Pse jemi në kërkim të surprizave? - Business Magazine Albania

Pse jemi në kërkim të surprizave?

surpriza

Ka disa profesione si aktorët e komedianët që e kanë surprizën ose surprizimin e audiencës si përbërës kryesor.

A keni menduar ndonjëherë për surprizën? A e keni pyetur ndonjëherë veten pse surprizohemi? Si reagon truri ynë ndaj këtij fenomeni?

Si fillim të kuptojmë se çfarë janë surprizat.

Për të kuptuar se pse surprizohemi duhet të kuptojmë fillimisht se çfarë janë skemat.

Në fushën e Psikologjisë studiuesit kanë rënë dakort që skemat janë ‘dije e organizuar’ ose ‘dije e strukturuar’. Pra skemat mund t’i konsiderojmë si ‘teori’ joformale mbi objektet, eventet, apo njerëzit.

Thënë më thjeshtë, skema është një teori e individit se si bota funksionon. Teori se si rrjedhin ngjarjet, teori sesi reagojnë njerëzit. Skemat shërbejnë për interpretimin e të shkuarës, për interpretimin e të tashmes dhe për parashikimin e të ardhmes.

Psh: Kur del nga kuzhina e shtëpisë tuaj, dhe kthen majtas, cila dhomë ndodhet? Kjo është një skemë që ju keni në mendje. Ose, edhe se çfarë ndodh në një ditë feste është pjesë e një skeme, pra një rrjedhje ngjarjesh e pritshme. Për shkak se mjedisi ndryshon vazhdimisht, rrjedhimisht dija nuk është e plotë ndaj dhe skemat në mendjen tonë duhet të ndryshojnë vazhdimisht e të adaptohen me realitetin e ri.

Çfarë ndodh kur përballemi me një surprizë?

Kur surprizohemi truri ynë ‘ngrin’ për 1/25 e sekondës. Mundohet të kuptojë se çfarë po ndodh. Mund ta imagjinojmë sikur ‘shfleton’ të gjitha skemat e mëndjes dhe mundohet të gjejë një skemë që i përshtatet. E gjithë vemendja jonë e plotë tërhiqet nga ajo që po shohim a dëgjojmë, vetëm e vetëm për të dhënë një shpjegim të arsyeshëm.

Mund ta ilustrojmë me një shembull nga jeta e përditshme. Gjithkujt i ka ndodhur që për një moment të harrojë ku i ka lënë çelësat. Për një moment ne ‘ngrijmë’, kontrollojmë me nxitim nëpër xhepa, në çantë, dhe fillojmë e mendojmë se ku i lëmë çelësat zakonisht. Skenarë të ndryshëm na vijnë në mendje; mos i kam lënë në makinë, mos më kanë rënë diku, mos i kam lënë brenda në shtëpi, apo ia dhashë një pjesëtari të familjes?

Të gjitha këto opsione janë një lloj skeme mendore apo skenari se si mund të jenë zhvilluar ngjarjet.

Pse duhet të studiojmë surprizimin?

Shikoni përreth.

Programe televizive, programe radiofonike, media sociale…

Vini re sesi ne sot kërkojmë surpriza të njëpasnjëshme në çdo moment të jetës. Thellë brenda nesh, ne duam të surprizohemi sa herë që hapim rrjetet sociale, madje edhe sa herë që ndjekim lajmet.

Duam që në kanalet tona televizive të shohim grindje, histeri, ngritje zëri… Fundja, sa më shumë varietet e surpriza të ketë një program, aq më shumë shikueshmëri ka.

A jetojmë sot në një kohë kur nuk na habit normaliteti, harmonia, qetësia? Por, na habisin dhe duam të dimë me ngulm për skandalet më të fundit, duam lajme tronditëse, fakte shokuese, që të lënë të habitur. Nuk ka shumë rëndësi nëse fakti surprizues është pozitiv apo negativ, rëndësi ka të jetë shokues, të bëjë “bujë”.  Mjafton të ishte i paparashikueshëm dhe të mos gjendet në skenarët e mendjes tonë.

Shikoni marrëdhëniet mes njerëzve.

Kërkojmë surprizim të vazhdueshëm në marrëdhëniet në çift, në marrëdhëniet e punës, por edhe ato shoqërore. Duam eksperiencën e surprizimit sa herë hapim telefonin e sa herë ndezim televizorin.

Ç’ndodh kur nuk “ushqehemi” me surpriza?

Atëherë menjëherë nis bezdisja, zhgënjimi.

Duke iu kthyer pyetjes së shtruar në fillim: surprizimi si eksperiencë duhet studiuar sepse kështu kuptojmë më shumë vetveten dhe botën që na rrethon.  Na ndihmon të kuptojmë; a jemi vallë duke e ndjekur atë faqe ne rrjetin social për tu informuar apo… vetem se jemi në ndjekje të surprizes, për pak dopaminë…

 

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0