Facebook i shtyn skeptikët drejt mohimit të ndryshimeve klimatike - Business Magazine Albania

Facebook i shtyn skeptikët drejt mohimit të ndryshimeve klimatike

ndryshimeve klimatike

Facebook i shtyn skeptikët ndaj klimës drejt dezinformimit gjithnjë e më ekstrem dhe grupeve konspirative, tregon një studim i një organi për të drejtat e njeriut. 

Një raport i publikuar nga Global Witness zbuloi se algoritmi i Facebook përforcon dyshimet në vend që t’i shtyjë njerëzit drejt informacionit të besueshëm. 

Facebook thotë se sistemet e tij janë “të projektuara për të reduktuar dezinformimin”.  Studiuesit krijuan dy përdorues – skeptikun ndaj klimës “Jane” dhe “John” të cilët ndoqën organet e themeluara shkencore. 

Më pas ata gjurmuan atë që algoritmi i Facebook u sugjeroi të dy llogarive. 

Jane shpejt pa përmbajtje që mohonte ndryshimet klimatike të shkaktuara nga njeriu, duke përfshirë faqe që e quanin atë një “mashtrim” dhe sulmuan masat për të zbutur efektet e tij.  Shembujt përfshinin postime që akuzonin “lëvizjen e gjelbër” për “skllavërimin e njerëzimit” dhe duke i quajtur Kombet e Bashkuara “një regjim autoritar me më pak kredibilitet se Bugs Bunny”. 

Postime të tjera, mohuan që njerëzit të kishin ndikuar në klimën. Grupi është pjesë e Komitetit për një të Nesërme Konstruktive, një institut kërkimor libertarian me bazë në Uashington kundër konsensusit mbi shkencën e klimës. 

Lexoni: Bashkëthemeluesi i Apple, Steve Wozniak: “Nga të gjitha kompanitë Big Tech, Facebook është ai që nuk më pëlqen”

Studiuesit kishin bërë “like” në llogarinë e Jane në një faqe në Facebook që përhapte dezinformata klimatike, si një faqe “nisëse”, e përsëritën këtë proces dy herë, çdo herë duke zgjedhur një faqe me të paktën 14,000 ndjekës dhe shprehën skepticizëm për ekzistencën e ndryshimit të klimës ose të origjinës njerëzore. 

Në një simulim, Jane “pëlqeu” një faqe në Facebook të quajtur “I Love Dioxide Carbon”. Postimi i mësipërm ndërthur fakte dhe trillime. 

Në vitin 2009, ish-zëvendëspresidenti i SHBA Al Gore citoi shkencëtarët e klimës, duke thënë: “Ka një shans 75% që e gjithë mbulesa e akullit të Polarit të Veriut gjatë disa muajve të verës të jetë plotësisht pa akull brenda pesë deri në shtatë vitet e ardhshme.” 

Megjithëse ky ishte një keq-shprehje e gjetjeve të shkencëtarëve të klimës, nuk ishte një parashikim “i gjithë akulli do të shkrihej deri në vitin 2013”. 

As zoti Gore nuk e bëri vazhdimisht këtë pretendim gjatë viteve të ardhshme, siç sugjeron postimi. 

Një tjetër postim në faqe theksoi një shqetësim legjitim në lidhje me burimin e energjisë për automjetet elektrike, por gjithashtu e quajti ndryshimin e klimës një krizë. Që nga këto fillime, gjatë një periudhe prej rreth dy muajsh, Jane-it iu rekomandua gjithnjë e më shumë përmbajtje konspirative dhe anti-shkencë, thonë studiuesit.

Nga të gjitha faqet e rekomanduara për llogarinë e saj, vetëm një ishte pa dezinformata për ndryshimet klimatike. 

Dhe dy të tretat nuk përmbanin një etiketë paralajmëruese që tregonte drejt qendrës së shkencës klimatike të Facebook, një qendër informacioni e krijuar vitin e kaluar, pasi shefi ekzekutiv i Meta, Mark Zuckerberg tha në një seancë dëgjimore në Kongresin amerikan se dezinformimi i klimës ishte “një çështje e madhe”. 

Ndërkohë, llogaria e John filloi duke pëlqyer faqen e Panelit Ndërqeveritar për Ndryshimet Klimatike (IPCC), organi shkencor i Kombeve të Bashkuara. Dhe në kontrast me Jane, John iu tregua vazhdimisht përmbajtje e besueshme e bazuar në shkencë.   

