Inxhinieria sociale: Kush dhe si po i vjedhin të dhënat tuaja?

Inxhinieria sociale: Kush dhe si po i vjedhin të dhënat tuaja?

inxhinieria sociale

A do të pranonit të ndanit llogarinë tuaj bankare ose të dhënat e kartës së pagesës me dikë për të mundësuar vjedhjen e parave tuaja? Tingëllon e pabesueshme, megjithatë, social engineering  (inxhinieria sociale) është një nga teknikat më të njohura mashtruese të dizajnuara për t’ju ‘mashtruar’ duke ju ulur ‘vigjilencën tuaj’  të sigurisë dhe duke i dhënë aksesin e fondeve tuaja një personi  tjetër. Bazohet në manipulimin psikologjik të individëve duke targetuar emocione themelore siç janë frika ose kurioziteti.

Cilët janë shembujt më të zakonshëm të inxhinierisë sociale?

Aktivitet e pazakonta në llogarinë tuaj.

Ekzistojnë disa forma të inxhinierisë sociale dhe një nga më të zakonshmet është kur një sulmues paraqitet si punonjës i një banke ose institucioni tjetër financiar dhe kërkon që ju të zbuloni urgjentisht informacione konfidenciale për të parandaluar transaksione të dyshimta në llogarinë tuaj. Nën argumentin e mbrojtjes së fondeve tuaja, ai do t’ju kërkojë të ndani me të fjalëkalimin që dërgohet një herë në atë moment, numrin e kartës, datën e skadimit, kodin tre shifror CVV2 në pjesën e pasme të kartës ose PIN-it tuaj.

Lexoni: Sondazhi i Visa: 20 për qind e të anketuarve në zonën e Evropës Jug-Lindore nuk marrin parasysh sigurinë kur zgjedhin një metodë pagese

Mbani në mend se institucionet financiare nuk do të kërkojnë kurrë të dhënat tuaja private në një komunikim që ata kanë iniciuar vetë sepse ata tashmë i kanë këto informacione. Në rast se merrni një telefonatë si kjo, në asnjë mënyrë mos zbuloni informacionin tuaj dhe thirrni menjëherë numrin e telefonit që gjendet në pjesën e pasme të kartës për të informuar për atë që sapo ka ndodhur.

Urime! Keni fituar një zbritje speciale të vlefshme për 3 orë!

Ndërsa gjithnjë e më shumë kompani përdorin mesazhe me tekst për të komunikuar me klientët e tyre, njohja e inxhinierisë sociale po bëhet një detyrë gjithnjë e më sfiduese. Mesazhet SMS si formë e marketingut të drejtpërdrejtë shërbejnë për të informuar konsumatorët në lidhje me ofertat e reja, përfitimet e veçanta dhe informacione të tjera me rëndësi për konsumatorin. Sidoqoftë, në disa situata, SMS në telefonin tuaj është një shembull i inxhinierisë sociale. Ju do ta dalloni atë nga fakti që në vend të një kontakti telefoni, ka një link  për të vizituar dhe ju kërkohet të futeni në llogarinë tuaj bankare, të futni një PIN, një kod tre-shifror CVV2 ose një fjalëkalim një herë për të konfirmuar transaksionin.

Një mesazh i mirëfilltë që nuk është një shembull i inxhinierisë sociale nuk do t’ju çojë kurrë në një faqe të aplikimit bankar, por do t’ju çojë në një dyqanin  në internet të një kompanie ku mund të vazhdoni me blerjen tuaj.

Rekomandimet të qëndrueshme

Mos hezitoni të kërkoni informacion shtesë. Nuk mjafton që dikush t’ju tregojë emrin, mbiemrin dhe funksionin e tij për të ndarë të dhënat e llogarisë tuaj. Nëse një i huaj ka kërkuar llogarinë tuaj ose numrin e kartës, kodin CVV2 ose fjalëkalimin një herë me telefon, SMS ose email, mbani në mend se institucionet financiare nuk do të kërkojnë kurrë këtë lloj informacioni në një komunikim të iniciuar prej tyre. Nëse keni dyshime në lidhje me identitetin e personit që ju telefonon, thjesht mbyllni telefonin dhe telefononi bankën në numrin që ndohet në pjesën e pasme të kartës suaj.

Nëse jeni ju që telefononi bankën, sigurisht që do të duhet të verifikoni identitetin tuaj duke ndarë disa informacione personale (të tilla si emri i plotë, data e lindjes dhe fjala sekrete) dhe nganjëherë disa informacione të llogarisë (të tilla si transaksioni i fundit, gjendja në llogari. Por kjo është VETËM kur ju jeni ai që filloni këtë  thirrje, dhe VETËM nëse keni  kontakuar numrin në pjesën e pasme të kartës suaj.

Beteja për një mjedis të sigurtë pagese

Për Visa, lufta kundër inxhinierisë sociale përfshin identifikimin e kërcënimeve dhe sigurimin e mbështetjes për konsumatorët për të ndihmuar në zbulimin e aktiviteteve mashtruese dhe mbrojtjen e informacioneve të ndjeshme private. Si udhëheqës botëror në pagesat dixhitale Visa lufton krimin kibernetik përmes një qasjeje të zhvilluar dhe me shumë shtresa, duke monitoruar vazhdimisht rrjetin e saj global dhe duke ndarë informacione me partnerë të shumtë. Kombinimi i teknologjisë dhe praktikave të sigurta lejon Visa të mbajë normat e mashtrimit në nivelet më të ulëta historike.

Megjithëse ekosistemi i pagesave monitorohet dhe sigurohet tani, më shumë se kurrë në historinë e fundit, faktori njerëzor mbetet të jetë hallka më e dobët në mbrojtjen e të dhënave. Duke ndjekur këto rekomandime, ju do të mbroni veten nga inxhinieria sociale dhe do të kontribuoni në përpjekjet që Visa po investon në krijimin e një mjedisi të sigurt pagese për të gjitha palët e përfshira.

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0