Kaosi i udhëtimit do të zgjasë përtej verës - Business Magazine Albania

Kaosi i udhëtimit do të zgjasë përtej verës

Tom Maples kaloi pesë ditë dhe gati 7,000 dollarë për t’u kthyer në Londër nga Tanzania në maj. Shumë vende afrikane janë në “listën e kuqe” angleze, që do të thotë se kushdo që ka vizituar një në dhjetë ditët e mëparshme duhet të karantinohet në një hotel të shtrenjtë aeroporti para se të hyjë në Angli. I etur për të shmangur atë faturë, z. Maples bleu një biletë përmes Nju Jorkut, ku mund të përplaset tek miqtë për disa javë.

Zyrtarët që grinden për dokumentet e ndaluan atë nga fluturimi i tij i parë. Ai rezervoi një të dytë, por u ndal në pushimin e tij në Gjermani. Kufijtë e Amerikës ishin të hapur për jo-amerikanët që udhëtonin nga Tanzania, u tha ai, por jo për ata që vinin nga Evropa. Pas orë të tëra përgjërimi dhe kërkimi të alternativave, ai dha dorëheqjen për të fluturuar drejt në shtëpi. Por ai kishte një pengesë tjetër: zyrtarët kërkuan që ai të paguante faturën e karantinës 2,400 dollarë para se të lejohej në bord. Deri atëherë ai kishte maksimizuar kartën e tij të kreditit dhe duhej t’i kërkonte një të afërmi t’i huazonte para. Përvoja e la atë “të shkatërruar emocionalisht”, thotë ai.

Qeveritë kanë arritur të heqin gëzimin nga udhëtimet këtë verë. Britania ka vendosur rregulla të kompleksitetit të bluarjes së dhëmbëve. Në teori, sistemi i saj i vlerëson vendet sipas rrezikut nga Covid-19 dhe vendos rregullat e udhëtimit në përputhje me rrethanat. Në praktikë është arbitrare, e paparashikueshme dhe vazhdimisht në ndryshim. Duke u përballur me presionin nga industria e udhëtimit dhe votuesit të etur për të dalë jashtë plazheve të dendura të Britanisë, Boris Johnson, kryeministri i vendit, ka mbrojtur një “politikë të balancuar”. Ai nuk shpjegoi se çfarë do të thoshte.

Politikat në Amerikë janë po aq tronditëse. Administrata e Biden ka dështuar në përshtatjen e kufizimeve në përputhje me normat e vaksinimit dhe infeksionit jashtë shtetit. Në të gjithë botën, një përzierje rregullash shkakton konfuzion, mbyt turizmin dhe i lë bizneset të përpiqen të kuptojnë se kush çfarë mund të bëjë dhe ku të shkojë.

E gjithë kjo do të thotë që udhëtimi do të mbetet jashtë mundësive të shumë njerëzve dhe i çrregullt për të gjithë për ca kohë. Kaosi nuk ka gjasa të qetësohet së shpejti, pasi shfaqen shpërthime të reja dhe qeveritë luftojnë për të koordinuar politikën. Udhëtarët duhet të shfletojnë uebfaqet e panumërta të ministrisë dhe aeroportit për të bashkuar rregullat. Edhe kur BE fillon të rihapet, shteti mesatar anëtar ka 330 kufizime në udhëtimet ndërkombëtare, sipas ubs, një bankë zvicerane, nga pesë në mars 2020. Timatic, një bazë të dhënash për vizat dhe rregulloret e hyrjes të përpiluara nga Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror (IATA), një organ tregtar, u përditësua 200 herë në një ditë vitin e kaluar.

Konfuzioni bëhet më keq nga qeveritë që marrin qasje shumë të ndryshme për të udhëtuar. Azia Lindore dhe Australasia janë mbyllur kryesisht. Rajonet më të varfra, të tilla si Afrika nën-Sahariane, janë kryesisht të hapura. Amerika dhe Evropa janë diku në mes.

