDrive është më i madhi. Është kompania prapa aplikacionit të njohur Libby, e cila, siç thotë Apple App Store, “ju lejon të regjistroheni në bibliotekën tuaj lokale për të hyrë në libra elektronikë, libra audio dhe revista, të gjitha me çmim të arsyeshëm falas”. Shumica dërrmuese e të ardhurave të OverDrive vijnë nga shënimet në përmbajtjen dixhitale që licencon për bibliotekat dhe shkollat, që do të thotë se këto të ardhura vijnë kryesisht nga taksat amerikane. Ndërsa bibliotekat dhe shkollat ​​kanë kaluar në libra elektronikë, kompania ka arritur vlerë të madhe. Rakuten, krijuesi i e-lexuesit Kobo, bleu OverDrive për më shumë se katërqind milionë dollarë, në vitin 2015.

Në ditët e para të bllokimit, kompania përjetoi një rritje në shkarkimet, e cila zgjati kohën e pritjes për librat e njohur. Si përgjigje, ajo kufizoi lexuesit në tre arka dhe tre kërkesa në listën e pritjes në të njëjtën kohë, dhe zhvendosi pothuajse të gjithë buxhetin e tij të blerjeve miliona dollarëshe në përmbajtje dixhitale. Deri në fund të marsit, shtatëdhjetë e katër për qind e bibliotekave amerikane po raportonin se kishin zgjeruar ofertat e tyre dixhitale në përgjigje të mbylljes së bibliotekave të lidhura me koronavirusin. Gjatë një interviste të kohëve të fundit në Zoom (një shërbim tjetër dixhital që u përhap gjatë pandemisë), Potash kujtoi se OverDrive shpejt ridrejtoi rreth njëqind punonjës, të cilët normalisht do të kishin qenë në shfaqje tregtare, “për të ndihmuar në mbështetjen dhe forcimin e rritjes së kërkesës në dixhital. “Ai kujtoi një koleg ekzekutiv që i tha: ‘Librat elektronikë nuk janë thjesht një zgjidhje, tani ata janë gjëja jonë e vetme”.

Para pandemisë, unë kurrë nuk kisha lexuar një libër elektronik dhe nuk doja. Por, gjatë mbylljes, kalova pothuajse çdo ditë duke u endur në lagjen time me një maskë dhe kufje, duke dëgjuar libra audio. Doja të dëgjoja një zë njerëzor dhe të ndieja kalimin e kohës; Libby u bë një litar shpëtimi. Si një qytetar i dyfishtë i Bibliotekës Publike të Bruklinit dhe N.Y.P.L., unë kalova mes kartave të bibliotekës, në kërkim të listës më të shkurtër të pritjes. Kam lexuar më shumë libra në vitin 2020 sesa kam lexuar në vite. Unë nuk isha i vetmi; vitin e kaluar, më shumë se njëqind sisteme bibliotekash kontrolluan një milion ose më shumë libra secili nga katalogu i OverDrive, dhe kompania raportoi një numër të jashtëzakonshëm prej katërqind e tridhjetë milion arka, një e treta nga viti i kaluar. (Barnes & Noble, e cila ka më shumë lokacione me pakicë se çdo librar tjetër në SHBA, ka thënë se shet rreth njëqind e pesëdhjetë e pesë milionë libra të shtypur në vit.) Shpërthimi i huamarrjes dixhitale ka ndihmuar shumë lexues, por ka përshpejtuar një prirje shqetësuese. Librat, si muzika, filmat dhe shfaqjet televizive, janë gjithnjë e më shumë diçka që bibliotekat dhe lexuesit nuk e zotërojnë, por, përkundrazi, u qasen përkohësisht, korporatave që e kanë.

