Nëse jeni në një pozicion udhëheqës dhe nuk i përdorni këto fjalë çdo ditë … atëherë nuk jeni lider i vërtetë.
- “Ndihmë”
Sigurisht, ju jeni shefi. Ju jeni përgjegjës. Dhe ndoshta ju me të vërtetë i keni të gjitha përgjigjet. (Edhe pse kjo është tepër e vështirë.)
Megjithatë: Të kërkosh ndihmë do të thotë që ti po tregon respekt dhe gatishmëri për të dëgjuar. Këto janë pikërisht cilësitë e një udhëheqësi të madh dhe cilësitë që shpresoni që punonjësit tuaj të ekspozojnë.
Pra, sa herë që keni nevojë për ndihmë, thjesht pyesni me sinqeritet dhe me përulësi: “A mund të më ndihmoni?”
Ju nuk do të humbni respektin. Ju do të fitoni respekt. Dhe në mënyrë implicite ju do të komplimentoni aftësitë, njohuritë dhe përvojën e personit që kërkoni.
- “Trego”
Ndërsa kërkimi i ndihmës është ide e mirë , mënyra më e mirë për të kërkuar është të kërkoni që t’jua shpjegojnë. Pse? Këshilla është e përkohshme. Njohuria është përgjithmonë. Njohja se si bëhet diçka do të thotë gjithçka.
Mos kërkoni vetëm të dhëna. Kërkoni të mësoni. Kërkoni të trajnoheni. Kërkoni të ju shpjegojnë.
Me kalimin e kohës, do të shikosh që punonjësit e tu punojnë gjithashtu – gjë që do të ndihmojë në krijimin e një kulture ku të gjithë mësojnë, rriten dhe zhvillohen.
- “Më vjen keq”
Të gjithë bëjnë gabime. Çdo person ka gjëra për të cilat duhet të kërkojë falje për – veprime, fjalë, gabime, dështime ….
Edhe ju. Të vetmit njerëz që nuk bëjnë gabime janë njerëzit që nuk përpiqen për asgjë, të cilët nuk rrezikojnë për asgjë, të cilët nuk e nxisin apo sfidojnë veten.
Pra, çfarë duhet të bëni kur bëni një gabim?
Pranoni se keni bërë një gabim dhe më pas thoni se ju vjen keq. Asnjëherë mos kërkoni falje me një mohim si “Por, isha me të vërtetë i çmendur, sepse …” ose “Por unë mendova se ishe …” ose ndonjë deklaratë që i hedh edhe fajin më të vogël dikujt tjetër.
Thoni që ju vjen keq, tregoni pse jeni penduar dhe merrni të gjitha fajet. Jo më pak.
Dhe pastaj ndiqeni faljen tuaj me atë që do të bëni për të korrigjuar dhe mësuar nga gabimi, sepse kjo e kthen një gabim në një korrigjim – dhe krijon një kulturë ku rreziqet nuk pranohen, por paraprihen.
- “Po”
Ekipi juaj është i zënë. Orët e tyre tashmë janë plot. Kur punonjësit tuaj kanë ide të reja, ka shumë arsye për t’u ulur dhe për t’i dëgjuar.
Nëse nuk e bëni këtë gjë do të thotë se nesër do të jetë ashtu si sot dhe punonjësit tuaj do të ndalojnë së shprehuri idetë e reja. Ata do të ndalojnë të mendojnë në mënyrë kreative. Ata do të ndalojnë gjetjen e mënyrave për të përmirësuar biznesin tuaj.
Çdo ditë, thoni “po” për diçka tjetër. Thoni ‘’po” për diçka të rrezikshme. Thojini po punonjësit i cili është i ngazëllyer nga një ide të re. Dhe patjetër të themi po për punonjësin, i cili duket i gatshëm të sjellë idenë e tij të re – sepse dëgjimi i një “po” do iu japë atyre një nxitje shumë të nevojshme të besimit dhe vetëbesimit.
Mbani mend, kur thoni “po”, ju jeni me të vërtetë duke thënë, “Unë ju besoj.” Dhe a nuk është kjo, ajo që çdo punonjës dëshiron të dëgjojë?
- “Jo”
Edhe pse “po-ja” është jashtëzakonisht e fuqishme, nuk mund të bëni gjithçka. Ju nuk mund t’i ndihmoni të gjithë, mund të dëshironi – por nuk mundeni.
Ndonjëherë duhet vetëm të thoni jo.
Mos thoni “ndoshta”, nëse doni të thoni jo. Mos thoni, “Do ta shohim atë rrugës,” nëse nuk është ashtu. Nëse nuk është e vërtetë, thoni “jo”.
Ndonëse nuk është kënaqësi të dëgjosh “jo”, heqja dorë dhe një kohë e pacaktuar e shtyrjes së një vendimi i bën njerëzit të ndihen më keq.
Si udhëheqës, puna juaj është të merrni vendime. Pra, merrni vendime – dhe gjithmonë shpjegoni pse keni marrë këtë vendim. Ndërsa njerëzit e tjerë mund të mos pajtohen me arsyetimin tuaj, por të paktën ata do të kuptojnë se keni arsye.
- “Faleminderit”
Askush nuk falenderohet mjaftueshëm.
Falenderimi është një nga dhuratat më të mira – dhe më të thjeshta- që mund të jepni. Falenderimi nuk ju kushton asgjë, por mund të jetë tepër i çmuar për marrësit.
- “Jeni të mirëpritur”
Sa shpesh thoni, “Ju jeni të mirëpritur”? Nëse rrallë i përgjigjeni falenderimit, kjo do të thotë që nuk jeni duke bërë asgjë për të merituar falenderime.
Ups.
Shiko, duke thënë “Ju jeni të mirëpritur” është një e dhënë se sa shpesh jeni duke ndihmuar njerëzit e tjerë. Sa më shumë që e thoni, aq më shumë jeni duke ndihmuar.
Dhe kur falenderoheni, mos e prishni momentin për personin tjetër. Mos thoni “Nuk ishte asgjë.” Mos thoni, “Nuk kam bërë asgjë.” Thjesht thoni: “jeni të mirëpritur.” Thoni, “Ishte kënaqësi që ju ndihmova.”
Gjeni mënyra për t’i ndihmuar njerëzit dhe ata do t’ju falenderojnë. Më pas tregoni se e vlerësoni falënderimin, komplimentin ose lavdërimin.
Atëherë të gjithë fitojnë, çuditërisht, ju më së shumti – sepse një nga mënyrat më të mira për t’u ndierë mirë është të bëni diçka për të tjerët.
Përktheu: Hygerta Mera
/Inc
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.