Vendet më të mbyllura hermetikisht, të cilat zakonisht janë ose ishuj ose diktatura, i kanë mbajtur rastet nën kontroll duke mbyllur kufijtë dhe duke vulosur në mënyrë agresive shpërthimet në shtëpi. Qeveria australiane kohët e fundit përgjysmoi kufirin e saj për ardhjet jashtë shtetit në 3,000 njerëz në javë, edhe pse 38,000 qytetarë australianë dëshirojnë të kthehen në shtëpi. Rregullat e vështira mund të funksionojnë. Në javën e parë të gushtit, në mes të rritjes së tij të fundit, vendi kishte vetëm 1,800 raste të reja. Britania kishte 100 herë atë shifër. Sipas një sondazhi nga Korporata Australiane e Transmetimit, 80% e Australianëve pajtohen që kufiri duhet të mbetet i mbyllur derisa pandemia të jetë “nën kontroll globalisht”.

LEXO: Spontechnaity: Si teknologjia do të drejtojë udhëtimet

Me vetëm 18% të njerëzve të vaksinuar plotësisht, Australia mbështetet në instrumentet më të çiltra të politikave: mbyllja e njerëzve deri në karantinë në objektet e miratuara nga qeveria. Pete McGregor, i cili fluturoi nga Londra për të vizituar babanë e tij të sëmurë në shkurt, u ndje me fat që u vendos në gërmimet e ish -punëtorëve jashtë Darvinit sesa në një hotel pa ajër. Banorët mbajtën netë virtuale kuizi dhe festuan ditëlindjen e një shoku të burgosur. McGregor ende e përshkruan udhëtimin si “ferr”. Për vende të tilla, mënyra e vetme për të rihapur në mënyrë të sigurt është vaksinimi i shumicës së njerëzve së pari dhe pastaj eksperimentimi, siç po shqyrton Singapori. Zelanda e Re duhej ta anulonte atë plan këtë javë kur një mungesë e fuqisë punëtore e shtyu qeverinë të thoshte se do të rihapte pak kufijtë pavarësisht nga një shkallë e ulët e vaksinimit.

Një grup i dytë qeverish po u kërkojnë njerëzve të jetojnë me virusin. Deri në qershor vetëm 13% e vendeve në Evropë mbetën të mbyllura për udhëtarët ndërkombëtarë, krahasuar me 70% në rajonin e Azi-Paqësorit, sipas Organizatës Botërore të Turizmit të OKB-së. Vaksinimi i përhapur e bën hapjen më të lehtë. Kërkesa e ngulitur për udhëtime e bën atë popullor. Në shkurt kërkimet për fluturime ndërkombëtare nga njerëzit në Francë ishin vetëm 30% të asaj që kishin qenë dy vjet më parë; tani ata janë në 76% të niveleve para-pandemike, sipas Kayak, një agjenci udhëtimi online. Ndërkohë në Kinë shfletimi i fluturimeve mbetet i bllokuar në rreth një të pestën e niveleve të para-pandemisë.

Vendet e pasura që po përpiqen të hapen, po krijojnë sisteme për të zvogëluar rreziqet. Muajin e kaluar BE lançoi një Certifikatë Covid dixhitale, të cilën njerëzit mund ta përdorin për të vërtetuar se janë vaksinuar, testuar ose shëruar kohët e fundit nga Covid-19. Por politikat janë shpesh jokonsistente. Amerika mbetet e mbyllur për vizitorët nga Austria dhe Gjermania, por jo Kolumbia ose Tajlanda, ku normat e vaksinimit janë më të ulëta dhe infeksionet nga Covid-19 më të përhapura. Dhe ekuipazhet e linjave ajrore luftojnë me format dhe kalimet e ndryshme, shpesh duke i dhënë një shikim të përciptë dhe duke lëvizur njerëzit në vend që të skanojnë kodet QR. Lufthansa, një transportues gjerman, thotë se stafi do të jetë në gjendje të skanojë dokumentet vetëm nëse testimi dhe certifikimi i vaksinës është i standardizuar globalisht.

