Intervista me Drejtorin e PROTIK për Nasa Space Apps Challenge - Business Magazine Albania

Intervista me Drejtorin e PROTIK për Nasa Space Apps Challenge


1. Kush është Erton Graceni?

Ertoni zotëron një diplomë master në Menaxhim Biznesi & Teknologji nga Universiteti i Sheffield, në Britaninë e Madhe dhe një diplomë bachelor në Teknologji Informacioni nga Universiteti i Tiranës. Kohët e fundit, ai përfundoi një MBA Ekzekutiv në Menaxhim dhe Lidership në Harvard Business School.

Gjatë përvojës së tij profesionale, ai ka punuar në disa kompani shqiptare dhe te huaja si dhe konsulent për disa organizata qeveritare dhe ndërkombëtare si Banka Botërore, Organizata Botërore e Shëndetësisë, PNUD, zyra e Kryeministrit të Shqipërisë, etj. Aktualisht, ai mban postin e Drejtorit të Përgjithshëm të Protik Innovation Center.

2. Nasa Space Apps Challenge 2016 – Atmosfera ishte plot entuziazëm tek PROTIK. Sa persona u regjistruan për të marrë pjesë? Çfarë profili kishin ata?

International Space Apps Challenge është një maratonë teknologjike e iniciuar nga NASA e cila është sjellë në Tiranë në një atmosferë plot entuziazëm jo vetëm gjatë fundjavës së konkursit por gjatë gjithë periudhës tre mujore parapërgatitore. Interesi i të rinjve nga Shqipëria këtë vit ka dalë jashtë çdo parashikimi.

protik-businessmag (6)

Brenda një jave u plotësua limiti konkurentëve i vendosur për Shqipërinë dhe duke qenë se vazhdonim të kishim kërkesa u detyruam të rrisnim numrin e pranimeve. Gjithsej janë regjistruar rreth 140 konkurentë.

3. Ky aktivitet është vetëm për programues, zhvillues aplikacionesh? Apo mund të gjejë veten dikush tjetër në këtë konkurs?

Kjo maratonë ka si synim përdorimin e të dhënave publike të NASA dhe gjetjen e zgjidhjeve inovative për probleme në fusha të ndryshme që kanë ndikim global. Ky konkurs fokusohet në formimin e grupeve nga fusha e teknologjisë, kërkues shkencorë, projektues, artistë, mësues, sipërmarrës, zhvillues software dhe studentë nga e gjithë bota për të zhvilluar projektet e tyre në bazë të sfidave të prezantuara nga NASA.

4. Si ishin prurjet këtë vit? Cili është çmimi për fituesit në nivel lokal? Çfarë ndodh me ta më pas?

Të rinjtë shqiptarë pasi formuan grupet e punës, këtë vit dhanë zgjidhje për sfida nga gjashtë kategori të ndryshme:
Aeronautika, Stacioni Hapësinor, Sistemi Diellor, Teknologji, Tokë dhe Udhëtim në Mars.

Këto zgjidhje u gjykuan sipas kritereve të vendosura nga NASA, nga një juri lokale. Në rang kombëtar u zgjodhën tre grupe fituese, dy prej të cilave u përzgjodhën sipas kritereve të vendosura nga NASA, nga një juri lokale dhe një grup i cili është ekuivalent me çmimin e tretë “People choice” u zgjodh nga vetë konkurentet.

/Artikulli u publikua më parë në faqen 29 të numrit 10 të revistës Business Magazine Albania. Ju mund të Shfletoni Këtu nr. 10 të saj.

Të treja këto grupe kanë fituar të drejtën e ndjekjes së “Akademisë së Akselerimit” për 6 muaj në formatin që vjen nga NASA dhe janë nominuar në konkursin global.

protik-businessmag (3)

Grupeve fituese në rang global do t’ju jepet e drejta për të ndjekur një lançim live në NASA.

5. Mund të besojmë se do të zbulohet nga Tirana, Prishtina apo Tetova një inovacion që do të kthehet në realitet në vitet që do vijnë?

Tirana, Prishtina dhe Tetova kanë kapacitetet e duhura dhe pjesëmarrja e lartë nga këto treva në këtë konkurs global tregon që të rinjtë shqiptar sjellin disa zgjidhje inovatore.

Vlen për t’u theksuar se në konkurset e viteve të kaluara të rinjtë nga Kosova dhe Maqedonia janë vlerësuar me çmime globale.

Ky format është zhvilluar për herë të parë vjet në Shqipëri dhe të treja grupet e nominuara në konkursin global kanë qenë pjesë e 25 zgjidhjeve më të mira.

