China: Navigating new and old paths to trade development - Business Magazine Albania

China: Navigating new and old paths to trade development

Following the international financial crisis of 2008, while many countries reported recessions, business closures, and family crises, China maintained an annual economic growth rate between 8-11%. This period marked a dynamic moment for the Chinese economy. Even today, post-pandemic, China remains one of the fastest-growing countries in the world.

According to official Chinese data, “between 2013 and 2022, China’s Gross Domestic Product (GDP) grew by over 200%, rising from 59.3 trillion yuan to 121 trillion yuan. This corresponds to an average annual growth rate of 6%. Today, its economy has reached 18 trillion US dollars, ranking as the second-largest economy in the world.”

With its policy of openness, Chinese companies of international scale, such as Alibaba and Tik-Tok, are not only creating economic growth but also spreading elements of Chinese culture and tradition globally. Through sayings, memes, reels, or videos made by influencers, Chinese concepts are gaining international recognition.

China’s investment in technology, through factories focused on tech products, has further boosted trade initially established in the production of clothing, household appliances, and more. However, in its development strategy, the world’s second-largest economy aims to combine its current productive potential with the strengthening of both new and old trade channels. If its internal infrastructure and international maritime connections make it the main trading partner for 140 countries worldwide (according to official Chinese data), China tself is working to revive ancient trade routes such as the Silk Road.

For this reason, Zhejiang Normal University hosted a two-week seminar for journalists from BRI countries. The seminar was a blend of university lectures and numerous visits to important trade and cultural units. Through this combination, 33 journalists from 13 countries had the opportunity to closely observe development rhythms in agriculture, tourism, the automotive industry, trade, media, cinema, and archaeology.

Some Facts About China:

  1. China is one of the countries with the most rivers in the world, with over 1,500 rivers that have a drainage area of more than 1,000 square kilometers.
  2. The Yangtze River, at 6,300 kilometers, is the longest river in China and Asia, and the third-longest in the world.
  3. Besides natural rivers, China has many man-made canals, including the Grand Canal, which is the oldest and longest constructed canal in the world.
  4. China is the most populous country in the world, home to a diverse range of ethnic groups. There are 56 ethnic groups spread across the country, with Han being the largest ethnic group.
  5. At the end of 2023, China’s population was over 1.409 billion. Annual births were 9 million, and deaths were over 11 million (with a population decrease of 1.48).
  6. China has rich tourist resources, including 57 UNESCO World Heritage Sites. Among them, there are 39 cultural heritage sites, 14 natural heritage sites, and 4 cultural and natural heritage sites.

The seminar for journalists took place in Zhejiang, one of the most dynamic provinces in China’s economy.

 

 

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0