Pse trajtimi i AI si njeri është një gjë e zgjuar, por edhe e rrezikshme në të njëjtën kohë - Business Magazine Albania

Pse trajtimi i AI si njeri është një gjë e zgjuar, por edhe e rrezikshme në të njëjtën kohë

Pse trajtimi i AI si njeri është një gjë e zgjuar, por edhe e rrezikshme në të njëjtën kohë

Inteligjenca artificiale po depërton në çdo cep të jetës sonë personale dhe të punës. Bots na përshëndesin ne me emra dhe kanë edhe emrin e tyre. Ata kërkojnë falje për gabimet e tyre. Ata madje u shprehin dashurinë e tyre njerëzve. Ne i vendosim ata kundër njerëzve në ndeshjet e shahut, shfaqjet e lojërave dhe testet e IQ-së sikur të ishin thjesht një garues tjetër.
Ne jemi të fiksuar pas antropomorfizimit të AI. Ky është termi 10 dollarë për t’i trajtuar gjërat jo njerëzore sikur të jenë njerëz.
Nuk është një fenomen i ri. Ne ua kemi bërë atë makinave për shekuj. Kur u prezantua telefoni, disa e quajtën atë një instrument të djallit, i aftë për të transmetuar shpirtrat e këqij. Reklamat klasike “Mac vs. PC” personifikuan kompjuterët, duke vënë përballë Mac-in e qetë me kompjuterin e ngushtë dhe me kopsa. Dhe fantashkenca është e mbushur plot me robotë me tipare dhe veçori të dallueshme njerëzore, si HAL 9000 komplekse emocionalisht,

Pse e humanizojmë teknologjinë? Sipas Nicholas Epley nga Universiteti i Çikagos, ne jemi veçanërisht të prirur të antropomorfizohemi në situata të caktuara, veçanërisht kur duam të kuptojmë dhe parashikojmë sjelljen e entiteteve jo-njerëzore. Dhe kur bëhet fjalë për AI, ne jemi shumë të etur për ta bërë këtë. Por, a është kjo e dobishme apo e dëmshme? Varet.
Ana e errët e AI antropomorfikuese
Ka disa gracka të trajtimit të AI shumë si njerëzit. Gjatë një paneli diskutimi të kohëve të fundit, profesorja e Stanfordit Melissa Valentine, profesoresha Liz Gerber dhe Brent Hecht, drejtor i kërkimit të aplikuar në Microsoft– u fol në lidhje me përdorimin e termit antropomorfik “halucinacione” për të përshkruar Gabimet e AI.
Ky term nuk është thjesht joproduktiv, ai gjithashtu mbart konotacione dehjeje, të cilat mund të banalizojnë ashpërsinë e çështjes, veçanërisht kur AI është ndërtuar mbi të dhëna të këqija. Në vend të kësaj, ne duhet të përdorim termin më të saktë dhe pa zhargon “gabim”.
Përjetësimi i paragjykimeve dhe pabarazive
Ne gjithashtu duhet të jemi të vetëdijshëm për përjetësimin e paragjykimeve dhe pabarazive kur antropomorfizojmë. Një raport i UNESCO-s i vitit 2019 i titulluar në mënyrë të duhur “I’d blush if I could” zbuloi se emrat dhe zërat e paracaktuar të asistentëve të AI janë shpesh femra, gjë që mund të përforcojë stereotipet e dëmshme gjinore pasi ata shpesh janë porositës nga njerëzit. Kjo praktikë pasqyron dhe përforcon paragjykimet gjinore tashmë të pranishme në shoqëri.
Mbivlerësimi i aftësive të AI
Disa kërkime kanë treguar se kur ne antropomorfizojmë sistemet e AI – duke i konceptuar ata si njerëz të tjerë dhe jo si softuer kompleks mund të na bëjë të mbivlerësojmë aftësitë e tyre. Ky mbivlerësim mund të rezultojë në një paradoks automatizimi, ku përdoruesit nuk arrijnë të ofrojnë mbikëqyrje të mjaftueshme, duke supozuar se AI mund të trajtojë detyra përtej funksioneve të saj të projektuara. Duke i atribuar cilësi të ngjashme me njeriun tek AI, ne krijojmë pa dashje pritshmëri jorealiste, të cilat mund të çojnë në rezultate zhgënjyese apo edhe të rrezikshme.

