Europa po mbetet pas në AI, ja kush po e udhëheq garën globale - Business Magazine Albania

Europa po mbetet pas në AI, ja kush po e udhëheq garën globale

Një raport i ri i OECD-së tregon një kontrast të thellë mes Europës dhe vendeve të “Global South”, ku brezi i ri po e përqafon inteligjencën artificiale me shumë më tepër shpejtësi. Ndërsa teknologjitë gjenerative premtojnë transformim në ekonomi, shëndetësi dhe tregun e punës, Europa rrezikon të mbetet pas në një garë globale ku ritmi është vendimtar.

Sipas sondazhit të realizuar në bashkëpunim me kompaninë Cisco, të rinjtë e moshës 18–35 vjeç në Indi, Brazil dhe Afrikën e Jugut janë sot përdoruesit më aktivë të AI-së gjenerative, duke lënë pas vende të mëdha europiane si Gjermania, Franca dhe Italia.

Sondazhi përfshiu mbi 14,000 njerëz në 14 vende, duke analizuar përdorimin e AI-së dhe zakonet digjitale të qytetarëve.

India në krye, Gjermania në fund të Eurosferës së AI

Hendeku është i thellë: në Indi, 66% e të anketuarve thonë se përdorin rregullisht AI gjenerative, ndërsa në Gjermani vetëm 19%. Përtej shifrave të ulëta të përdorimit, europianët shfaqen skeptikë ndaj ndikimit të AI-së në jetën profesionale dhe të përditshme.

Në kontinent, Holanda kryeson me 25% përdorim të rregullt, ndërsa Gjermania regjistron nivelin më të ulët, me 19%. Pavarësisht kësaj, gjermanët, francezët dhe italianët pranojnë se AI është “të paktën disi e dobishme”, ndërsa holandezët mbeten më të rezervuar.

Megjithatë, të gjitha këto shifra qëndrojnë nën mesataren globale, ku 80% e të rinjve nën 35 vjeç e konsiderojnë AI-në të dobishme.

Optimizëm në ekonomitë në zhvillim, skepticizëm në Europë

Raporti nënvizon se të rinjtë në vendet e zhvilluara shfaqin skepticizëm, ndërsa moshat e reja në ekonomitë në zhvillim janë dukshëm më optimiste. Europa dhe Japonia shfaqin nivele të ulëta pritshmërish ndaj potencialit transformues të teknologjisë.

Kjo reflektohet qartë edhe në perceptimin e ndikimit në karrierë: pothuajse një e treta e holandezëve besojnë se AI nuk do të ketë asnjë efekt në punën e tyre, ndërsa në Gjermani, Francë dhe Itali vetëm pak mbi 20% mendojnë njësoj.

Raporti sugjeron se europianët “janë ose të pa bindur, ose të pasigurt” rreth mënyrës se si AI do të ndikojë tregun e punës.

Lexo edhe: Lançohet Komuniteti.al, platforma që synon të transformojë administrimin e pallateve në Shqipëri

Trajnimi, pika më e dobët e Europës

Një tjetër hendek i dukshëm ka të bëjë me edukimin digjital:

Mbi 70% e të anketuarve në Francë dhe Gjermani thonë se nuk kanë marrë asnjë trajnim për AI.

Në Spanjë dhe Itali, shifrat janë pak më të ulëta, 68% dhe 64%, përkatësisht.

Megjithatë, disa tregje po përpiqen të kapin ritmin. Gati 30% e italianëve thonë se planifikojnë të marrin trajnim për AI brenda vitit të ardhshëm, ndërsa hendeku i interesit është më i theksuar në Gjermani dhe Francë, ku shumica nuk shprehin gatishmëri për t’u trajnuar.

Për krahasim, mbi 60% e të rinjve në Indi, Brazil dhe Afrikën e Jugut planifikojnë trajnim në AI gjatë vitit të ardhshëm.

Pavarësisht ritmeve të larta të adoptimit, OECD paralajmëron se të rinjtë dhe vendet në zhvillim janë gjithashtu më të ekspozuar ndaj efekteve anësore: lodhje nga ekranet, varësi nga teknologjia dhe zhvendosje drejt socializimit tërësisht digjital.

Në një moment kur AI po riformëson ekonominë, vendet që nuk ndërtojnë infrastrukturën e duhur dhe sidomos ato që nuk përgatisin fuqinë punëtore  rrezikojnë të humbasin mundësi të rëndësishme zhvillimi.

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Karakteri nuk zhvillohet me thjeshtësi, por nëpërmjet përvojës së vuajtjeve.”
— Helen Keller
Must watch
Business Mag Nr. #39 – Shtator 2025

‘’Zgjidhni njeriun’’ … ‘’Punësoni për aftësitë e buta’’….   Janë sot postulate nga ekspertët dhe studiues të tregut të punës, të cilat iu drejtohen stafeve të burime njerëzore. Mund edhe të duket pak romantike për kohën që po jetojmë, por zgjedhja e njeriut të duhur për t’i hapur dyert e zyrës, për ta futur në gjirin e skuadrës tënde dhe për t’i dhënë pushtetin e të folurit në emër të brand-it tënd ka sot vlerë më shumë se kurrë më parë. Rëndësia e ‘aftësive të buta’ qëndron në faktin e të zotëruarit të cilësive si komunikimi, dëshira për të provuar e qenë kurioz, bashkëpunimi, empatia, besnikëria, etika e lartë dhe padyshim ndershmëria; tipare të cilat nuk janë edhe aq të thjeshta për tu gjendur në njeriun modern i cili duket se vrapon pas trendeve, të resë dhe virales dhe për të cilin çdo gjë që ka më shumë ndjeshmëri seç duhet është ‘jashtë mode’.

Për ne shqiptarët shumë nga këto vlera njerëzore janë edhe vlera të familjeve tona, vlera të cilat jan duartrokitur gjithmonë në mjediset ku jemi rritur, por që ndoshta nuk duartrokiten edhe shumë sot, ndër breza më të rinj…, ose të paktën nuk duartrokiten në publik. 

E kush më …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0