6. A mendoni se ka potencial zhvillimi inovacioni tek të rinjtë shqiptarë? Çfarë mund të bëhet më shumë në këtë drejtim?

Të rinjtë shqiptarë kanë potencialin e duhur për zhvillimin e inovacionit. Një tregues për këtë janë idetë që vijnë jo vetëm në konkursin global që sapo përfunduam NASA Space Apps Challenge por dhe shumë ide apo projekte që vijnë në formate të tjera kombëtare ku këta të rinj mund të identifikohen.

Sigurisht që ka shumë për t’u bërë, ku problematikë kryesore mbetet mbështetja financiare për arritjen e një produkti final nga këto ide.

protik-businessmag (5)

Do të inkurajoja këta të rinj të apasionuar të marrin pjesë në sa më shumë kompeticione të tilla ndërkombëtare për të promovuar vlerat e tyre dhe pse jo, le të shpresojmë se idetë e tyre mund të kthehen në produkte, të cilat do të çajnë në tregjet ndërkombëtare.

7. Cili është aktiviteti i rradhës në PROTIK? Cilët do të jenë të ftuarit e ardhshëm?

Qendra Protik zhvillon aktivitete të ndryshme në vazhdimësi. Dy aktivitetet më të afërta zhvillohen gjatë muajit Maj:

“FuckUp Nights Tirana”

“FuckUp Nights” është një seri eventesh mujore që realizohen në të gjithë botën, ku njerëzit flasin në lidhje me dështimet më të mëdha profesionale ose falimentimet e bizneseve të tyre. Në ”FuckUp Night” tregohen histori dështimi , zhvillohen pyeten por dhe festohet.

Folësit mund të jenë prej fushave të ndryshme: artist, arkitekt, persona në fushën e teknologjisë, të mjedisit, sociale, madje dhe një doktor i cili para disa vitesh kishte hapur një shtëpi publike që falimentoi.

Personazhet e ftuar tregojnë historinë e tyre në 10 imazhe, të demostruar secili në 40 sekonda. Në fund të çdo historie, audienca bën pyetje dhe merr një mesazh se si të jetë e përgatitur për dështime në fushën profesionale dhe si t’i kapërcejë ato.

DigiGirls

Qëllimi i këtij aktiviteti është të theksojë rolin që luajnë femrat në sektorin TIK, të prezantojë eksperiencat e tyre dhe sfidat me të cilat ato përballen në mënyrë që t’u vijë në ndihmë profesionisteve të reja dhe të promovojë vajzat e reja që kanë zgjedhur të ndjekin këtë profesion.

Me anë të këtij konkursi, Protik fton të gjitha vajzat e apasionuara në programim, të vijnë me një ide për zhvillimin e projekteve të ndryshme si: website, aplikacione, animacione, lojra apo gjithçka që janë të afta të programojnë.

/Artikulli u publikua më parë në faqen 29 të numrit 10 të revistës Business Magazine Albania. Business Magazine Albania është revista e parë dixhitale me përmbajtje origjinale në shqip të orientuar nga fusha e biznesit. Ju mund të Shfletoni Këtu nr. 10 të saj.

 

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #34 - Mars 2024

Për një vit të mbarë!

Viti 2024 ka nisur me sfidat dhe mundësitë e tij. Ndërsa kompanitë do të duhet të përballen me disa ndryshime ligjore dhe njëkohësisht trendet e tregjeve: si rritje çmimesh dhe rritje e kostos së fuqisë punëtore, startupet janë para mundësive dhe një klime favorizuese. Thirrje të shumta janë hapur në fushën e biznesit, kulturës dhe ideve të gjelbërta. Ndër më të rëndësishmit, programi i qeverisë për financimin e 80 startupeve në tre faza zhvillimi të tyre

Për të kuptuar rëndësinë e bizneseve të reja, veçanërisht në teknologji, mjafton të shohim që edhe sipërmarrje të konsoliduara vendase, si një grup kompanish si Balfin, kanë një vëmendje të theksuar tek startupet. Z. Samir Mane, President i këtij grupi, prej kohësh ka treguar interes, duke i mbështetur, por edhe duke investuar në një prej startupeve që pritet të sjellë revolucion në bio-inxhinieri. Vëmendja tek risia dhe inovacioni vlerësohet të jetë një nga arsyet kryesore, përse audienca jonë e zgjodhi në kompeticionin tonë të dhjetorit si Sipërmarrësi i Vitit. Në një intervistë ekskluzive, z. Mane tregon për ne copëza domethënëse nga …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0