Lexo edhe: One Albania dhe Ministria e Turizmit bashkojnë forcat për të promovuar turizmin
Shfrytëzimi i fuqisë së antropomorfizimit strategjik
Pavarësisht nga këto të meta, ka prova bindëse që antropomorfizimi i AI mund të ketë përfitime nëse bëhet me qëllim dhe strategjik.
Një studim zbuloi se kur njerëzit mendonin për një automjet autonom si me cilësi njerëzore, ata kishin më shumë gjasa të besonin dhe të ishin të gatshëm ta përdornin atë. Kur njerëzit mendonin për një automjet autonom se kishte cilësi njerëzore të lidhura me kompetencën dhe besueshmërinë, të tilla si të qenit “inteligjent” ose “i aftë”, besimi dhe vullneti i tyre për ta përdorur atë u rrit. Megjithatë, të menduarit e makinës në terma ndërpersonale, si në të qenit “miqësor” ose “kujdes”, nuk pati të njëjtin efekt pozitiv.
Kam parë që kompanitë të dekurajojnë qëllimisht përdorimin e termit “inteligjencë artificiale”, sepse, ndërkohë që antropomorfizon AI, krijon gjithashtu perceptimin se është artificiale ose e rreme. Në vend të kësaj, ata kanë zgjedhur terma si inteligjenca “e shtuar” ose “e përforcuar”, të cilat sugjerojnë se AI është një zgjerim i aftësive njerëzore. Kur shoqërohet me një qasje të kujdesshme të menaxhimit të ndryshimit, kam parë që ky ndryshim strategjik në terminologji të çojë në përfitime të jashtëzakonshme për sa i përket adoptimit dhe besimit.
Çfarë duhet të dinë udhëheqësit rreth antropomorfizimit të AI
Si udhëheqës, ju keni një rol vendimtar për të luajtur në formimin e mënyrës se si organizata juaj percepton dhe ndërvepron me AI. Këtu janë tre gjëra kryesore për t’u mbajtur parasysh:
Zgjidhni fjalët tuaja me mençuri: Gjuha që përdorni për të përshkruar AI mund të ketë një ndikim të madh në mënyrën se si ekipi juaj e percepton atë. Në vend që të përdorni terma që e bëjnë AI të tingëllojë si një zëvendësim për punëtorët njerëzorë, zgjidhni fjalë që theksojnë rolin e tij si një zgjerim i aftësive njerëzore. Provoni terma si “i përforcuar”, “i shtuar”, “partner” ose “shok skuadre”. Duke e inkuadruar AI si një bashkëpunëtor dhe jo si një konkurrent, ju mund të ndihmoni ekipin tuaj ta shohë atë si një mjet të vlefshëm dhe jo si një kërcënim.
Theksoni kompetencën mbi sharmin: Kur jeni duke antropomorfizuar AI, është joshëse të përqendroheni për ta bërë atë të duket miqësore dhe e arritshme. Por ajo që ekipit tuaj i nevojitet vërtet është një AI që është e besueshme dhe e mirë në punën e saj  dhe i ndihmon ata të jenë të shkëlqyer në punën e tyre. Pra, kur jeni duke folur për AI, theksoni performancën dhe aftësitë e saj në vend të aftësive të saj ndërpersonale. Theksoni cilësi si besueshmëria, inteligjenca dhe saktësia në vend të atributeve ndërpersonale si “miqësia” ose “ndjeshmëria”.
Ruani transparencën: Jini paraprakisht për atë që sistemet tuaja të AI mund dhe nuk mund të bëjnë. Mos bëni premtime që nuk mund t’i mbani dhe sigurohuni që ekipi juaj të ketë një kuptim të qartë të kufizimeve të teknologjisë. Sa më shumë që ekipi juaj të dijë se çfarë të presë nga AI, aq më mirë do të jenë të pajisur për ta përdorur atë në mënyrë efektive.
Antropomorfizimi i AI është një mjet i fuqishëm, por nuk është pa rreziqe. Mënyra se si flasim për AI ka rëndësi. Nëse nuk jemi të kujdesshëm, mund ta vendosim veten të qëndrojmë në mëshirën e krijimeve tona gjuhësore – për mirë ose për keq.

inc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0