Biznesi social, më shumë se thjesht një burim përfitimi në Shqipëri - Business Magazine Albania

Biznesi social, më shumë se thjesht një burim përfitimi në Shqipëri


“Nuk mund të ekzistojnë më pronarë, të cilëve iu intereson vetëm përfitimi, fuqia dhe prestigji – punonjësit e tyre nuk do të punojnë mirë për ta.”

Ishte një koment i papritur dhe vizionar nga Gjergji Gjika, biznesmen, investitor shumë praktik dhe CEO i CityTex, i cili ka kthyer një fabrikë të re veshjesh nga ideja te prodhimi në vetëm nëntë muaj.

Si një biznes social, CityTex është ndryshe nga konkurrentët e tij. “Kjo është mënyra se si bizneset e së ardhmes do të duken në të gjithë botën dhe është më mirë të jesh i pari se i fundit”, shtoi Gjika.

Si një biznes tradicional, kompania prodhon një produkt ose shërbim që plotëson një nevojë në një treg të identifikuar dhe pastaj e shet atë për një fitim. Si biznes social jo vetëm kthen një fitim, por investon përsëri në komunitet, ose punon për të hequr një sektor të margjinalizuar. Në mënyrë ideale, ka perspektiva për rritje në të ardhmen dhe përfitim të përbashkët.

Fabrika e re, e vendosur në një fshat shqiptar, dukej qartë që do rendte drejt suksesit duke ofruar cilësi dhe dinjitet për një sipërmarrje urbane.

Që nga janari i 2016, Yunus Social Business ka punuar me USAID në Shqipëri, duke financuar dhe mentoruar katër biznese të suksesshme sociale. Si një financier në mbi 400 sipërmarrje lokale, Yunus është aktiv në tetë vende, përfshirë Shqipërinë, duke ndihmuar ndërtimin e zgjidhjeve të biznesit për çështjet sociale. Ajo mban emrin e bashkë-themeluesit dhe fituesit të Çmimit Nobel të Paqes Muhammad Yunus.

Mbështetja e USAID për CityTex është pjesë e bizneseve sociale në rritje në projektin e Shqipërisë, e cila është projektuar për të nxitur sipërmarrjen dhe zhvillimin e bizneseve sociale në komunitetet në nevojë në mënyrë që të gjenerojnë ndikim pozitiv social, ekonomik dhe mjedisor në një mënyrë financiarisht të qëndrueshme.

Fabrika e veshjeve CityTex ishte vetëm një ide në janar të 2016, një plan nga marsi dhe gjatë muajit prill deri në qershor bëri investimin e saj të parë, të regjistruar si një biznes i ri, si dhe me punonjës të trajnuar. Në korrik, fabrika testoi produktet dhe realizoi trajnime të avancuara. Në gusht, fabrika kishte punësuar 60 femra nga komuniteti, të gjitha me aftësitë e reja dhe paga të projektuara për një kohë afatgjatë.

Fabrika është e vendosur në Shtërmen-Cërrik, një fshat i varfër që mbijeton nga bujqësia ekzistenciale dhe dërgesat nga fshatarët e shumtë që janë larguar për punë jashtë vendit. Gratë janë të martuara në mënyrë tipike, shpesh me burra që punojnë në mënyrë sezonale në Greqinë apo Italinë fqinje. Shumica e grave duhet të mbajnë shtëpinë, të kujdesen për prindërit, fëmijët dhe bagëtinë, pa jetën e jashtme shoqërore.

CityTex po ndihmon të qarkullojnë njerëzit me fuqinë blerëse, sjelljen e tyre në punë, dyqane dhe kafene. Ai pritet gjithashtu të krijojë një zinxhir vlere ku  dyqanet të shesin më shumë mallra dhe të blejnë më shumë si rezultat i kësaj.

Sipas drejtorit të Junus Ballkanit Shkëlzen Marku, aspekti më kritik dhe i vështirë për gjetjen e partnerëve në një biznes social është sipërmarrësi. “Personi i cili është shpesh një biznesmen apo biznesmene e mirë që i mungon ekspertiza e biznesit. Ideal është një kombinim i mirë, por kërkimi i këtyre personave të rrallë paraqet sfidën më të madhe për Junus”, thotë Marku.

Yunus zbuloi një prej tyre, Gjergji Gjika të CityTex: një sipërmarrës i cili kombinon përvojën e biznesit me një shqetësim të vërtetë për komunitetin dhe jetën e popullit të madh.

Pasi tregjet e uritra Europiane dërgojnë porosi, ekipi CityTex punon me një llogaritje transparente të pagës që punonjësit e kuptojnë mjaft mirë dhe një afat kohor të prodhimit që pritet të kthehet në një fitim që edhe kompania të punojë për të rritur produktivitetin e fuqisë punëtore.

Ndërkohë, ndërsa pagat janë të mira në CityTex, e ardhmja pritet të sjellë një kafene dhe një kopësht. “Ne duam të krijojmë një atmosferë të mirë biznesi”, thotë Gjika.

Rritja e Bizneseve Sociale (Growing Social Businesses ) të USAID në projektin e Shqipërisë ka arritur në më shumë se 1.200 persona deri më sot përmes eventeve duke rritur ndërgjegjësimin në lidhje me biznesin shqiptar dhe sipërmarrjen. Ajo ka mbështetur shtatë startup-e biznesi që ofrojnë shërbime apo punë komuniteteve në nevojë në Shqipëri. Aktualisht projekti, i cili po funksionon që nga janari po zhvillon programin akselerator të biznesit social të dytë specifik të punës së OJQ-ve për përfshirjen sociale të grave, fëmijëve dhe romëve.

burimi: usaid.gov

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #34 - Mars 2024

Për një vit të mbarë!

Viti 2024 ka nisur me sfidat dhe mundësitë e tij. Ndërsa kompanitë do të duhet të përballen me disa ndryshime ligjore dhe njëkohësisht trendet e tregjeve: si rritje çmimesh dhe rritje e kostos së fuqisë punëtore, startupet janë para mundësive dhe një klime favorizuese. Thirrje të shumta janë hapur në fushën e biznesit, kulturës dhe ideve të gjelbërta. Ndër më të rëndësishmit, programi i qeverisë për financimin e 80 startupeve në tre faza zhvillimi të tyre

Për të kuptuar rëndësinë e bizneseve të reja, veçanërisht në teknologji, mjafton të shohim që edhe sipërmarrje të konsoliduara vendase, si një grup kompanish si Balfin, kanë një vëmendje të theksuar tek startupet. Z. Samir Mane, President i këtij grupi, prej kohësh ka treguar interes, duke i mbështetur, por edhe duke investuar në një prej startupeve që pritet të sjellë revolucion në bio-inxhinieri. Vëmendja tek risia dhe inovacioni vlerësohet të jetë një nga arsyet kryesore, përse audienca jonë e zgjodhi në kompeticionin tonë të dhjetorit si Sipërmarrësi i Vitit. Në një intervistë ekskluzive, z. Mane tregon për ne copëza domethënëse nga …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0