Planifikimi i kujdesshëm dhe shkrimet e dokumenteve janë shqetësime të largëta për globetroterët (termi i përdorur për njerëzit që udhëtojnë shpesh) nga një grup i tretë vendesh, më të varfrit. Shumica e vendeve të tilla po përpiqen të marrin goditje në krahë, megjithatë nuk kanë mundësi të mbyllin kufijtë e tyre. Ata mbeten të prerë. Për shkak se vendet e pasura imponojnë disa nga kërkesat më të vështira të karantinës dhe testimit në vendet e varfra, udhëtimet janë bërë të papërballueshme për një klasë të mesme në zhvillim që sapo kishte shijuar. Edhe ata që janë goditur shpesh kanë marrë vaksina të prodhuara në Indi ose Kinë, të cilat mund të mos njihen nga autoritetet e botës së pasur. “Duket sikur ata kanë gjetur një mënyrë tjetër për të na diskriminuar këtu në Afrikë,” thotë Itunu Kuku, një nigerian që jeton në Senegal.

Udhëtimet jashtë shtetit do të vazhdojnë të jenë një ferr përtej verës veriore. Nëse udhëtimet ajrore kthehen në 75% të niveleve të para-pandemisë dhe stafi i linjës ajrore duhet të vazhdojë të kontrollojë derdhjen e aplikacioneve dhe formave, pasagjerët do të kalojnë mesatarisht 5.5 orë duke pritur që të përpunohen në aeroporte, vlerëson Nick Careen nga IATA. , nga 1.5 orë para pandemisë.

Udhëtimet ndërkombëtare mund të ndjehen ekskluzive, ashtu si dikur në mesin e shekullit të 20 -të. Ata të shqetësuar për kontrolle të vështira në aeroporte ose kapjen e virusit në një fluturim të mbushur tashmë po zgjedhin të udhëtojnë me rrugë ose hekurudhë. Disa do të fluturojnë përsëri pasi rregullat janë thjeshtuar dhe frika nga mikrobet zbehet. Por testet e shtrenjta dhe rritja e tarifave ajrore do të thotë që festat dy-ditore të beqarisë në Budapest mund të bëhen më pak të zakonshme (për lehtësimin e disave) ndërsa safarit një herë në jetë në Zambia do të jenë akoma tërheqëse për ata që mund të përballojnë një të tillë. George Kipouros, redaktor i Wanderlust, një revistë udhëtimesh, thotë se do të ishte një gjë e mirë nëse njerëzit do të fillonin t’i shihnin përsëri udhëtimet si diçka të veçantë, dhe kështu t’i vlerësonin më shumë.

Por për shumicën e udhëtarëve të ardhshëm, një botë më pak e hapur do të thotë më pak liri. Humbja bëhet më vajtuese nga rregullat që shpesh nuk kanë kuptim. Një vit e gjysmë pas pandemisë, politikëbërësit më në fund pranojnë atë që epidemiologët kanë njohur prej kohësh, nuk ka asnjë vijë të drejtë midis frenimit të udhëtimit dhe frenimit të infeksioneve. Për shkak se virusi përhapet në mënyrë eksponenciale, dhjetë raste të importuara dhe njëqind çojnë në një shpërthim të një madhësie të ngjashme pas vetëm disa javësh, vëren Adam Kucharski, një epidemiolog. “Çdo gjë, përveç kufizimeve shumë të rrepta të udhëtimit, thjesht do t’i vonojë gjërat,” shton ai.

Rregullat e kufirit nuk mund të parandalojnë shpërthimet nëse nuk shoqërohen me rregulla të rrepta të brendshme. Njerëzit që lëvizin brenda një vendi përhapin gjithashtu virusin. Varianti shumë ngjitës Delta tani po nxit shpërthime të reja edhe në vendet që mbyllën kufijtë e tyre. Australisë i është dashur të zgjasë bllokimet lokale dhe të vendosë ushtrinë për të zbatuar urdhrat e qëndrimit në shtëpi. Kina ka nisur testime masive dhe ka vendosur frenime të reja në udhëtimet e brendshme.