LEXO: Lufta e librashitësit në Kansas me Amazon është përtej çmimit të librave

Kompania që u bë OverDrive filloi, në mesin e viteve tetëdhjetë, si një firmë për digjitalizimin e dokumenteve, në një periferi të Cleveland. Potash dhe gruaja e tij, Loree, një bibliotekare akademike, kishin shkuar të dy në shkollën juridike gjatë natës, dhe klientët e tyre të hershëm ishin firma juridike që kishin nevojë për ndihmë për të digjitalizuar vëllime të mëdha shkresash. “Ishte një histori suksesi njëzet e pesë vjeçare brenda natës”. Në dy mijëra, OverDrive ndihmoi botuesit të krijonin dyqane online dhe shisnin libra elektronikë direkt tek konsumatorët përmes tregut të tij. Kompania gjithashtu bindi disa të licencojnë librat e tyre elektronikë në biblioteka. Në atë kohë, gjashtë botuesit më të mëdhenj kishin tendencë të shisnin mallrat e tyre përmes shitësve me pakicë në internet, të tilla si Amazon, e cila lëshoi ​​lexuesin e saj elektronik, Kindle, në 2007.

Gjatë dekadës së fundit, botuesit dhe shitësit e librave janë konsoliduar me një ritëm të shpejtë, duke lënë një numër më të vogël të kompanive me një shkallë më të madhe ndikimi mbi atë që lexojmë dhe si lexojmë. Në ditët e para të Kindle, Amazon mposhti shumë nga konkurrentët e saj, përfshirë libraritë me tulla dhe llaç, duke shitur libra elektronikë të konsumatorit për vetëm 9.99 dollarë. Në vitin 2012, Departamenti Amerikan i Drejtësisë akuzoi Apple për komplot me botuesit për të rritur çmimet e librave elektronikë të konsumit, dhe Apple më vonë ra dakord të paguajë katërqind e pesëdhjetë milionë dollarë si zgjidhje. Në vitin 2013, gjashtë botuesit më të mëdhenj u bënë pesë kur Penguin u bashkua me Random House.

Lexuesit e së ardhmes ka të ngjarë të duan edhe më shumë përmbajtje dixhitale, por mund të mos duket njësoj si tani. Audible, e cila është në pronësi të Amazon, tashmë e ka bërë dëgjimin e librave më shumë si transmetim, me abonentët që kanë akses në një katalog të ndryshueshëm të librave audio që nuk kanë nevojë të blejnë veçmas. “Ne jemi larguar nga zotërimi, tek qasja”, tha Mirela Ronçeviç, një konsulente e botimeve dhe bibliotekës për një kohë të gjatë. Ndoshta lexuesit do të presin që librat të ndjehen më shumë si uebfaqe, dhe një rrotullim i pafund do të zëvendësojë kthesën e faqes, siç ka bërë në revistën dixhitale që po lexoni tani. Ndoshta lexuesit do të duan që imazhet dhe videot të ndërthuren pa probleme në tekst, duke kërkuar një format të ri.

NEW YORKER

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #29 - Korrik 2022

Art në biznes & biznes me art

Ky numër vjen me tema të fushave të paprekura më parë nga ne.

Sipërmarrja gjendet kudo, ndaj këtë radhë u ndalëm tek industria e modës dhe kinematografia. Arti është një fushë ku mund të lulëzojnë shumë sipërmarrje të suksesshme. Përmes investimit në art, jo vetëm bëjmë biznes, por i shërbejmë shumë më tepër identitetit shqiptar, duke krijuar mundësi të promovohen e të njihen në tregje globale, vendi, kultura dhe tradita shqiptare. Pra, të hapet rruga edhe për turizëm dhe eksporte më të mëdha.

Sot vijmë me artikuj dedikuar modës, sfidave aktuale, ndikuar nga kriza e çmimeve të larta, por edhe mundësive për zbulimin e talenteve. Muza Competition, konkursi i artistëve të rinj u kurorëzua me 10 finalistë nga diaspora dhe fitoren e një vajze të re. E sapodiplomuar në Amerikë, Alisa Dudaj, spikati, duke treguar me punimet e saj talentin dhe vlerësimin e traditës. Businessmag beson tek talentet dhe synon të frymëzojë përmes tyre. Në fushën e artit ju mund të nisni një startup, ndaj në faqen kryesore sjellim stilisten e re.

Një tjetër industri që po lulëzon mes vështirësish është ajo e kinematografisë. Financat publike vendase janë të ulëta dhe kineastët kërkojnë vë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0