Ndërsa simulimi vazhdoi, Facebook filloi t’i rekomandonte Jane përmbajtje edhe më ekstreme dhe më ekstreme, duke përfshirë teoritë e konspiracionit, të tilla si ato rreth “gjurmëve kimike” – pretendime të rreme, kondensimi i lënë nga avionët përmban agjentë kimikë që mund të kontrollojnë motin. 

Algoritmi i Facebook-ut është treguar se i dërgon përdoruesit aty ku përmbajtja bëhet gjithnjë e më e skajshme ndërsa përdoruesit angazhohen me postime për një temë të caktuar – në fusha të tjera, si abuzimi me bazë gjinore. IPCC thotë se dezinformimi është një nga një sërë çështjesh që i pengon qeveritë dhe publikun të trajtojnë ndryshimet klimatike. 

Raporti i tij i fundit, i mbështetur nga 195 qeveri, thekson dezinformimin rreth shkencës së klimës “minon shkencën e klimës dhe shpërfill rrezikun dhe urgjencën”. 

Përmbajtje problematike 

Meta, e cila zotëron Facebook, thotë se po raporton më shumë postime në lidhje me klimën me etiketa informacioni. 

Një përfaqësues i kompanisë tha për BBC News: “Sistemet tona janë të dizajnuara për të reduktuar dezinformatat, duke përfshirë dezinformatat klimatike, jo për ta përforcuar atë. 

Lexoni: Kjo kompani njoftoi se po rriste çmimet për të paguar më shumë punonjësit

“Ne përdorim një kombinim të inteligjencës artificiale, rishikimit njerëzor dhe të dhëna nga partnerët – duke përfshirë kontrolluesit e fakteve për të adresuar përmbajtjen problematike. Kur ata e vlerësojnë këtë përmbajtje si të rreme, ne shtojmë një etiketë paralajmëruese dhe zvogëlojmë shpërndarjen e saj në mënyrë që më pak njerëz ta shohin atë.”

Kompania njoftoi një program granti prej 1 milion dollarësh (650,000 £) për të mbështetur organizatat që punojnë për të luftuar dezinformimin e klimës. 

Por një studim tjetër i fundit, nga Center for Countering Digital Hate dhe Instituti për Dialog Strategjik, tha se më pak se 10% e postimeve mashtruese në platformë u shënuan si dezinformata. 

Studiuesja e Global Witness Mai Rosner tha: “Facebook ka thënë vazhdimisht se dëshiron të luftojë dezinformimin e klimës në platformën e tij, por hetimi ynë tregon se sa shqetësuese është për përdoruesit e tij që të drejtohen në një rrugë të rrezikshme që kalon përballë shkencës dhe realitetit. 

“Facebook nuk është thjesht një hapësirë online neutrale ku ekziston dezinformata klimatike – ai në të vërtetë është duke i vënë pamje të tilla para syve të përdoruesve. Kriza klimatike po bëhet gjithnjë e më shumë lufta e kulturës së re, me shumë nga të njëjtët individë që për vite me radhë kanë kërkuar të nxisin ndarjen dhe të polarizojnë opinionin tani duke e parë klimën si frontin e fundit në përpjekjet e tyre.” 

/bbcnews

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #34 - Mars 2024

Për një vit të mbarë!

Viti 2024 ka nisur me sfidat dhe mundësitë e tij. Ndërsa kompanitë do të duhet të përballen me disa ndryshime ligjore dhe njëkohësisht trendet e tregjeve: si rritje çmimesh dhe rritje e kostos së fuqisë punëtore, startupet janë para mundësive dhe një klime favorizuese. Thirrje të shumta janë hapur në fushën e biznesit, kulturës dhe ideve të gjelbërta. Ndër më të rëndësishmit, programi i qeverisë për financimin e 80 startupeve në tre faza zhvillimi të tyre

Për të kuptuar rëndësinë e bizneseve të reja, veçanërisht në teknologji, mjafton të shohim që edhe sipërmarrje të konsoliduara vendase, si një grup kompanish si Balfin, kanë një vëmendje të theksuar tek startupet. Z. Samir Mane, President i këtij grupi, prej kohësh ka treguar interes, duke i mbështetur, por edhe duke investuar në një prej startupeve që pritet të sjellë revolucion në bio-inxhinieri. Vëmendja tek risia dhe inovacioni vlerësohet të jetë një nga arsyet kryesore, përse audienca jonë e zgjodhi në kompeticionin tonë të dhjetorit si Sipërmarrësi i Vitit. Në një intervistë ekskluzive, z. Mane tregon për ne copëza domethënëse nga …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0