Shumë nga masat e sigurisë që shoqërojnë rihapjen e pjesshme janë të meta. Kërkimi i dikujt që të izolohet në shtëpi i shkurton kontaktet e tyre me botën e jashtme me 75%, krahasuar me 90% për karantinat e hoteleve, raporton Lancet. Një studim tjetër sugjeron që një test i kushtueshëm i reaksionit zinxhir të polimerazës (pcr) para një fluturimi është më i keq se një alternativë më e lirë. Moreshtë më e saktë se një test antigjeni, por më i ngadalshëm. Kështu që udhëtarët kanë më shumë kohë për t’u infektuar midis klinikës dhe portës së konviktit. Një test antigjen negativ i marrë ditën e një udhëtimi, siç e pranojnë shumë shtete të be -së, zvogëlon numrin e personave të infektuar që e kalojnë kufirin në 24% të niveleve pa asnjë test krahasuar me 33% për një test PCR të marrë dy ditë më parë nje fluturim.

Skanuesit e temperaturës janë gjithashtu jo të besueshëm. Gjatë shpërthimit të Sars në 2003, Kanadaja shpenzoi miliona për to, por nuk arriti të zbulonte një rast të vetëm. Hulumtimet fillestare sugjeruan se rreth gjysma e udhëtarëve të infektuar me Covid-19 do të kapeshin, analizat e fundit zbuluan se të rinjtë në veçanti rrëshqasin, pasi shumica kurrë nuk zhvillojnë ethe.

Drejtohuni në autostradë

Në këtë fazë të pandemisë, dëshirat e qeverive për një qasje të balancuar në udhëtime janë të kuptueshme. Por dëshmitë për përfitimet e shumë kufizimeve janë të errëta, ndërsa kostot janë të qarta. Në Amerikë vetëm 6% e fuqisë punëtore ishin në biznesin e udhëtimit në vitin 2020, por ata pësuan një të tretën e humbjeve totale të vendeve të punës. Globalisht, gati një në pesë vende pune të mbështetura nga turizmi u humbën në vitin 2020. Vendet e varfra, veçanërisht, mbështeten në të për punë. Këshilli Botëror i Udhëtimit dhe Turizmit vlerëson se madhësia e industrisë ndërkombëtare të udhëtimit dhe turizmit u përgjysmua nga 10.4% e PBB globale në 2019 në 5.5% në 2020, një humbje prej 4.5 trilion dollarësh.

Vetëm kur bota të jetë vaksinuar në mënyrë adekuate, udhëtimi do të fillojë të ndihet si para pandemisë. Kjo mund të mos jetë deri në vitin 2024, sipas disa vlerësimeve. Edhe atëherë, rregullat e gabuara mund të zbatohen. Ndalimi i Amerikës për udhëtarët me HIV u prezantua në vitet 1980 dhe u shfuqizua vetëm në vitin 2010. Po kështu, linjat ajrore mund të kërkojnë letra Covid-19 për vitet në vazhdim. Ministri britanik i transportit, Grant Shapps, thotë se britanikët që dalin jashtë vendit do të duhet të vaksinohen plotësisht kundër Covid-19 “përgjithmonë”.

Certifikimi i vaksinës mund të ketë kuptim në planin afatgjatë. Por ndalimet për vizitorët nga vende të caktuara ose kufizimet për mbërritjet ndërkombëtare nuk e bëjnë. Rreziku është që këto rregulla dhe rregullore mund të tejkalojnë qëllimin e tyre jo sepse qeveritë nuk mund t’i zhbëjnë ato, por sepse asnjë politikan nuk dëshiron të jetë i pari që përpiqet.

The Economist

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0